آشپزی

نان کراستی صنعتگر پرش به دستور غذا

نان کراستی صنعتگر
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

این دستور پخت نان به طرز شگفت انگیزی آسان است—بدون نیاز به ورز دادن—و سه نان زیبا درست می کند که می توانید در صورت نیاز آنها را بپزید.

Partially-sliced loaf of crusty artisan bread.

این دستور پخت نان دست ساز خانگی به طرز شگفت انگیزی آسان است و برای سه نان خوشمزه کافی است که می توانید در صورت نیاز آنها را بپزید. علاوه بر این، درست کردن خمیر فقط پنج دقیقه طول می‌کشد، نیازی به ورز دادن یا تجهیزات خاصی ندارد و می‌تواند تا دو هفته در یخچال بماند (هرچه بیشتر بماند، طعم آن پیچیده‌تر می‌شود). این دستور غذا به طور متوسط ​​از یکی از کتاب های شیرینی پزی مورد علاقه من اقتباس شده است، نان صنعتگر در 5 دقیقه در روز توسط Jeff Hertzberg M.D. و Zoë François.

فهرست مطالب

آنچه برای تهیه نان کراستی صنعتگر نیاز دارید

ingredients for homemade bread

این دستور غذا فقط چهار ماده دارد: آرد همه منظوره، مخمر فوری، نمک کوشر و آب. (آرد ذرت برای گردگیری تابه است.) همانطور که می بینید، من از مخمر فوری (یا سریع الرشد) استفاده می کنم. ممکن است به جای مخمر فوری از مخمر خشک فعال استفاده شود، با این حال، خمیر بیشتر طول می کشد تا ور بیاید. برای تقویت مخمر خشک فعال، می توانید آن را در آب ولرم حل کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند تا کف کند. پس از آن، آن را به آرد اضافه کنید و دستور را ادامه دهید.

نان آرتیزان کراستی

flour, yeast and salt in mixing bowl

در یک کاسه بسیار بزرگ (6 لیتری)، آرد، نمک و مخمر را با هم مخلوط کنید. مخلوط کنید تا ترکیب شود.

mixed dry ingredients

3 فنجان آب ولرم اضافه کنید (نیازی به دقت نیست، اما ولرم تقریباً 100°F).

Water in a bowl with dry ingredients.

با یک قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط به طور یکنواخت مرطوب شود، بدون هیچ تکه‌ای آرد.

Glass bowl of bread dough.

خمیر باید چسبناک و مطابق شکل کاسه باشد. اگر خمیر شما خیلی خشک است، چند قاشق غذاخوری آب گرم دیگر اضافه کنید. اگر خیلی مرطوب است، چند قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. روی کاسه را با نایلون بپوشانید و بگذارید 2 ساعت روی پیشخوان در جای گرم بماند. همانطور که در زیر می بینید، بسیار افزایش می یابد!

dough after the first riseوقتی برای پخت نان آماده شدید، یک سوم خمیر را بیرون بیاورید.

removing some of the bread dough from the bowl

بیرون را به آرامی با آرد بپوشانید (نمی خواهید آرد بیشتری به خمیر اضافه کنید، فقط می خواهید بتوانید آن را تحمل کنید). خمیر را به آرامی به شکل یک توپ صاف درآورید، سطح آن را کشیده و انتهای آن را زیر آن جمع کنید.

<0px شکل>

توپ خمیر را روی یک ورقه پخت آرد ذرت قرار دهید و اجازه دهید در دمای اتاق، بدون پوشش، حدود 40 دقیقه استراحت کند. (اگر خمیر را در یخچال قرار داده اید، اجازه دهید 60 دقیقه ور بیاید یا اگر می خواهید ساختار خرده ای بازتر و مطبوع تری داشته باشید تا 90 دقیقه ور بیاید.) خمیر کمی بلند می شود. همچنین ممکن است کمی پخش و صاف شود. اشکالی ندارد.

خمیر کمی بلند می شود.

خمیر را سخاوتمندانه با آرد بپاشید. با استفاده از یک چاقوی تیز، چند خط بریده به عمق 1/2 اینچ در خمیر ایجاد کنید – یک الگوی گوش ماهی، ضربدری یا تیک تاک پا همه زیبا به نظر می رسند.

slashing the bread dough

“>یک ماهیتابه فلزی را روی قفسه پایینی فر از قبل گرم شده با دمای 450 درجه فارنهایت قرار دهید. ورقه پخت را به همراه خمیر داخل فر بریزید و قالب فلزی کیک را با یک فنجان آب داغ پر کنید. این باعث ایجاد بخار در فر می شود. (سعی کنید این کار را سریع انجام دهید تا حرارت از فر خارج نشود.) تا زمانی که نان قهوه ای طلایی شود، حدود 30 دقیقه بپزید. روی قفسه سیمی کاملاً خنک کنید.

Baked bread on a baking sheet.

این نان را بهتر است در روزی که درست می‌کنید تازه میل کنید. پس از برش، نان را به سمت پایین روی تخته یا بشقاب برش دهید و آن را بدون پوشش بگذارید.

نحوه فریز کردن

خمیر را می توان به یک سوم تقسیم کرد و تا 1 ماه در ظروف پلاستیکی دربسته منجمد کرد. خمیر را یک شب در یخچال یخ زده سپس فرم دهید و استراحت دهید و طبق معمول بپزید. نان های پخته شده را نیز می توان به صورت کامل یا برش خورده منجمد کرد. در کیسه فریزر زیپ دار بپیچید و تا 1 ماه در فریزر قرار دهید. برای یخ زدایی نان را از فریزر خارج کرده و بگذارید حدود 3 ساعت به دمای محیط برسد. دوباره در فر 350 درجه فارنهایت گرم کنید تا گرم شود، حدود 10 دقیقه.

Partially-sliced loaf of crusty artisan bread.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نان کراستی صنعتگر

این دستور پخت نان به طرز شگفت انگیزی آسان است—بدون نیاز به ورز دادن—و سه نان زیبا درست می کند که می توانید در صورت نیاز آنها را بپزید.

مواد تشکیل دهنده

  • 6 ½ فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف کردن (ترجیحاً شاه آرتور؛ به یادداشت مراجعه کنید)
  • 4 قاشق چایخوری نمک کوشر
  • 1½ قاشق غذاخوری مخمر فوری/سریع (به یادداشت مراجعه کنید)
  • 3 فنجان آب ولرم (نیازی به بیان دقیق نیست اما ولرم حدود 100 درجه فارنهایت است)
  • آرد ذرت، برای گردگیری تابه

دستورالعمل ها

  1. در یک کاسه بسیار بزرگ (6 لیتری)، آرد، نمک و مخمر را با هم مخلوط کنید. آب را اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط به طور یکنواخت مرطوب شود و هیچ تکه ای از آرد نباشد. خمیر باید چسبناک باشد و به شکل کاسه مطابقت داشته باشد. اگر خمیر شما خیلی خشک است، چند قاشق غذاخوری آب گرم دیگر اضافه کنید. اگر خیلی خیس بود چند قاشق آرد اضافه کنید. (برای راهنمایی در مورد شکل ظاهری خمیر به عکس های گام به گام مراجعه کنید.) روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید به مدت 2 ساعت روی پیشخوان در جای گرم بماند. اگر قصد دارید بلافاصله یک نان بپزید، به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت کاسه خمیر را در یخچال قرار دهید تا در 14 روز آینده استفاده شود. (زمانی که خمیر در یخچال قرار می گیرد، خمیر کمی جمع می شود؛ اشکالی ندارد. خمیر را به هیچ وجه مشت نکنید و آن را با پوشش پلاستیکی شل نگه دارید.)
  2. یک ورقه پخت محکم را با آرد ذرت گردگیری کنید.
  3. سطح خمیر و دستانتان را کمی با آرد پاشی کنید. یک سوم خمیر را بیرون بیاورید و بیرون را به آرامی با آرد بپوشانید (نمی خواهید آرد بیشتری به خمیر اضافه کنید، فقط می خواهید بتوانید آن را تحمل کنید). خمیر را به آرامی به شکل یک توپ صاف درآورید، سطح آن را کشیده و انتهای آن را زیر آن جمع کنید و در صورت نیاز آرد بیشتری اضافه کنید تا به دستتان نچسبد. (خمیر را زیاد کار نکنید، این فرآیند فقط باید حدود 30 ثانیه طول بکشد.) توپ خمیر را روی ورقه پخت آماده شده قرار دهید و اجازه دهید در دمای اتاق، بدون درپوش، حدود 40 دقیقه استراحت کند. (اگر خمیر را در یخچال قرار داده اید، اجازه دهید 60 دقیقه ور بیاید یا اگر می خواهید ساختار خرده ای بازتر و مطبوع تری داشته باشید تا 90 دقیقه ور بیاید.) خمیر کمی بلند می شود. همچنین ممکن است کمی پخش و صاف شود. اشکالی ندارد.
  4. فر را با دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید. یک قفسه را در پایین ترین موقعیت فر و یک قفسه را در موقعیت وسط قرار دهید. یک تابه فلزی (هر تابه فلزی کیک یا تابه جوجه‌های گوشتی کار می‌کند، فقط از شیشه استفاده نکنید) روی قفسه پایینی قرار دهید. (بعداً این را با آب پر می کنید تا بخار در فر ایجاد شود).
  5. خمیر را سخاوتمندانه با آرد پاشی کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز، چند خط بریده به عمق ½ اینچ در خمیر ایجاد کنید – الگوی گوش ماهی، ضربدری یا تیک تاک پا همه زیبا به نظر می رسند.
  6. ورقه پخت را به همراه خمیر داخل فر بریزید و قالب فلزی کیک را با یک فنجان آب داغ پر کنید. (سعی کنید این کار را سریع انجام دهید تا حرارت از فر خارج نشود.) تا زمانی که نان قهوه ای طلایی شود، حدود 30 دقیقه بپزید. روی توری سیمی کاملا خنک کنید.
  7. این نان را بهتر است در روزی که درست می‌کنید تازه میل کنید. پس از برش، نان را به سمت پایین روی تخته یا بشقاب برش دهید و آن را بدون پوشش بگذارید. (اگر بیشتر از یک روز طول کشید، پیشنهاد می کنم برش بزنید و فریز کنید.)
  8. دستورالعمل‌های مناسب برای فریزر خمیر را می‌توان به یک سوم تقسیم کرد و تا 1 ماه در ظروف پلاستیکی دربسته منجمد کرد. خمیر را یک شب در یخچال یخ زده سپس فرم دهید و استراحت دهید و طبق معمول بپزید. نان های پخته شده را نیز می توان به صورت کامل یا برش خورده منجمد کرد: در کیسه فریزر زیپ دار بپیچید و تا 1 ماه در فریزر قرار دهید. (اگر قصد دارید تکه تکه از برش ها استفاده کنید، تکه های کاغذ پوستی را بین آنها قرار دهید تا نچسبند.) برای آب شدن نان، نان را از فریزر خارج کرده و روی میز بگذارید تا به دمای اتاق برسد. دوباره در فر 350 درجه فارنهایت گرم کنید تا گرم شود، حدود 10 دقیقه.
  9. توجه: ممکن است از مخمر خشک فعال به جای مخمر فوری/سریع استفاده شود، با این حال، خمیر بیشتر طول می کشد تا ور بیاید. برای تقویت مخمر خشک فعال، می توانید آن را در آب ولرم حل کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند تا کف کند. پس از آن، آن را به آرد و نمک اضافه کنید و به دستور غذا ادامه دهید.
  10. توجه: من از آرد کینگ آرتور استفاده می‌کنم که پروتئین بیشتری نسبت به سایر آردهای همه منظوره دارد. اگر از آردی با محتوای پروتئین کمتر مانند مدال طلا استفاده می کنید، احتمالاً باید چند قاشق غذاخوری دیگر آرد اضافه کنید.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • اندازه سرو: 1 برش
  • کالری: 100
  • چربی: 0 گرم
  • چربی اشباع شده: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 21 گرم
  • شکر: 0 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: 3 گرم
  • سدیم: 64 میلی گرم
  • کلسترول: 0 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه موثر را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

حتما بخوانید : فتح مرغ و بادمجان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا