Krafton در مورد خرید Tango Gameworks می گوید: “این یکی از فرصت های نادر بود.”
مدت کوتاهی از زمانی که ناشر کرهای Krafton تصمیم گرفت تا Tango Gameworks را نجات دهد میگذرد و در ماه آگوست پس از اینکه مایکروسافت تصمیم گرفت آن را چند ماه قبل تعطیل کند، استودیو را خریداری کرد. در حالی که Krafton Tango Gameworks را خریداری کرده است، تنها IP آنها به همراه آن Hi-Fi Rush بود که اتفاقاً یک بازی ریتم برنده بفتا بود که به سه میلیون بازیکن رسید. تصمیم به بستن Tango Gameworks برای بسیاری شگفتانگیز بود، به خصوص پس از ساخت بازیای به موفقیت Hi-Fi Rush. Tango Gameworks همچنین مسئولیت The Evil Within و Ghostwire: Tokyo را بر عهده دارد، اما متأسفانه، این IP ها توسط Krafton خریداری نشدند.
Krafton اکنون ده ها استودیو را در اختیار دارد که شامل Bluehole Studio، Neon Giant، PUBG Studios و در حال حاضر، Tango Gameworks به عنوان سیزدهمین خرید است. با این حال، آنها قصد ندارند با اکتسابها در همین جا متوقف شوند و میخواهند به گسترش کتابخانه خود ادامه دهند.
در یک بحث با GamesIndustry.biz، ماریا پارک، رئیس توسعه شرکت در Krafton توضیح داده شد که چگونه این خرید و چه معنایی برای Krafton و همچنین برای Tango دارد. گیم ورک. پارک توضیح می دهد که در تلاش برای تنوع بخشیدن به مجموعه خود، آنها تنها در سه ماهه گذشته با 200 تا 300 استودیو ملاقات کرده اند تا توسعه دهندگان جدیدی برای سرمایه گذاری پیدا کنند. بلافاصله برای دیدار با تانگو به توکیو پرواز کرد.
در حالی که در اکثر خریدها، بسیاری از کارکنان یا به میل خود حذف می شوند یا ترک می شوند، کرافتون تلاش کرده است تا جایی که ممکن است تعداد زیادی از کارکنان از قبل موجود در شرکت را حفظ کند. از 100 کارمند تانگو، حداقل 70 تا 80 نفر برای کار در کرافتون نقل مکان می کنند و برخی از موقعیت ها تکمیل می شوند. با این حال، آنها انتظار دارند که این اعداد در پایان سال یا آغاز سال 2025 به حدود 100 برسد.
در مصاحبه، بیان شده است که تانگو از قبل روی Hi-Fi Rush 2 کار می کرد تا زمانی که Krafton شروع به صحبت با آنها کرد. وقتی نوبت به دریافت IP از مایکروسافت رسید، آنها از اینکه به اندازه کافی خوش شانس بودند که آن را دریافت کردند شگفت زده شدند. “ما مستقیماً با فیل اسپنسر صحبت کردیم و از حمایت مستقیم آنها برخورداریم. او به طرز باورنکردنی با نیازهای تیم تانگو سازگار بوده است.”
پارک بیان می کند که آنها یک سال است که در حال انجام تحقیقات کامل در بازار ژاپن بوده اند. “پیدا کردن استودیوهای کوچک تا متوسط که به دنبال عناوین خود هستند سخت بود. بسیاری از آنها استودیوهای استخدامی بودند. این یکی از فرصت های نادر بود.”
در نتیجه، خرید Tango اولین سرمایهگذاری قابل توجه در بازار بازیهای ویدیویی ژاپن است، و آنها مطمئن هستند که محتاط هستند. “ما مطمئناً به دنبال فرصتها در بازار ژاپن خواهیم بود، اما اینطور نیست که در یک دوره کوتاه به طور فعال روی تعداد زیادی استودیو سرمایهگذاری کنیم. بله، مطمئناً چیزهای بیشتری وجود خواهد داشت.”< /p>
در حالی که خرید مدتی طول کشیده است ، اکثر اعضای تیم Tango در اوایل آگوست وارد کشتی شدند و کرافتن هفته ای یک یا دو بار در ماه اوت با مایکروسافت صحبت می کرد تا مطمئن شود که خرید به خوبی انجام می شود.