مدیر عامل Epic: شرکت ما اکنون از نظر مالی سالم است. گیمرها به سمت خدمات چندنفره زنده جذب می شوند
Epic Games
با این حال، قبل از همه این اعلامیه ها، تیم سوئینی، بنیانگذار، مدیر عامل و سهامدار اصلی Epic اخراجهای سال گذشته، Epic اکنون از نقطه نظر مالی قوی است و رکوردهایی را برای Fortnite و فروشگاه ثبت کرده است. ثانیاً، سوینی اهمیت رو به رشد سرویس چندنفره زنده را در بازار بازی پیچیدهتر که در آن حتی بازیهای بزرگ ممکن است با مشکل مواجه شوند، مورد بحث قرار داد.
خوشحالم که اکنون به شما بگویم که Epic از نظر مالی خوب است و Fortnite و Epic Game Store رکوردهای جدیدی را همزمان و موفقیت کسب کردهاند. Fortnite در تعطیلات گذشته به 110 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید که یک اوج در تمام دوران است. و همه اینها در چارچوب یک تجارت بازی اتفاق می افتد که به سرعت در حال تغییر است، به گونه ای که ما فقط چند بار در طول عمر خود به عنوان توسعه دهندگان بازی دیده ایم. این یک تغییر نسل است. یکی از جلوههایی که در حال حاضر میبینیم این است که بازیهای زیادی با بودجههای بالا منتشر میشوند و تقریباً آنطور که انتظار میرود فروش ندارند، در حالی که بازیهای دیگر به طرز باورنکردنی در حال رشد هستند.
چیزی که میبینیم، روند واقعی در اینجا این است که بازیکنان به سمت بازیهای واقعا بزرگ میروند که در آن میتوانند با دوستان بیشتری بازی کنند. این تجلی قانون متکالف است، این ایده که ارزش یک شبکه، یک بازی یا یک تجربه اجتماعی به نسبت تعداد دوستانی که می توانید به آنها متصل شوید، افزایش می یابد. در دنیای بازی، این بدان معناست که شما و دوستانتان دور هم جمع میشوید و بازی میکنید، گپ صوتی میزنید، در کنسرتها شرکت میکنید و انواع کارهای مجازی جالب دیگر را به صورت آنلاین انجام میدهید.
این روند، برخی از مردم آن را متاورز می نامند. همه ما در مورد اینکه این به چه معناست موافق نیستیم. برخی از افراد وقتی کلمه متاورس را می شنوند به این فکر می کنند که فیس بوک با VR و اکنون AR چه می کند. برخی از افراد از متاورس برای توصیف هر چیزی که در مورد فصل فعلی Fortnite دوست ندارند استفاده می کنند. اما وقتی به آنچه در دنیای Fortnite اتفاق میافتد نگاه میکنید، جدید و هیجانانگیز است و چیزی است که هرگز در این مقیاس در تاریخ سرگرمی اتفاق نیفتاده است، با یک داستان اصلی که با محتوای اصلی در حال تکامل است و همچنین همه برندهای جهان در آن شرکت میکنند. نوازندگانی که به کاربران دسترسی پیدا میکنند، دیزنی و جنگ ستارگان، و دیگران همگی گرد هم میآیند تا یک تجربه سرگرمی در سطح جهانی ایجاد کنند که همیشه در حال تکامل و زنده است، و این واقعاً همان چیزی است که ما فکر میکنیم آینده بازی درباره آن است.
در حالی که سوئینی وقتی میگوید تعداد فزایندهای از بازیکنان برای تجربه چندنفره زنده ارزش قائل هستند، نکتهای دارد، این درست است که چندین بازی بزرگ چندنفره خدمات زنده به شدت ناامید شدهاند. نمونههایی مانند Crucible، Babylon’s Fall، Anthem، Marvel’s Avengers، Suicide Squad: Kill the Justice League و اخیراً Concord هستند. حتی IP های قدرتمندی مانند مارول و دی سی برای جلوگیری از این شکست ها کافی نبودند. به این ترتیب، در حالی که Epic ممکن است در حال حاضر علاقه ای به ساخت بازی تک نفره دیگری نداشته باشد، بسیاری از توسعه دهندگان دیگر قطعاً علاقه مند هستند و اگر تجربه ای با کیفیت ایجاد کنند، مطمئناً به موفقیت دست خواهند یافت.
در سایر اخبار Epic، شرکت سوینی دارای از گوگل و سامسونگ به دلیل ویژگی مسدودکننده خودکارشان شکایت کردند.