تحلیلگر Glassnode نشان می دهد که چگونه Memecoin ها فصل آلت کوین را از مسیر خارج می کنند

تحلیلگر Glassnode نشان می دهد که چگونه Memecoin ها فصل آلت کوین را از مسیر خارج می کنند

  • تسلط بیت کوین به میزان 57.4 درصد شروع فصل آلت کوین را به تاخیر می اندازد.
  • سرمایه گذاری در memecoin هایی مانند Dogecoin و PEPE جریان دارد و سرمایه را از ارزهای دیجیتال سنتی دور می کند.

قیمت بیت کوین در حدود 60000 دلار ثابت است و تسلط آن در بازار ارزهای دیجیتال به 57.4 درصد رسیده است. این تسلط فزاینده بر افزایش پیش بینی شده فصل آلت کوین. جیمز چک، تحلیلگر ارشد Glassnode، تاخیر را به افزایش ممکوین‌ها نسبت می‌دهد و آنها را «قاتل خاموش» بازار آلت‌کوین می‌داند.

در طول یک هدف پادکست اخیر در مورد اجماع خشن، جیمز چک اشاره کرد که سرمایه‌گذاری‌ها در حال حاضر به سمت memecoin‌هایی مانند Dogecoin، Shiba Inu است. ، و PEPE. این روند مقدار قابل توجهی از سرمایه را از دارایی های شناخته شده تر مانند اتریوم، سولانا و XRP ریپل منحرف می کند. چک تخمین زده است که 50 تا 60 سنت از هر دلاری که در memecoins سرمایه گذاری شده است، می تواند در ارزهای دیجیتال سنتی سرمایه گذاری شود. 

این به این دلیل است که پولی که به memecoin ها پمپ می شود، فضای زیادی برای سرمایه گذاری آلتکوین های دیگر باقی نمی گذارد. با سرازیر شدن سرمایه به این دارایی های جدید و محبوب، ارزهای دیجیتال موجود فرصت های سرمایه گذاری کمتر. 

توکن PEPE روند صعودی خود را در اوایل سال 2024 ادامه می دهد

در حالی که در روند صعودی سال 2021، ممکوین ها در اواخر چرخه بازار شروع به افزایش کردند، روندهای فعلی نشان می دهد که در ابتدا مورد استقبال قرار گرفته اند. با محبوبیت ممکوین ها، معامله گران اکنون پول زیادی را صرف تلاش و کسب سود از این سکه ها می کنند.

نمونه دیگر توکن PEPE است که در نیمه اول سال 2024 روند صعودی داشته است. در 15 می، معامله گر 46 میلیون دلار از سرمایه گذاری اولیه 3000 دلاری به دست آورد. بازگشت 15,718 بار. با این حال، چک اشاره کرد که حجم معاملات پایینی در سایر بخش‌های بازار وجود دارد و بسیاری از معامله‌گران فقط با memecoin‌هایی مانند PEPE معامله می‌کنند.  

Check خاطرنشان کرد که این روند پس از تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در 10 ژانویه افزایش یافت و معامله‌گران از افزایش قیمت بیت‌کوین به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در ممکوین‌های پرخطر استفاده کردند. 

علی‌رغم افزایش قیمت‌های memecoin‌هایی مانند PEPE و Dogwifhat (WIF)، چک دوره‌ای را مشاهده کرد که در آن فعالیت‌های بازار به‌طور قابل‌توجهی پراکنده بود، که نشان می‌دهد معامله‌گران از سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالقوه اجتناب کرده یا نادیده گرفته شده‌اند.

تحلیلگران کاهش آلت کوین را به عنوان سیگنال صعودی می بینند

از سوی دیگر، برخی از معامله گران و تحلیلگران کاهش قیمت فعلی آلتکوین و حجم پایین معاملات را به عنوان سیگنال های صعودی در نظر می گیرند. لوک مارتین، تاجر ارزهای دیجیتال گفت که وضعیت فعلی آلتکوین ها زمان مناسبی برای خرید است. مارتین گفت که چنین وضعیتی آخرین بار در تابستان 2020 در بیت کوین مشاهده شد، زمانی که یک سقوط مشابه قبل از یک بازگشت قدرتمند اتفاق افتاد. 

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل