محدودیتهای فاز 1 DCAS فقط به تسلا اجازه میدهد تا در سهماهه اول 2025 یک نسخه FSD تخریبشده را در اتحادیه اروپا عرضه کند و فعلاً جذب آن را محدود کند.
این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.
سهام تسلا امروز در پی یک طرح جاه طلبانه عرضه FSD در چین و اتحادیه اروپا در سه ماهه اول سال 2025 افزایش یافته است. با این حال، افزایش نمایی در حال رشد-FSD- قدرت مرتبط در شرف اینرسی نظارتی قابل توجهی است که احتمالاً روند صعودی غول EV را محدود خواهد کرد.
به دلیل تقاضای عمومی، تیم هوش مصنوعی تسلا نقشه راه را منتشر کرد:
سپتامبر 2024
– نسخه 12.5.2 با ~ 3 برابر مایل بهبود یافته بین مداخلات لازم
– نسخه 12.5.2 در رایانه AI3 (مدل های یکپارچه برای AI3 و AI4)
– احضار واقعی هوشمند
– Cybertruck Autopark 📐
– ردیابی چشم با عینک آفتابی 🕶️
-…— Tesla AI (@Tesla_AI) 5 سپتامبر 2024
بلوک نقل قول>
تسلا اکنون نقشه راه انتشار FSD خود را برای چند ماه آینده اعلام کرده است. به ورود FSD نسخه 13 در ماه اکتبر و باز شدن همزمان قابلیت معکوس در FSD توجه کنید. این گواهی بر قدرت محاسباتی شتابدهنده تسلا است که اکنون به عرضه سریع قابلیتهای پیشرفته کمک میکند.
$TSLA با 31 میلیون دلار حق بیمه تماس خالص در حال حاضر امروز صبح به عنوان #TSLA با 230 دلار معاشقه می کند https://t.co/NddT7QSRxp
— Wolf of My Street🏡 (@Ryan__Rigg) 5 سپتامبر 2024
البته، توسعه حیاتی، عرضه FSD در سه ماهه اول 2025 در اتحادیه اروپا و چین است. این پیشرفت تسلا را در معاملات صبح زود به رشد 6 درصدی رساند. علاوه بر این، حدود 31 میلیون دلار حق بیمه خالص تماس قبلاً تغییر کرده است.
با این حال، علیرغم جاهطلبیهایش، تسلا در به کارگیری آخرین قابلیتهای FSD در اتحادیه اروپا، که اکنون مقررات سیستمهای کمک کنترل راننده (DCAS) را به رهبری سازمان ملل متحد اتخاذ کرده است، با موانع نظارتی مواجه است. به طور بحرانی، مرحله 1 چارچوب DCAS، که انتظار میرود در ژانویه 2025 لازمالاجرا شود، این کار را انجام میدهد. اجازه رانندگی مستقل را نمی دهد:
“برای جلوگیری از اتکای بیش از حد راننده به چنین سیستمهایی، مقررات مقرر میدارد که DCAS باید به گونهای طراحی شود که اطمینان حاصل شود که راننده همچنان درگیر وظیفه رانندگی است. دستهای راننده باید روی چرخ و سیستم باید درگیری بصری راننده با جاده را کنترل کند و بعد از 5 ثانیه زمانی که تشخیص داد که دیگر اینطور نیست، آلارمها را به صدا در میآورد.”
البته، مذاکرات در مورد فاز 2 DCAS همچنان ادامه دارد و کارگاه بعدی در 09 سپتامبر. در نتیجه، به نظر می رسد بسیار محتمل تر است که تسلا در سه ماهه اول 2025 تنها یک نسخه تخریب شده از FSD را در اتحادیه اروپا عرضه کند، که احتمالاً جذب آن را محدود می کند.
عملکرد FSD بیشتر 1/ $TSLA را افزایش میدهد. نرخ های FSD را می گیرد و 2/ تسلاهای بیشتری را می فروشد. ما در حال حاضر در پیشبینیهای 2024-2030 خود در مورد تحویلهای جدید، نرخ دریافت FSD جهانی را 15 درصد و برای ناوگان فعلی HW3/HW4 آمریکای شمالی 10 درصد فرض میکنیم. هر 5pp افزایش در کل… https://t.co/ouBvvkuqyR
— گری بلک (@garyblack00) 5 سپتامبر 2024
بلوک نقل قول>
به خاطر داشته باشید که طبق گفته گری بلک از Future Fund، هر 5 درصد افزایش در جذب FSD EPS تسلا را 0.05 دلار در هر سهم افزایش می دهد.
از سوی دیگر، احتمالاً تسلا با محیطی بسیار مساعدتر در چین روبرو خواهد شد، جایی که مرسدس به تازگی تأیید رسمی برای شروع آزمایش سیستم کمک راننده پیشرفته سطح 4 (ADAS) سفارشی خود، که امکان رانندگی مستقل بدون نظارت انسان را برای مدت طولانی فراهم می کند. برای مقایسه، FSD تسلا ارزی است که در سطح 2 رتبه بندی شده است.