پس از اجتناب از یک استراتژی تهاجمی خودروهای الکتریکی، تویوتا به طور متناقضی چشم انداز خود را برای تاکسی های هوایی برقی دو چندان می کند.
این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.
تویوتا بهطور مشهودی مرددند برای پریدن به بازار جهانی خودروهای برقی، به جای شرطبندی روی صف رو به رشد خود هیبرید تا رشد قابل توجهی را در سال های آینده ایجاد کند. با این حال، در یک تلنگر آشکار، این شرکت اکنون همکاری خود را با سازنده تاکسی های هوایی برقی، Joby Aviation، دو چندان می کند.
تویوتا عقب افتاده است، این واقعاً برای تویوتا خوب نیست. نه به دلیل مبلغ، بلکه به دلیل آنچه در مورد فرآیند تصمیم گیری خود می گوید. این تفاوت چندانی با شرکت های نوشیدنی که میلیاردها دلار در حباب MJ غرق کردند، نیست.
— پائولو سانتوس (@ThinkFinance999) 2 اکتبر 2024
بلوک نقل قول>
در ابتدا، تایید تویوتا از تاکسی های هوایی برقی چندان منطقی نیست. به هر حال، اگر فناوری باتری هنوز خیلی ابتدایی است که یک شرطبندی تمام برقی برای مقاومت در برابر آزمایشهای اقتصادی و ترجیحات مصرفکننده، مانند تویوتا ادعاها را کاهش می دهد، پس برای تاکسی های هوایی برقی که نسبت وزن به نیروی رانش اهمیت دارد، دو برابر است. نقش مهم تری در محاسبات هزینه مصرف کننده دارد.
با این حال، تویوتا، در حکمت بیپایان خود، اکنون تصمیم گرفته است همکاری موجود خود با Joby Aviation را دو چندان کند. به طور کلی، غول خودروسازی امروز اعلام کرد که 500 میلیون دلار اضافی برای “پشتیبانی از گواهینامه” سرمایه گذاری می کند. و تولید تجاری تاکسی هوایی برقی جوبی. در ازای این تزریق نقدی، که در دو بخش مساوی در سالهای 2024 و 2025 انجام میشود، تویوتا سهامی در Joby Aviation خواهد داشت.
توجه داشته باشید که اطلاعیه امروز کل سرمایه گذاری تویوتا در تولید کننده تاکسی های هوایی برقی و eVTOL را به 894 میلیون دلار افزایش می دهد.
به نفع کسانی که ممکن است آگاه نباشند، Joby Aviation در حال حاضر در مرحله چهارم یک فرآیند صدور گواهینامه پنج مرحله ای است که تکمیل موفقیت آمیز آن به شرکت اجازه می دهد تا تولید تجاری هواپیمای eVTOL خود را آغاز کند.
توسعه امروز در حالی انجام میشود که فروش خودروی تویوتا در ایالات متحده با 20 درصد در سپتامبر! برای سه ماهه سوم، فروش حدود 8 درصد کاهش یافت. جالب اینجاست که فروش خودروهای برقی تویوتا (هیبریدی و BEV) به میزان چشمگیر 38.6 درصد طی دوره 3 ماهه افزایش یافت.
البته، در یک سال تا به امروز، فروش جهانی تویوتا با 1.1 درصد کاهش به 6.577 میلیون خودرو، عمدتاً به دلیل ضعف بیش از حد در چین – که تابعی از رقابت سخت تولید کنندگان داخلی است – و ژاپن است.