اخبار روزفناوری

اسپیس ایکس به سبکی به فضا پرتاب می‌شود، زیرا FAA به مخالفان استراحت می‌دهد

اسپیس ایکس به سبکی به فضا پرتاب می‌شود، زیرا FAA به مخالفان استراحت می‌دهد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

پس از توقف کوتاهی در عملیات پرتاب خود پس از واژگونی فالکون 9 و سقوط در کشتی بازیابی خود، اسپیس ایکس با پرتاب پشت سر هم ماموریت های Starlink از فلوریدا و کالیفرنیا به سبک خود به پرتاب بازگشت. در سال 2024، که هدف شرکت راه اندازی بیش از 140 پرواز بوده است، همچنین به شدت بر پرتاب ها از کالیفرنیا برای تقویت نمایه خود و ایجاد صورت فلکی اینترنتی Starlink تمرکز کرده است.

پرتاب‌های SpaceX تنها چند ساعت پس از آن انجام شد که FAA در بیانیه‌ای تایید کرد که اجازه انجام عملیات را در حالی که تحقیقات در حال انجام است، دارد. برای اسپیس ایکس بسیار مهم، این بود که نه تنها در ماموریت های امروزی برای هفدهمین بار از یک تقویت کننده موشک استفاده مجدد شد، بلکه آنها همچنین مشاهده کردند که این نیروگاه هر دو را با موفقیت روی کشتی های بازیابی خود فرود آورد.

SpaceX پرتاب – و بازیابی – دو فالکون 9 در مقابل سواحل ایالات متحده

پرتاب‌های امروز که در ساعت 3:43 بامداد به وقت محلی در فلوریدا و 1:48 بامداد به وقت محلی در کالیفرنیا انجام شد، در مجموع 42 ماهواره Starlink را به مدار پایین زمین (LEO) فرستاد. بیش از نیمی از این موارد، یا 26 مورد، مستقیماً از Starlink به ماهواره‌های سلولی به عنوان بخشی از تلاش تهاجمی SpaceX برای به دست آوردن بازار ارتباطات راه دور با بهره‌گیری از جایگاه منحصربه‌فرد آن در صنایع هوافضا و توسعه ماهواره بود.

آنها کمتر از 12 ساعت پس از تایید رسمی FAA مبنی بر اینکه فالکون 9 می تواند ماموریت هایی را انجام دهد، آمدند در حالی که آژانس و اسپیس ایکس برای بررسی دلایل ناهنجاری فرود اخیر فالکون 9 تلاش می کنند. در بیانیه ای که برای خبرنگاران ایمیل شد، FAA به اشتراک گذاشت که “ وسیله نقلیه اسپیس ایکس فالکون 9 ممکن است به عملیات پروازی بازگردد، در حالی که تحقیقات کلی در مورد ناهنجاری در طول ماموریت گروه 8-6 استارلینک همچنان باز است، مشروط بر رعایت سایر الزامات مجوز<< /em>.”

آژانس همچنین تمام گمانه‌زنی‌های مربوط به تاخیر عمدی در پرتاب را با افزودن اینکه «SpaceX درخواست بازگشت به پرواز را در 29 اوت ارائه کرد و FAA در 30 اوت تأیید کرد را متوقف کرد. “

SpaceX succesfully lands Falcon 9 after earlier mishap
SpaceX successfully lands Falcon 9 after earlier mishap

مهمتر از همه، پرتاب های امروزی همچنین روند استفاده مجدد از موشک های دو رقمی اسپیس ایکس را ادامه دادند. تقویت‌کننده‌ای که این هفته در کشتی پهپاد پرید اولین موردی بود که 23 بار استفاده شده بود، اما با وجود این، موشکی که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به پرواز درآمد، هجدهمین پرواز خود را امروز انجام داد. پروازی که از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ کالیفرنیا پرواز کرد، طبق استانداردهای SpaceX جدید بود، زیرا در حال انجام نهمین ماموریت خود بود.

قبل از ناهنجاری فرود فالکن 9 در اوت، یک شکست نادر مرحله دوم در فضا در ماه جولای. این امر مانع از استقرار صحیح ماهواره های استارلینک اسپیس ایکس شد. با این حال، پس از دو پرتاب امروز، این شرکت تأیید کرد که دسته ای از 42 ماهواره Starlink که از فلوریدا و کالیفرنیا پرتاب شده بودند، با موفقیت مستقر شدند.

قبل از پرتاب امروز، SpaceX همچنین به‌روزرسانی‌ای را در مورد رکورد پرتاب خود برای برنامه Polaris به اشتراک گذاشت. این شرکت تصریح کرد که به دلیل ماهیت مخاطره آمیز پرتاب انسان به فضا بدون قابلیت قرار ملاقات در فضا، قبل از تصمیم گیری در مورد تاریخ پرتاب، الگوهای آب و هوا را مشاهده می کرد. جرد آیزاکمن، رهبر Polaris در رسانه های اجتماعی اضافه کرد که تیم ها ارزیابی آب و هوای روزانه را برای تصمیم گیری در مورد زمان نهایی پرتاب انجام خواهند داد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا