«فقر» بازیکن در فوتبال ایران و بازیکنانی که نباید دعوت می‌شدند!

«فقر» بازیکن در فوتبال ایران و بازیکنانی که نباید دعوت می‌شدند!

به گزارش خبرنگار مهر، لیست تیم ملی فوتبال ایران برای دو دیدار فیفادی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل تیم‌های قرقیزستان و امارات، جمعه شب ۹ شهریور اعلام شد و بر اساس آن علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سید حسین حسینی، آرشا شکوری، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، علی نعمتی، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، امید نورافکن، محمد کریمی، محمد قربانی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، شهریار مغانلو و سردار آزمون به اردوی تیم ملی توسط امیر قلعه نویی فراخوانده شدند.

در لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران نام بازیکنانی مانند رامین رضائیان دیده نمی‌شود بازیکنی که در ۳ هفته اخیر لیگ برتر دو گل و یک پاس گل به نام خود به ثبت رسانده است و در دیدارهایی که برای تیم ملی فوتبال نیز به میدان رفته عملکرد مثبتی داشته است.

امیر قلعه نویی در ادامه جوانگرایی در تیم ملی اقدام به دعوت از بازیکنی مانند آرشا شکوری با ۱۷ سال سن به تیم ملی کرد تا در آینده این دروازه بان بتواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. قلعه نویی باز هم روی بازیکنان جوان لژیونر مانند سعید سحرخیزان و محمدجواد حسین نژاد که در لیگ روسیه تاکنون عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته اند خط قرمز کشید.

کمبود بازیکن باکیفیت و جوان در فوتبال ایران

کمبود بازیکنان با کیفیت و جوان در فوتبال ایران باعث شده تا قلعه نویی چاره‌ای جز دعوت از بازیکنان با تجربه و پا به سن گذاشته به اردوی تیم ملی ندارد. در خط هافبک قلعه نویی همان بازیکنان همیشگی را به تیم ملی دعوت کرده است و نمی‌شود به آن خرده‌ای گرفت اما دعوت از سعید عزت اللهی که حدود ۳ ماه است که به دلیل مصدومیت در زمین بازی حضور نیافته نیز در لیست تیم ملی جای تعجب دارد در حالی که می‌توانست با دعوت از بازیکنی مانند روزبه چشمی جای خالی این بازیکن را پُر کند.

دروازه بان جوان با عملکرد نامطمئن

یکی از نکات لیست جدید امیر قلعه نویی دعوت از آرشا شکوری دروازه بان جوان و آینده دار فوتبال ایران است که با حضور در ترکیب تیم نوجوانان در جام جهانی و عملکرد خوبی که از خود به نمایش گذاشت توانست اسم خود را در بین فوتبال دوستان بیاندازد و امسال هم به عنوان دروازه بان اول تیم هوادار شناخته می‌شود و در هر ۳ هفته ابتدایی لیگ برتر در درون دروازه این تیم ایستاد اما تنها در بازی با ذوب آهن توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و در دیدار با خیبر خرم آباد و تراکتور در مجموع ۵ گل دریافت کرد.

دروازه بان با دو کلین شیت جایی در لیست ندارد

دعوت از شکوری در حالی صورت گرفته که محمدرضا اخباری دروازه بان گل گهر که پیش از این بارها به اردوی تیم ملی ایران دعوت می‌شد در هر ۳ بازی اخیر گل گهر در درون دروازه تیمش ایستاد و تنها در بازی با ملوان یک گل و از روی نقطه پنالتی دریافت کرد اما در دو بازی مقابل استقلال خوزستان و نساجی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و با آمار دو کلین شیت در ۳ بازی جایی در لیست جدید تیم ملی نداشت که به نوعی عجیب به نظر می‌رسد.

دعوت دو «بی‌تیم» و یک مصدوم تازه برگشته

یکی دیگر از مواردی که می‌شود به لیست تیم ملی اشاره کرد حضور سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس در لیست تیم ملی است. عزت اللهی چند ماهی است که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و در دیدارهای اخیر شباب الاهلی هم حتی یک دقیقه به میدان نرفته و آخرین بازی او مربوط به ۶ خرداد و به بازی مقابل الوصل بر می‌گردد که به طور کامل در ترکیب شباب الاهلی حضور داشت.

سامان قدوس و علیرضا جهانبخش که مهره‌های ثابت تیم ملی ایران هستند پس از پایان فصل فوتبال در اروپا به دلیل عملکرد ضعیف قراردادشان با تیم‌های برنتفورد انگلیس و فاینورد هلند تمدید نشد و تا به امروز آینده نامشخصی دارند و هنوز تیمی را برای خود انتخاب نکرده اند.

دعوت از جلالی که مصدوم بود

دانیال اسماعیلی فر مدافع تیم تراکتور که در سه هفته اخیر دو پاس گل به نام خود ثبت کرده است و توانسته عملکرد به نسبت خوبی را از خود به نمایش بگذارد باز هم مانند حضورش در پرسپولیس، جایی در لیست امیر قلعه نویی نداشت تا بازیکنانی مانند ابوالفضل جلالی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده و فقط چند دقیقه‌ای برای استقلال تهران در بازی با استقلال خوزستان به میدان رفت، در لیست جدید قلعه نویی باشد. البته که این دو بازیکن هم پست نیستند.

جای خالی احسان حاج صفی که در تیم آاک آتن حضور دارد و در اکثر بازی‌های تیم خود در ترکیب اصلی حضور دارد هم بین لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی خالی به نظر می‌رسد. البته قلعه نویی به خاطر جوان گرایی و سن بالای حاج صفی او را به تیم ملی دعوت نکرده است اما حضور بازیکنی مانند شجاع خلیل زاده با ۳۴ سال سن در اردوی تیم ملی نیز جای تعجب دارد در حالی که می‌توانست از مدافعان جوان دیگری به جای او استفاده کند.

لازم به ذکر است که ایران در تاریخ ۱۵ شهریور رو در روی قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان قرار خواهد گرفت و در دومین بازی خود در تاریخ ۲۰ شهریور میهمان تیم ملی امارات در شهر العین خواهد بود.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل