مدیر عامل CD Projekt اذعان دارد که شهرت بینظیر شرکت ممکن است بعد از Cyberpunk 2077 برای همیشه از بین برود
CD Projekt چندی پیش بزرگترین توسعه دهنده اروپایی از نظر ارزش بازار بود، علیرغم اینکه اساساً یک فرنچایز (سه گانه The Witcher) را با IP که حتی متعلق به خودش نبود ساخته بود. استودیوی لهستانی با این سه بازی شهرت بی عیب و نقصی به دست آورده بود، عمدتاً به دلیل موفقیت چشمگیر The Witcher III: Wild Hunt، و به نظر می رسید که از نظر بسیاری از گیمرها هیچ اشتباهی نمی تواند انجام دهد.
همه چیزهایی که پس از هیاهو و متعاقب آن ناامیدی از انتشار Cyberpunk 2077، که با بسیاری از اشکالات و مشکلات عملکرد، به خصوص در کنسول های نسل قدیمی، راه اندازی شد، از بین رفت. همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، سونی حتی اقدام تقریباً بی سابقه را انجام داد. حذف بازی ساخته شده توسط CD Projekt از فروشگاه PlayStation تا رفع مشکل.
تا ژوئن 2021، بیش از شش ماه پس از انتشار بازی، سونی اجازه داد Cyberpunk 2077 به فروشگاه پلیاستیشن بازگردد. تا آن زمان، استودیو بدترین مشکلات را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده بود، اگرچه تغییر دهنده واقعی بازی نسخه ترکیبی به روز رسانی 2.0 و الحاق Phantom Liberty بود که هر دو حدود یک سال پیش برای استقبال منتقدان و طرفداران عالی، ناگفته نماند فروش.< /p>
در یک مقاله گذشته نگر منتشر شده توسط Eurogamer و تمرکز بر آنچه در Cyberpunk 2077 رخ داد، مدیر عامل مشترک CD Projekt، Michał Nowakowski اعتراف کرد که علیرغم تغییر موفقیت آمیز احساسات جامعه بازی، استودیو ممکن است هرگز شهرت سترلینگی را که قبلا داشت، به دست نیاورد.
در سطح هیئت مدیره، این بود: الف) درک آنچه اتفاق افتاد، ب) خودمان اذعان کردیم که آنچه اتفاق افتاد یک چالش بزرگ، بزرگ و ضربه بزرگی برای شرکت بود.
هیچکدام از ما در واقع حتی از لحاظ مالی به آن فکر نمیکردیم، اما این یک مشکل برای آیندهای است که امیدوار بودیم برای این شرکت بسازیم، برای درک آن در بین طرفداران. و این چیزی است که، صادقانه بگویم، ما احتمالا برای همیشه از دست داده ایم. و بله، شما می توانید برخی از چیزها را تعمیر کنید، اما این تصور خاصی از شرکت است که هرگز باز نخواهد گشت. این خوبه یا بد؟ من نمی دانم، اما این یک واقعیت است.
پاول ساسکو، معاون مدیر CD Projekt در دنباله Cyberpunk 2077 (با نام رمز پروژه Orion و در حال توسعه در دفتر جدید بوستون)، اظهار داشت:
من می پذیرم و درک می کنم که ممکن است این موقعیتی باشد که برای برخی از آنها هرگز اتفاق نیفتد. اما متأسفانه این بهایی است که باید برای اتفاقی که رخ داد بپردازیم. اما من امیدوارم که در سراسر کاری که انجام میدهیم، در طول کارهایی که نشان میدهیم، بتوانیم برخی از آن افراد اطراف را به دست آوریم – و وقتی میشنوند که کسی در مورد تجربیات باورنکردنیای که میتوانند در آن داشته باشند، صحبت میکند، فرض کنید فانتوم Liberty، یا Witcher بعدی، Cyberpunk بعدی، یا Hadar [IP جدید CD Projekt]، در لحظهای که میبینند این ارزش باورنکردنی در آن بازی وجود دارد، در واقع به دنبال آن خواهند بود، آن را بازی میکنند و از آن لذت میبرند.
اما به نوعی، ممکن است به نفع CD Projekt عمل کند. آنها مجبور نیستند مانند Cyberpunk 2077 با انتظارات غیر واقعی روبرو شوند. به هر حال، هیچ توسعهدهنده کاملی وجود ندارد، و مصرفکنندگان همیشه باید قبل از خرید یک بازی، آن را به دقت ارزیابی کنند.