آشپزی

پاستا با سس سبز

پاستا با سس سبز

پاستا با سس سبز یک غذای فوق العاده خوشمزه و سالم است که با کلم بروکلی، آنچوی، کیپر و پنیر درست می شود. در ۲۵ دقیقه آماده می‌شود، این ماکارونی خامه‌ای برای یک شام شلوغ شب هفته عالی است. همچنین، حاوی مواد مغذی حاصل از کلم بروکلی و خامه ای از پنیر است.

pasta made with green sauce served on a plate
پاستا با سس سبز 11
پرش به:

همانند پاستای سالمون و اسفناج و مرغ و پاستا چوریزو، این دستور تهیه سس پاستا سبز با طعم های فوق العاده تازه بسته بندی شده است و همه اعضای خانواده را راضی خواهد کرد.

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • پاستا با سس سبز یک وعده غذایی عالی در روزهای هفته است زیرا فقط در 25 دقیقه آماده می شود.
  • این سس پاستا سبز راهی عالی برای تبدیل کلم بروکلی “خسته کننده” به “شگفت انگیز” است.
  • ساختن آن با تصاویر و دستورالعمل های گام به گام بسیار آسان است.
  • این سس ماکارونی سبز خامه‌ای خوشمزه مملو از خوبی‌های حاصل از کلم بروکلی است.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

labeled picture of ingredients for pasta with green sauce
پاستا با سس سبز 12

فواید بروکلی برای سلامتی

این سبزی سبز تیره از خانواده brassica مقدار زیادی ویتامین C و ویتامین A و همچنین مقداری آهن، کلسیم و پتاسیم را فراهم می کند.

این سس ماکارونی سبز رنگ خامه ای و طعمی باورنکردنی به آن می دهد.

می‌توانید کلم بروکلی را با کلم بروکلی رومانسکو جایگزین کنید که رنگ آن کمی روشن‌تر است و طعمی مغذی‌تر دارد.

  • آنچوی – وقتی در یک سس حل می شود، طعمی غنی، خوش طعم و umami اضافه می کند. آنها طعم ماهی قوی دارند بنابراین برای شروع به مقدار کم اضافه کنید و در صورت لزوم اضافه کنید. اگر طعم ماهی را دوست ندارید، می‌توانید آنچوی را با پانستا جایگزین کنید. اگر می خواهید این غذای ماکارونی خوشمزه را برای گیاه خواران درست کنید از ترافل استفاده کنید یا آنها را حذف کنید!
  • کپر – این جوانه های کوچک گل خوراکی طعمی گلدار، تند و شور به غذاها می بخشد. از زیتون سبز یا غوره ترشی استفاده کنید اگر ندارید / دوست دارید.
  • پستو – پستو سنتی با ریحان، پارمزان، آجیل کاج، روغن زیتون و سیر درست می شود. شما می توانید از هر نوع پستو سبز استفاده کنید، اما اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که پستو سیر وحشی درست کنید یا پیدا کنید، بهترین انتخاب خواهد بود
  • پنیر ماسکارپونه – به غلیظ شدن و غنی شدن سس کمک می کند. می توانید به جای آن از خامه بیشتری استفاده کنید یا آن را با کرم فریچه جایگزین کنید.
  • پنیر آبی – استیلتون، گورگونزولا، روکفور. از هر کدام که دوست دارید برای غنی‌سازی سس و دادن طعم تند اومامی استفاده کنید. اگر طرفدار زیاد پنیر آبی نیستید، می‌توانید آن را حذف کنید و برای سس سبک‌تر، پنیر بز یا کمی پنیر فتا اضافه کنید.
  • پنیر پارمزان – هیچ پاستا بدون پنیر پارمزان کامل نیست. از پنیر بلوکی با کیفیت خوب استفاده کنید و سعی کنید از پنیرهای از قبل رنده شده خودداری کنید. برخی از بهترین جایگزین های پارمزان پنیرهای گرانا پادانو، پکورینو یا مانچگو هستند.
  • پاستا – اگرچه مورد علاقه من تالیاتله، لینگوئینی یا اسپاگتی برای آن نوع سس است، اما می توانید این سس سبز خوشمزه را با هر پاستای که دوست دارید بریزید.
  • دستورالعمل های گام به گام

    تهیه این سس خوشمزه و سالم بسیار آسان و سریع است و برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

    کلم بروکل را بپزیدi

    با جوشاندن مقداری آب برای کلم بروکلی شروع کنید. کلم بروکلی را با برش دادن آن به صورت فلورت های کوچک و پختن آن ها در آب جوش تا زمانی که نرم شوند، حدود 8 تا 10 دقیقه آماده کنید.

    Broccoli is cooked for 10 minutes to make the sauce
    پاستا با سس سبز 13

    می توانید تمام مراحل آماده سازی خود را انجام دهید (پنیر را با جعبه رنده رنده کنید، مواد را وزن کنید و کیپر و جعفری را خرد کنید) در حالی که کلم بروکلی در حال پخت است.

    زنگ های کلم بروکلی را بعد از پختن آبکش کنید و کنار بگذارید. مطمئن شوید که مایع پخت و پز را رزرو کرده اید تا بعداً برای سس استفاده کنید.

    سس را آماده کنیدe

    یک تابه بزرگ پر از آب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا پاستا پخته شود. یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید و در حین تهیه سس، آن را به جوش بیاورید. (با فرض اینکه از ماکارونی خشک استفاده می کنید که معمولاً 12 تا 14 دقیقه طول می کشد تا پخته شود. همیشه بسته بندی ماکارونی را از نظر زمان بندی بررسی کنید. می توانید میزان پخت را مطابق میل خود تنظیم کنید).

    کره را در یک تابه بزرگ (یا ووک) ذوب کرده و آنچوی ها را اضافه کنید.

    anchovies are cooking with butter in a wok
    پاستا با سس سبز 14

    به محض اینکه آنچوی ها ذوب شدند و با کره مخلوط شدند، کیپر را اضافه کنید و قبل از اضافه کردن سیر و پستو، 30 ثانیه هم بزنید.

    Chopped capers are added to the wok when anchovies are melted
    پاستا با سس سبز 15

    آنها را سریع هم بزنید و سپس خامه، پنیر ماسکارپونه، پنیر آبی و پارمزان را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا همه آنها به یک سس خامه ای آب شوند و سپس فلفل قرمز، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و نمک را اضافه کنید.

    cream, mascarpone, parmesan, blue cheese and seasoning are added to the wok
    پاستا با سس سبز 16

    فلورت های کلم بروکلی را هم بزنید و به آرامی به مدت 5-6 دقیقه بجوشانید تا همگی یک سس خامه ای سبز و غلیظ تشکیل شود.

    cooked broccoli fleurets are added to the creamy sauce
    پاستا با سس سبز 17

    اگر سس خیلی غلیظ بود، کمی آب پخت از کلم بروکلی اضافه کنید. قبل از افزودن پاستا به سس، جعفری را هم بزنید و سس را با پاستا چند دقیقه دیگر قبل از آن بپزید. در حال خدمت کردن.

    cook the broccoli few more minutes in creamy sauce
    پاستا با سس سبز 18

    پیشنهادات ارائه

    ما عاشق این پاستا با سس سبز هستیم که با یک کاسه سالاد مانند سالاد موشک با پارمسان سرو می شود، سالاد خیار یونانی، یا سالاد نخود هندی (سالاد چانا). نان سیر یکی دیگر از ترکیبات عالی برای غذاهای پاستا است. چرا نان سیر – نان هندی خوشمزه من را امتحان نکنید؟

    a portion of pasta with green sauce is served with a bow; of salad
    پاستا با سس سبز 19

    نکته برتر از سرآشپز

    هنگام پختن پاستا، مطمئن شوید که از یک تابه بزرگ با آب زیاد استفاده می کنید. مقدار زیادی نمک اضافه کنید و قبل از اضافه کردن پاستا، آب را سریع به جوش بیاورید. دستورالعمل های روی بسته بندی را برای زمان پخت دنبال کنید.

    سؤالات متداول دستور غذا

    بهترین راه برای گرم کردن مجدد پاستا با سس چیست؟

    می توانید پاستا را با سس در مایکروویو گرم کنید. .
    اگر مایکروویو ندارید، می توانید پاستا را به آرامی در تابه با کمی مایع اضافه شده روی حرارت بسیار ملایم گرم کنید.
    اگر سس خامه ای است، کمی شیر اضافه کنید. در غیر این صورت، از آب یا آب برای گرم کردن مجدد پاستا استفاده کنید.

    چگونه باقیمانده ماکارونی را نگهداری کنیم؟

    می توانید باقیمانده ماکارونی را تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. پاستا را خنک کنید و قبل از قرار دادن در یخچال در ظرف دربسته قرار دهید.

    آیا می توانید پاستا را فریز کنید با سس سبز؟

    بله، این ماکارونی به خوبی یخ می زند و می توانید آن را تا 3 ماه در فریزر در ظرف دربسته نگهداری کنید.

    برای دستور العمل های ماکارونی خوشمزه تر، چرا امتحان نکنید:

    این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

    امیدوارم از روند تهیه این غذای ماکارونی سریع، آسان و در عین حال رضایت‌بخش با سس سبز به همان اندازه که از خوردن آنها لذت می‌برید، لذت ببرید! ? 

    خوشحالی! / افیه اولسون!

    d9bed8a7d8b3d8aad8a7 d8a8d8a7 d8b3d8b3 d8b3d8a8d8b2 648607a0e6d80

    پاستا با سس سبز

    آیلا کلولی

    این غذای ماکارونی با سس سبز سریع و آسان درست می شود، سرشار از مواد مغذی و همچنین بسیار خوشمزه است!

    stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

    زمان آماده سازی 10 دقیقه

    زمان آشپزی 15 دقیقه

    زمان کل 25 دقیقه

    کورس کورس اصلی، غذای جانبی

    آشپزی ایتالیایی، مدیترانه ای

    سرویس ها 4 افراد

    کالری 660 kcal

    مواد تشکیل دهنده 

     

    دستورالعمل ها 

    • با تهیه کلم بروکلی شروع کنید. آن را به شکل ماهیچه های کوچک برش دهید و در آب جوش بپزید تا نرم شود، حدود 8 تا 10 دقیقه. کلم بروکلی را آبکش کرده و مایع پخت را رزرو کنید.

    • مقداری آب برای پاستا بجوشانید و در حالی که کلم بروکلی در حال پختن است سایر مواد خود را آماده کنید.

    • همزمان با شروع پختن ماکارونی در آب جوش نمک، یک تابه یا ووک بزرگ را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. . (با فرض اینکه از ماکارونی خشک استفاده می کنید که طبخ آن معمولاً 12 تا 14 دقیقه طول می کشد. همیشه بسته بندی ماکارونی را از نظر زمان بندی بررسی کنید. می توانید آن را مطابق میل خود تنظیم کنید).

    • کره را به تابه (یا ووک) اضافه کنید و بگذارید قبل از افزودن آنچوی ها آب می شود.

    • به محض اینکه آنچوی ها ذوب شدند و با کره مخلوط شدند، کیپر را اضافه کنید و قبل از اضافه کردن سیر و پستو به مدت 30 ثانیه هم بزنید.

    • آنها را سریع هم بزنید و سپس خامه، پنیر ماسکارپونه، آبی را اضافه کنید. پنیر و پارمزان

    • خوب هم بزنید تا همه به یک سس خامه ای تبدیل شوند و سپس فلفل قرمز، فلفل سیاه تازه آسیاب شده، نمک و کلم بروکلی را اضافه کنید.

    • به مدت 5-6 دقیقه به آرامی بجوشانید تا همگی به شکل سس خامه ای سبز غلیظی درآیند. اگر سس خیلی غلیظ بود کمی آب پخت از کلم بروکلی اضافه کنید.

    • جعفری را درست قبل از اضافه کردن پاستا به سس اضافه کنید، خوب هم بزنید و سس را با پاستا چند دقیقه دیگر قبل از سرو بپزید.

    یادداشت

    • این سس پاستا سبز راهی عالی برای تبدیل کلم بروکلی “خسته کننده” به “شگفت انگیز” است.
    • می توانید پاستا را تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. پاستا را خنک کنید و قبل از قرار دادن در یخچال در ظرف دربسته قرار دهید.
    • می‌توانید تمام آماده‌سازی خود (پنیر را رنده کنید، مواد را وزن کنید و کپر و جعفری را خرد کنید) در حالی که کلم بروکلی در حال پختن است.
    • هنگام پختن پاستا، حتما از یک تابه بزرگ با آب زیاد استفاده کنید. مقدار زیادی نمک اضافه کنید و قبل از اضافه کردن پاستا، آب را سریع به جوش بیاورید. دستورالعمل های روی بسته بندی را برای زمان پخت دنبال کنید.

    تغذیه

    کالری: 660کیلو کالری کربوهیدرات ها: 84gپروتئین: 28gچربی: 23g چربی اشباع شده: 13gچربی غیراشباع چندگانه: 1gچربی تک غیراشباع: 5gکلسترول: 66میلی گرمسدیم: 1203میلی گرمپتاسیم: 662میلی گرم فیبر: 6 gقند: 5gویتامین پاسخ: 1606IUویتامین C: 93میلی گرم Calcium: 414 mgIron: 3mg

    این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا