جزئیات برگزاری لیگ برتر والیبال/ برگزاری با ۱۳ تیم بدون قرعه‌کشی

جزئیات برگزاری لیگ برتر والیبال/ برگزاری با ۱۳ تیم بدون قرعه‌کشی

محسن ترابی رئیس سازمان لیگ والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره برگزاری فصل جدید لیگ برتر والیبال ایران و تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات گفت: سال گذشته لیگ برتر والیبال با حضور ۱۴ تیم برگزار شد؛ این تیم‌ها دارای امتیاز هستند و به فدراسیون ارتباط ندارد. امسال فدراسیون تصمیم گرفت اگر تیمی در لیگ برتر حاضر نشد، هیچ تیم دیگری را جایگزین نکنیم. در واقع براساس آئین نامه اگر تیمی اقدامات لازم برای حضور در لیگ سال آینده را انجام ندهد، امتیاز آن در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد و می‌تواند یک تیم را جایگزین کند.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال ادامه داد: امسال قرار بر این شد اگر تیمی قصد حضور در لیگ برتر را نداشته باشد؛ فدراسیون تیم دیگری را جایگزین آن نکند، در واقع اگر هر ۱۴ تیم در لیگ حضور پیدا کنند، مسابقات لیگ با حضور ۱۴ تیم برگزار می‌شود اما اگر تیمی اقدامات لازم را انجام نداد فدراسیون تیمی را جایگزین نخواهد کرد. البته شاید یک تیم امتیازش را به تیم دیگری واگذار می‌کند که بحثش کاملاً جداست و قبل از اینکه فدراسیون وارد عمل شود؛ دو تیم به توافق رسیدند. اگر اگر امتیاز یک تیم در اختیار فدراسیون قرار می‌گرفت، تصمیم بر این بود که به تیم دیگری واگذار نشود و از تعداد تیم‌ها کم شود.

ترابی گفت: از ۱۴ تیمی که از سال قبل در لیگ برتر حضور داشتند تا به الان ۱۳ تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند و به احتمال زیاد امسال لیگ با حضور ۱۳ تیم برگزار می‌شود. البته تا پایان هفته آن یک تیم هم فرصت دارد تا اقدامات لازم را انجام دهد، ولی فعلاً ۱۳ تیم اقدامات لازم را برای حضور در لیگ انجام داده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیمی امتیاز خود را واگذار کرده و آیا مراسم قرعه‌کشی برگزار می‌شود یا خیر، اظهارداشت: تیم نیان الکترونیک مشهد امتیاز خود را به سپهر صدرای خراسان واگذار کرده است. ضمن اینکه امسال هم قرعه‌کشی لیگ نداریم. بازخورد برخی دوستان این بود که تیمی که در لیگ قهرمان می‌شود باید در جدول سال آینده نسبت به سایر تیم‌ها برتری داشته باشد. بنابراین تصمیم بر این شد که امسال جدول مسابقات را براساس رنکینگ سال گذشته چیدمان کنیم بنابراین قرعه‌کشی نداریم و تنها برنامه را به باشگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال بااشاره به اینکه بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود، گفت: بازی‌ها به صورت رفت و برگشت مثل سال گذشته برگزار می‌شود اما در مرحله پلی آف سال‌های گذشته مسابقات به صورت متمرکز بود اما امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

ترابی در پاسخ به این سوال که اگر تیمی شرایط میزبانی در پلی آف را نداشته باشد تکلیف چه خواهد شد، گفت: زیرساخت‌هایی که تیم‌ها نیاز دارند سالن مناسب و استاندارد به همراه کف پوش مناسب و ویدئو چک است. اگر در مرحله پلی آف تیمی ویدئو چک در اختیار نداشته باشد و نتواند آن را تهیه کند، قاعدتاً بازی در یک محل سومی برگزار خواهد شد. احتمالاً بازی‌های تیم میزبان در یک شهر دیگر برگزار خواهد شد. در حال حاضر زیرساخت همه باشگاه‌ها استاندارد است و تنها ویدئو چک را در اختیار ندارند.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال در پاسخ به این سوال که چند باشگاه قرارداد بازیکنان خود را در سامانه فدراسیون ثبت کردند، گفت: باشگاه‌هایی که بدهی نداشته باشند و شکایتی نداشته باشند، پنجره نقل و انتقالات آن‌ها باز است و باشگاه‌ها می‌توانند ثبت قرارداد کنند. تاکنون تیم‌های فولاد سیرجان، چادرملو، گیتی پسند اصفهان، شهداب یزد، طبیعت، پاس گرگان قرارداد بازیکنان را ثبت کردند و مابقی باشگاه‌ها باید اشکالات خود را رفع کنند.

وی در مورد بدهی باشگاه‌ها و حضور در لیگ برتر گفت: باشگاه‌ها باید وضعیت بدهی خود را تعیین تکلیف کنند؛ در واقع پرداخت بدهی و تعیین تکلیف آن دو مقوله جداست؛ گاهی یک باشگاه اعلام می‌کند که مقداری از بدهی خود را پرداخت می‌کند و مابقی آن را چک می‌دهد یا متعهد می‌شود که در فلان تاریخ پرداخت کند؛ در چنین شرایطی از رئیس فدراسیون والیبال یک نامه می‌گیرند و قرارداد بازیکنان خود را ثبت می‌کنند. در واقع این باشگاه بدهی خودش را تعیین تکلیف می‌کند.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل