شروع دوباره بوکسورها بعد از جاماندن از پرواز پاریس

شروع دوباره بوکسورها بعد از جاماندن از پرواز پاریس

  به گزارش خبرورزشی، بوکسورها در حالی که المپیکی‌ها این روزها استراحت می‌کنند، به اردو برگشتند تا برای قهرمانی آسیا آماده شوند. تیم ملی بوکس ایران که قبل از انقلاب اسلامی در ۵ دوره المپیک حضور داشت و بعد از پیروزی انقلاب هم سه المپیک ۱۹۹۲ بارسلون تا ۲۰۲۰ توکیو در رینگ همه ادوار این ضیافت بزرگ حضور داشت، سرجمع بعد از ۸ دوره متوالی حضور، پشت دیوار پاریس ماند و به المپیک 2024 نرسید تا یکی از غایبان اصلی کاروان ایران باشد.

بوکسورها بعد از ناکامی در دو مرحله انتخابی المپیک و جاماندن از رینگ پاریس، در شرایطی که ورزش کشور این روزها زیر سایه المپیک و پارالمپیک قرار دارد، دوباره تمریناتشان را در باشگاه انقلاب از سر گرفته‌اند تا برای حضوری موفق در مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوند. مسابقه‌ای که آذرماه به میزبانی امان اردن برگزار می‌شود. در شرایطی که بوکسورها همیشه از نبود اردوهای تدارکاتی گلایه داشته‌اند، فدراسیون یک قدم جلوتر گذاشته و قرار است تیم ملی ماه آینده راهی تورنمنت قزاقستان شود تا بعد از محک خود و رقبا در شرایطی بهتر راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود.

درحالی که بعد از المپیک بعضی‌ها قصد داشتند تقصیرها را گردن فونتانا سرمربی کوبایی تیم ملی بیندازند، فدراسیون تصمیم به ادامه همکاری با این مربی کوبایی گرفت و هرناندز کوبایی را هم به عنوان دستیار این مربی باتجربه استخدام کرد تا نشان دهد به دنبال سرمایه‌گذاری با برنامه بلندمدت برای ایجاد رنسانس در بوکس ایران است. علاوه بر هرناندز، همایون امیری، محمد عاشری و اسد جوهری هم دیگر مربیانی هستند که کنار فونتانا، کادرفنی مطمئنی را برای تیم ملی بوکس تشکیل می‌دهند. جاماندن از پرواز پاریس آخر ماجرای بوکس نیست و حالا بوکسورها باید داستانشان را مجدداً از سر بگیرند تا در بازی‌های آسیایی ناگویا برای اعاده حیثیت پا به رینگ بگذارند. قطعاً فدراسیون بوکس در صورت ماندگاری و عدم حذف این رشته از المپیک، مأموریت مهم 4 ساله‌ای دارد تا به غیبت 4 ساله بوکس در المپیک پایان داده و در رینگ لس‌آنجلس خودی نشان دهد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل