Epic Games Unreal Fest فناوری UE5 MegaLights Tech را به نمایش میگذارد، کاهش حق امتیاز بازیها را اعلام میکند و همچنین در EGS ارسال میشود
بازکن Epic Games Unreal Fest به پایان رسید و به عنوان جشن بزرگی از اکوسیستم توسعهدهنده و سازندگان استفاده شد که توسط کسانی که میتوانند به Unreal Engine و Unreal Editor Fortnite (UEFN) دسترسی داشته باشند، استفاده شده است. از Fest برای نشان دادن بسیاری از ویژگیهای جدید پیرامون Epic Games استفاده شد، اما مهمتر از همه، برخی از ویژگیهای جدیدی که به Unreal Engine 5 در بهروزرسانی Unreal Engine 5.5 میآیند.
در خلال جلسه افتتاحیه، اطلاعیه بزرگی اعلام شد که میگوید اکنون در هنگام ارسال عناوین واجد شرایط در فروشگاه Epic Games، قبل یا همزمان با سایر پلتفرمها، نرخ حق امتیاز Unreal Engine صرفهجویی میشود. توسعه دهندگان اکنون می توانند حق امتیازی را که باید به Epic پرداخت کنند از 5% به 3.5% کاهش دهند. این به دلیل شرایط استاندارد Unreal Engine EULA است که می گوید کسانی که یک بازی را ارسال می کنند معمولاً موظف به پرداخت 5٪ از درآمد ناخالص جهانی Epic هستند.
با این حال، از 1 ژانویه 2025، نرخ حق امتیاز از 5٪ به 3.5٪ برای درآمدهای بالای 1 میلیون دلار کاهش می یابد. باز هم، این مربوط به حق امتیاز بازی Unreal Engine در فروشگاههای دیگر مانند Steam است. Epic قبلاً به طور کامل از هزینه ارسال بازی های UE در فروشگاه خود صرف نظر کرده است. شرایط و ضوابط طرح “راه اندازی در همه جا با Epic” متفاوت است، و برای کسانی که قصد انجام این کار را دارند، ارزش دارد به دنبال این است که دقیقاً چه معنایی برای آنها دارد.
علاوه بر این، Unreal Engine 5.5 Preview 1 برای علاقه مندان به ابزار توسعه دهنده منتشر شده است. در طول جلسه افتتاحیه Epic Games Unreal Fest، مهمانان فناوری جدیدی را که در Unreal Engine 5 روی آن کار میکردند، مشاهده کردند. این شامل نمایش زنده یک ویژگی آزمایشی جدید در نرمافزار به نام MegaLights است. این به کسانی که از این نرم افزار استفاده می کنند این امکان را می دهد تا سایه های منطقه متحرک، پویا و واقعی را با قابلیت روشن کردن مه حجمی ایجاد کنند. این نمایش به صورت بلادرنگ در حال اجرا در پلی استیشن 5 نشان داده شد، جایی که صحنه ای در منطقه ای با بیش از 1000 نور سایه افکن حرکت می کرد.
علاوه بر این، پورتال انتشارات Fab اعلام شد ، که بازار Unreal Engine، فروشگاه Sketchfab، ArtStation Marketplace و Quixel.com را متحد می کند و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که همه دارایی ها را در یک مکان با درآمد 88/12 خرید و فروش کنند. این پورتال ابتدا در 17 سپتامبر افتتاح شد اما در اواسط اکتبر به طور کامل فعال خواهد شد.