آشپزی

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

ساندویچ سیب زمینی سرخ شده ساندویچ سیب زمینی و سوسیس طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی آب پز ساندویچ سیب زمینی و پنیر پیتزا ساندویچ سیب زمینی و قارچ یک غذای ساده با سیب زمینی آب پز ساندویچ سیب زمینی ارومیه ساندویچ سیب زمینی و مرغ

ساندویچ سیب زمینی یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و مقوی است که از مواد اولیه در دسترس و ساده‌ای تهیه می‌شود، این ساندویچ خوش طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود و یک میان وعده مناسب و یا یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی متوسط ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
شیر نصف فنجان
خیار شور ۶ تا ۷ عدد
سس مایونز ۱ قاشق یا کمتر
گوجه فرنگی ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
نعناع و شوید خشک به مقدار لازم
نان باگت یا نان ساندویچ به تعداد لازم

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید و در یک قابلمه قرار دهید و مقداری آب روی آن بگیرید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه خوب بپزد و نرم شود، بعد از این زمان سیب زمینی‌ها را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

وقتی سیب زمینی‌ها کمی خنک شدند، پوست آن‌ها را بگیرید و در ظرفی بریزید و با گوشتکوب دستی آن‌ها را له کنید و در همین حال مقداری شیر به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و نرمی تشکیل شود.

مرحله سوم

سپس تخم مرغ‌ها را در یک ظرف قرار دهید و مقداری آب روی آن بگیرید و روی حرارت متوسط اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشند و آب‌پز شوند و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شوند و پوست آن‌ها را بگیرید.

مرحله چهارم

بعد تخم مرغ‌های را با رنده ریز رنده کنید و در ظرفی بریزید و سپس مقداری خیار شور را هم با رنده ریز رنده کنید و با تخم مرغ‌ها خوب مخلوط کنید، بعد یک قاشق سس مایونز یا هر سس دیگری را روی مخلوط تخم مرغ‌ها بریزید و با هم ترکیب کنید.

مرحله پنجم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بعد مقداری شوید و نعناع خشک هم روی سیب زمینی‌ها بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم شوید و نعناع کاملا به خورد سیب‌زمینی‌ها برود.

مرحله ششم

اگر شوید و نعناع خشک در دسترس نبود می‌توانید از سبزی تازه استفاده کنید و سبزی‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید و بعد ریز خرد و ساطوری کنید و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید، به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری ریحان هم استفاده کنید.

مرحله هفتم

سپس یک گوجه را تمیز بشورید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و بعد یک نان باگت یا نان ساندویچ را از وسط برش بزنید و باز کنید و بعد مقداری از سیب زمینی در آن بریزید و کاملا پخش کنید و سپس برش‌های حلقه‌ای گوجه فرنگی را روی آن بچینید.

مرحله هشتم

بعد هم مقداری از مخلوط تخم مرغ و خیار شور و سس را داخل نان بریزید و خوب پخش کنید و سپس ساندویچ سیب زمینی را به عنوان یک میان وعده لذیذ و پرخاصیت و یا یک غذای خوش طعم و ساده و سریع همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا