Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven Gamescom Hands-On Preview – A Masterful Revival
سریهای SaGa از محبوبترین سریهای JRPG تا کنون فاصله زیادی دارد، اما در طول سالها، به لطف ویژگیهای منحصربهفردش که آن را از اکثریت قریب به اتفاق JRPGها متمایز میکند، توانسته است طرفدارانی را به خود جلب کند. مکانیک پیشرفت، و سناریوهای پایان باز نزدیک به بازی های نقش آفرینی سنتی توسعه یافته در غرب. علیرغم عدم شناخت و موفقیت گسترده، سریال ادامه پیدا کرده است، و Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven می تواند موفقیتی باشد که مجموعه آکیتوشی کاوازو از زمان آغاز به کار خود در سال 1989 به دنبال آن بوده است، به لطف برخی بهبودهای انتخابی در فرمول.
Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven بازسازی دومین ورودی از سری فرعی Romancing است که در ابتدا در سال 1993 بر روی Super Nintendo Entertainment System منتشر شد. این بازی که توسط Xeen Inc.، همان استودیو سازنده Trials of Mana ساخته شده است، هویت بصری زیادی را با بازسازی سومین ورودی از سری Mana به اشتراک میگذارد، با حس انیمهای متمایز که جان تازهای به دنیای بازی میبخشد. به این ترتیب، زمانی که بازی در گیمزکام 2024 آن را امتحان کردم، تقریباً فوراً روی من کلیک کرد، و از طرفداران قدیمی این سری بودم و زمانی که فرنچایز شروع به آزمایش انواع مختلف سبک های بصری با بازی هایی مانند Unlimited SaGa کرد، به نوعی از آن دور شد. .
نمایشی The Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven Gamescom، اگرچه کوتاه است، اما قطعاً علاقه من را به این فرنچایز دوباره برانگیخت. من با کنترل شاهزاده جرارد، دومین نفر در صف تاج و تخت وارن، به همراه سایر همراهان از شهر آوالون در برابر تهاجم هیولاها دفاع کردم و اولین گام را به سمت رویارویی حماسی بین خط امپراتوری وارن و هفت قهرمان اسطوره باستان برداشتم. . این تقابل حماسی با بازآفرینی زیبای سه بعدی همه شخصیتها و موقعیت مکانی بازی اصلی و صداگذاری کامل برای همه شخصیتها، حماسیتر میشود.
تصاویر دلپذیر تنها دلیلی نیست که من احساس میکنم انتشار Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven میتواند لحظهای مهم برای این سری باشد. در قلب خود، این بازی هنوز یک بازی SaGa است که دارای سیستم پیشرفت منحصر به فرد خود است که شخصیتها را بسته به کاری که در جنگ انجام میدهند، بهبود میبخشد، اما برخی از جنبههایی که باعث میشوند احساس بیارزشی و حتی کمی تصادفی در ورودیهای گذشته در این سری شود. به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. پس از هر نبرد، امتیازهای تکنیکی کسب شده هر شخصیت برای HP، BP، و مدارس رزمی در صفحه نتایج نشان داده میشود و اطلاعات کاملی در مورد پیشرفت شخصیتهایشان به بازیکنان ارائه میدهد. سیستم Glimmer، یکی دیگر از اجزای اصلی این سری، پیشرفتهای مشابهی دریافت کرد، زیرا اکنون منوی مبارزه نشان میدهد که از کدام مهارت میتوان برای یادگیری مهارتهای جدید استفاده کرد و یک شخصیت چقدر به یادگیری یک مهارت جدید نزدیک است.
انگار این پیشرفتها کافی نبودند، Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven در مکانیک جنگی عمیقتر میشود، با تعداد زیادی کلاس با سلاحهای مختلف و استعدادهای عنصری، یک سیستم Formations که بسته به طرف، مزایایی را ارائه میکند. ترکیب، و Unite Attacks که به چندین کاراکتر اجازه میدهد تا به صورت متوالی به دشمن حمله کنند تا آسیب بیشتر شود. کسانی که به تمام مکانیکهای رزمی تسلط پیدا میکنند، میتوانند مهارتهای خود را با تنظیمات دشواری چندگانه موجود از همان ابتدای ماجراجویی، آزمایش کنند. در کنار هم، همه این مکانیکها یک تجربه رزمی بسیار لذتبخش را به وجود میآورند که خیلی از آنچه مجموعه تاکنون ارائه کرده است دور نمیشود، اما راه طولانی را برای بهبود قابل توجهی انجام میدهد.
متاسفانه SaGa عاشقانه 2: نسخه ی نمایشی Revenge of the Seven Gamescom 2024 خیلی کوتاه بود تا بتوانیم بیشتر به سناریوی فرم آزاد بازی بپردازیم، اما اگر همه چیزهایی که من تجربه کرده ام نشان دهد، بازی این شانس را دارد که به یکی از بهترین JRPG های منتشر شده در سال های اخیر تبدیل شود. . خوشبختانه، زمان زیادی طول نمی کشد تا ببینیم که آیا Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven می تواند یک تجربه واقعا قانع کننده را ارائه دهد، زیرا این بازی در 24 اکتبر برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ عرضه می شود.