ورزش

کلوب| هانسی فلیک و تیاگو موتا؛ فعلا روی دور برد

کلوب| هانسی فلیک و تیاگو موتا؛ فعلا روی دور برد

بارسلونا که با هانسی فلیک آلمانی دوران جدیدی را در لالیگا آغاز کرده، توانسته تا به اینجا هر سه بازی خود را با برد و نتیجه دو بر یک به اتمام برساند.

آنها تنها تیم لالیگا هستند که تا هفته سوم رکورد صد در صد برد دارند و رئال مادرید و اتلتیکو مادرید موفق نشده اند تمامی امتیازات ممکن در سه هفته طی شده را از آن خود کنند.

هرچند که برای قضاوت و تعیین تیم قهرمان لالیگا در فصل جاری بسیار زود است اما برخی آمار و ارقام می‌توانند مدعی این قضیه باشند که بارسلونا برای نوزده تیم دیگر، حریف متفاوتی نسبت به فصول پیشین خواهد بود.

 رسانه های محلی و مطبوعات کاتالان که در پیش فصل منتقد اصلی و درجه یک سرمربی آلمانی بودند و حتی ماندن گوندوغان را به هیچ وجه بر نتابیدند، حالا طریقه سکوت را در پیش گرفته و نظاره‌گر فوتبال آلمانی بارسلونای فلیک هستند.

در این سه دیدار کاملاً واضح و مشهود بود که سطح فنی برخی بازیکنان زیر نظر هانسی فلیک ارتقا یافته و مهره‌هایی همانند رافینیا و لامین یامال در عرض چند ماه کار با مربی آلمانی، پیشرفت های چشمگیری در سبک فوتبال خود داشته اند.

از سویی دیگر، یوونتوس با تیاگو موتا در سری آ در همین دو بازی، غوغایی میان اهالی سری آ و کارشناسان فوتبال ایتالیا به راه انداخته و اکثر توجه و نگاه ها طی دو هفته اخیر معطوف به «موتا بال» بانوی پیر بوده است.

سختگیری ها و دیسیپلین خاص او در تمرینات و البته ارائه یک فوتبال بسیار تاکتیکی با افکار و ایده‌های نو دو برد قاطع سه گله همراه با کلین شیت برای بیانکونری به ارمغان آورده است. هواداران یوونتوس امید زیادی به او برای فتح اسکودتو بعد از چهار فصل دارند.

ترکیب دگرگون شده و استفاده موتا از بازیکنان جوانی همچون ساموئل امبانگولا، کنان ییلدیز و نیکولو ساوونا به خوبی نشان می‌دهد تغییرات و تحولات بیانکونری از روی نیمکت تا داخل زمین، کاملاً حساب شده و با برنامه ریزی بوده است.

انگار مدیران و سران یووه درس بزرگی از اشتباهات خود در سال های پیشین گرفتند و دوست ندارند آن دوران که تا حدی با زجر هواداران همراه بود، تکرار شود و یووه دوباره به آن روزهای تلخ برگردد.

بارسلونا و یوونتوس در فصل گذشته توفیق خاصی با ژاوی و آلگری کسب نکردند ولی اکنون هواداران می‌توانند با خوش بینی و یک نگاه مثبت به تیم خود، امیدوارانه و صد البته با لذتی دو چندان بازی ها را تماشا کنند.

شاید این فصل، فصلی باشد که طرفداران دو تیم بتوانند طعم و مزه قهرمانی را جوری دیگر با مربیانی خاص تر و محبوب تر بچشند.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا