ورزش

فدراسیون، سناریوی حذف کاپیتان را کلید زد!

فدراسیون، سناریوی حذف کاپیتان را کلید زد!

به گزارش خبرورزشی، فدراسیون که از مدت‌ها قبل پروسه حذف افشین نوروزی را برنامه‌ریزی کرده بود، با اتفاقات و حواشی رقابت‌های انتخابی تیم ملی بهانه دستش آمد تا به لطف رای کمیته انضباطی این بازیکن بااخلاق را مدتی محروم کند. 

طبق حکم کمیته انضباطی افشین نوروزی به جرم اخلال در نظم مسابقات، توهین به داور مسابقه، توهین علنی به ارکان فدراسیون و اشخاص هیأت رئیسه، حرکات زشت و اعمال خلاف شئونات ورزشی، نقض قوانین و مقررات و همچنین بررسی سوابق انضباطی قبلی این ورزشکار در فدراسیون‌های گذشته به یک سال محرومیت از تمام فعالیت‌های مرتبط با تنیس روی میز و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. 
البته کمیته انضباطی برای بقیه افراد خاطی در انتخابی تیم ملی هم حکم محرومیت نوشته اما قرعه سنگین به نام نوروزی افتاده است. رضا فرجی، پدر و مربی بنیامی فرجی هم به دلیل انجام رفتار غیر ورزشی حین مسابقه به سه ماه محرومیت تعلیقی و ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و میلاد عابدینیان به دلیل رفتار غیر ورزشی و سابقه انضباطی قبلی به ۳ ماه محرومیت و ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. 
حمیدرضا طاهرخانی به دلیل انجام حرکات غیر ورزشی پس از پایان مسابقات دسته برتر، به اخذ تعهد، الزام به جبران خسارت و توبیخ کتبی با درج در پرونده و ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. با اینکه فدراسیون عضو هیأت رئیسه‌اش را برای یکسال محروم کرد، اما این بار مدیر تولیدکننده میزهای پینگ‌پنگ هم به نیابت از فدراسیون در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری حسابی از خجالت او درآمده اما خانواده پینگ‌پنگ از او دفاع تمام قد کرده‌اند. 

حمایت قاطع برادران عالمیان از کاپیتان 

نیما و نوشاد عالمیان، ملی‌پوشان باتجربه کشورمان شب قبل از صدور رای کمیته انضباطی درباره بی‌احترامی مدیر تولیدکننده میز تنیس روی میز در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها نسبت به افشین نوروزی واکنش نشان دادند. برادران عالمیان نسبت به اجتناب از توهین و قضاوت‌های عجولانه درباره کاپیتان‌شان، افشین نوروزی حمایت قاطع کردند و در صفحات اجتماعی خود نوشتند: «ما ورزشکاران ملی تمام قد حمایت خود را از کاپیتان تیم ملی افشین نوروزی اعلام می‌داریم؛ افراد ملی و برتر کشور صلاحیت نظر و تایید فنی نسبت به تجهیزات این رشته را دارند و افراد تولیدکننده فقط در زمینه تولید صاحب‌نظر هستند؛ امیدوارم افرادی که در رسانه اظهارنظر می‌کنند احترام و شان بازیکن ملی کشور را حفظ کنند و با نظرات و صحبت‌های نامتعارف جامعه تنیس روی میز کشور را وارد چالش و حاشیه نکنند. با آرزوی سربلندی برای ایران و ایرانی.» 

البته برادران عالمیان تنها حامیان نوروزی نبودند و امیرحسین هدایی، شاهین اخلاق پسند، حمیدرضا طاهرخانی، شایان ملکی، میرالماسی، آرمان حاجی یی و حمیدرضا موغولی، یکی از مربیان در صفحات اجتماعی خود به طور قاطع از افشین نوروزی حمایت کردند. 

نوروزی مصاحبه نکرد

افشین نوروزی، کاپیتان سابق تیم ملی در واکنش به محرومیتش فعلاً سکوت کرده و مصاحبه نمی‌کند و در پاسخ به این سؤال که آیا شما با این حکم از بقیه سمت‌ها نیز محروم هستید، گفت: «من عضو کمیسیون ورزشکاران، هیأت رئیسه و کارشناس خبره فدراسیون هستم و عناوینی است که در مجمع به دست آوردم و تنها وزارت ورزش و مجمع می‌توانند دستور به عدم فعالیت من بدهند.»

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا