احکام

دعای پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید

دعای پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید

دعای پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید

آنچه مسلمان در ماه رمضان بیشتر به آن متوسل می شود، نماز، خواندن قرآن، تضرع با خداوند متعال و مناجات با مناجات های زیبا است، مخصوصاً دعاهایی که درخواست قبولی عبادات در طول ماه مبارک را دارند. و در این تاپیک زیباترین دعاهای پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید را ذکر خواهیم کرد.

محتوای مقاله
[ نمایش ]

دعای پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید

خداوند متعال در کتاب شریف خود می فرماید (ادعون من اجابتم) و لذا باید در ده روز آخر ماه مبارک رمضان با دعا و تضرع با خداوند متعال و در میان دعاهای آخرالزمان کوشا بود. ماه رمضان و فرا رسیدن عید که با آن می توان به درگاه خداوند مناجات و مناجات کرد:

  • خدایا یک ماه که گذشت به تو امانت دادیم و از تو می خواهیم که آن را به سلامتی و سلامت کامل به ما و کسانی که دوستشان داریم برگردانی خدایا عید سعید فطر را برای ما آماده کن نیکی و حق و برکت، زیرا تو بر هر چیزی توانا هستی.
  • خدایا روزی ما را با آمرزش و توبه روغنی بگردان و نیکی های ما را در ترازوی چند برابر کن و ما را به باغی پر از نعمت پاداش ده و آنها را با تقوا و ایمان تقویت کن، ای سخاوتمند پروردگار جهانیان. /li>
  • پروردگارا ما ماه رمضان را به تو امانت دادیم پس آن را آخرین عهد و پیمان ما مکن، خدایا آن را با خیر و نیکی سالیان دراز برای ما و کسانی که دوستشان داریم در صحت و سلامت کامل آماده کن. خداوندا، روزه و نماز ما را بپذیر و از گناهان ما درگذر، خداوندا آن را برای ما برای سالهای متمادی و طولانی در حالی که در بهترین سلامتی و در بهترین حالت هستیم، آماده کن.
  • خدایا آخرین روزهای ماه مبارک رمضان را به غم و اندوه ما پایان بده و فرا رسیدن عید را با مژده های زیبا و اوقات پر برکت و حالات نیک بشارت ده، خداوندا ای سخاوتمند.
  • خدای من، ای بخشنده هر که خواهی و دریغ از هر که خواهی، خدای من به ما لطف و رحمت عطا فرما و ظلم و انتقام را از ما دریغ فرما و به علم خود از جانب خود به ما روزی حلال و نیکو عنایت فرما. و اطاعت.
  • خدایا تو را سپاس بر همه حمدهایت که آغاز و پایان آن چیزی است که با خود گفتی و آفریده های ستوده و کوشا و شمارش گفته اند یاد تو فراوان و سپاس بر تو باد که او را در ادای حقوقت یاری کردی، از انواع مخلوقات، از فرشتگان مقرب و پیامبران و فرستادگان و انواع سخنرانان و تسبیح کنندگان به سوی تو از همه جهانیان.
    • تو به ماه رمضان رسیدی و ما برکت داریم و سوگند و احسان و شکرگزاری تو را داریم پس حمد و ستایش جاودانه و جاودانه و راکد و جاودانه از آن توست. تا ابد تمام نشدنی، پاک و منزهی که ما را با او یاری کردی تا اینکه روزه و نمازش را از جانب ما به جا آوردی و هیچ صلاح و سپاسی از جانب ما در آن نبود.
  • پروردگارا، روزه و نماز ما را در ماه مبارک بپذیر و بر ما مهر ببخش، ای پروردگار ما، مغفرت و رهایی از جهنم.
  • خدایا عید را با شادی و سرور آغاز کردی پس خدایا آن را با شادی و خوشی برای همه ما به پایان برسان با فرشته ای که از آسمان ندا می دهد و می گوید: به مژده روزی که دارد شادی کن. برای تو گذشت، زیرا خداوند کار تو را پذیرفته، گناهت را بخشیده، حاجتت را برآورده و خواسته ات را برآورده کرده است.
  • خدایا آن را آخرین روزه ما قرار مکن، اگر آن را گرفتی، مرا رحمت کن و محرومم مکن، خدایا آن را از ما بپذیر به بهترین قبولی خودت، تعالیت. عفو و عفو و بخشش و حقیقت رضایتت تا در آن هر خیر مطلوب و فضل فراوانی را به ما عطا کنی و ما را در آن از هر ترس و رنج و گناهی محفوظ بدار.

همچنین ببینید: نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان

دعای پایان ماه مبارک رمضان و آغاز عید

مسلمان از عبادات و اطاعت‌هایی که در طول ماه مبارک انجام می‌دهد خوشحال می‌شود، اما پس از پایان آن بسیار اندوهگین می‌شود، اما باید از خداوند متعال برای قبولی و رهایی از جهنم دعا کرد و در سطور بعدی می‌خوانیم. زیباترین دعاهای پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید را بیان خواهد کرد:

  • خدایا از تو می خواهم که پایان ماه مبارک رمضان پایانی بر همه نگرانی ها و نگرانی ها و غم ها و آغاز شادی و شادی و سرور باشد.خدایا هلال عید را به ما عطا کن خیر و برکت به رحمتت ای مهربانترین مهربانان.
  • خدایا از تو می خواهم که آخرین عهدم را روزه من در این ماه قرار نده و به فضل خودت به رمضان های زیادی برسم.
  • خدایا در پایان ماه مبارک رمضان از لطف و رحمت واسعه خود می خواهیم که نیکی های ما را بپذیری و بدی های ما را نادیده بگیری، خداوندا دل های ما را بعد از آن به اطاعت خودت برگردان. و آنان را از نافرمانی خود برگردان و از شیطان ملعون به خود پناه ببر که تو بر هر چیزی توانا هستی.
  • خدایا از تو می خواهم در پایان ماه مبارک رمضان از کوتاهی و لغزش ما در آن بگذری و ما را از نافرمانی خود پس از آن بازدار و با قدرت و توان خود ما را حفظ کن و ما را هدایت کن به صراط مستقیم، ای بخشنده ترین.
  • پروردگارا هنگام وداع با ماه مبارک رمضان از تو می خواهم در مال و فقر راهنمایی و در سرای ابدی از تو سعادت و سعادت در سرای ابدی را از تو می خواهم و به من عطا فرما. چشمی که هیچ گاه قطع نمی شود، خدایا به آنچه برای ما تقسیم کرده ای راضی باش و از ما راضی باش ای مهربان ترین مهربان
  • خدایا بهترین ماههای تو از ما گذشت، پس برای ما در آخرالزمان و بهشتت سوگند یاد کن و ما را از کسانی قرار مده که این ماه را بر آنها تمام کرده ای و گناهانشان را نبخشیده ای. از آنها راضی بوده ای پروردگار جهانیان.
  • خدایا در پایان ماه مبارک رمضان از تو می خواهم که در قناعت و خشم حرف حق بزنی و بعد از جبران از تو راضی باشی و خدایا مرا از من دریغ نکن. در آن شفاعت کن، و در آخرت به من لذت نگاه به چهره شریفت عطا کن.
  • خدایا در پایان ماه مبارک رمضان از تو طلب عفو و مغفرت و مغفرت می نمایم، پروردگارا رضایت و بهشتت را به من عطا کن و از خشم و غضب و جهنم بر من رحم کن.
  • خداحافظ ای ماه خیر و برترین ماه های هر سال از خداوند متعال می خواهم به لطف خود ما را توفیق دهد که این ماه شریف تا پایان عمر به ما برسد و ما را عنایت فرماید. از کسانی که گناهانشان آمرزیده و اعمالشان پذیرفته می شود، همانا او بر هر چیزی تواناست.
  • با ایمان و نسیم معنوی این ماه مبارک خداحافظ، خدایا همانطور که آن را برای ما کامل کردی ما را بدون وسوسه به آن برگردان، خدایا به ماه رمضان برسیم.
  • خدایا در پایان ماه مبارک رمضان از تو می خواهم که رستگاری روحم و اتمام عنایاتت را بر من ثبت کنی، خدایا حاجت مرا برآورده کن و مرا در روز قیامت شفیع اهل بیتم قرار ده. با رحمتت ای پروردگار جهانیان.
  • خدایا ما را پس از گذشت ماه رمضان زنده کن تا زمانی که می دانی زندگی برای ما خوب است و اگر می دانی که مرگ برای ما خوب است ما را بمیران. و شاهد بودیم خدایا از نجواهای شیطان ملعون و از شر خود و بدی اعمالمان به تو پناه می بریم ای سخاوتمندترین بخشندگان.

شما ممکن است به موارد زیر علاقه مند باشید: دعای روز آخر ماه مبارک رمضان قبل از غروب آفتاب

بهترین دعا برای پایان ماه مبارک رمضان

مسلمانان در ماه رمضان عبادت های متعددی مانند نمازهای پنجگانه، نماز تراویح و نماز تهجد را انجام می دهند و علاوه بر صدقه دادن به انواع و اقسام آن، به درگاه خداوند دعا می کنند: /p>

  • در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان از تو مي خواهيم اي خدايي كه ماه رمضان را به ما رساندي كه سالها پس از سالها به ما برسد و با وجود كوتاهي از ما بپذير.
  • خدایا تو بخشنده هستی و بخشش را دوست داری پس مرا ببخش.
  • خدایا ما را از آتش ماه رمضان رهایی بخش و در پایان آن ما را از اهل تبذیر و غفلت منویس و در روز قیامت ما را از ترس حفظ کن.
  • پروردگارا، مرا توفیق ده تا شکر نعمتهایت را که به من و پدر و مادرم ارزانی داشته باشی و عمل صالحی انجام دهم که تو را خشنود سازد و مرا به رحمتت در زمره بندگان صالحت قرار ده.
  • خدایا ما غافلیم و تو سخاوتمندی و ما گناهکاریم و تو بردباری و ما به تو نیازمندیم و تو نیازمند ما هستی.خدایا ما را ببخش آمرزش و مغفرت تو، ای زنده، ای همیشه زنده.
  • پروردگارا سینه ام را برای من بگشا * و کارم را برایم آسان کن * و گره از زبانم بگشا * تا سخن مرا بفهمند.
  • خدایا روزه و نماز ما را قبول کن و ماه مبارک را برای ما با گذشت و مغفرت و رهایی از آتش جهنم به پایان برسان.
  • خدایا ما را از کسانی قرار ده که روزه ها و نمازهایشان مقبول و لغزش ها و گناهانشان آمرزیده شده و وحشتشان در روز قیامت در امان باشد و بدن و استخوان هایشان از جهنم حرام باشد به رحمت خودت. مهربان ترین مهربانان.
  • خدایا خداحافظ رمضان از روزه داران و زانو نشینان در ماه رحمتت بپذیر و با برکت و خیر و مغفرت آن را به مسلمانان برگردان.
  • در آخرین صبح ماه مبارک رمضان از تو می خواهیم که ماه مبارک پایان نیابد مگر اینکه ما را به قبولی بشارت دهی و غم و اندوه ما را برطرف کنی.
  • خدایا چه زود می گذرد روزها دیروز به استقبال ماه رمضان رفتیم امروز با دعا وداع کردیم خدایا دعای ما را بپذیر و ما را از ترس حفظ کن و ما را از پذیرفته شدگان قرار ده .

ما برای شما انتخاب کردیم: آخرین نماز شب ماه مبارک رمضان

در پایان تاپیک، پس از ذکر دعای پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید، کافی است این موضوع را در تمام شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط


داستان های مستجاب دعا در شب قدر


دعای رسول در شب قدر


دعای ختم قرآن در ماه رمضان


دعایی در آخرین روز ماه مبارک رمضان قبل از غروب آفتاب.


خدایا من قصد داشتم ماه رمضان را روزه بگیرم، اگر مرا بمیرانی.


خدایا من قصد داشتم ماه رمضان را روزه بگیرم، اگر مرا بمیرانی.


خدایا ما را در ماه رمضان آزاد کن


دعای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان


دعای اولین جمعه ماه مبارک رمضان


دعای شب آخر ماه مبارک رمضان


خدایا نماز و روزه ما را قبول کن.


دعای 24 رمضان   

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا