قمار 135 میلیون دلاری بیت کوین السالوادور اکنون 400 میلیون دلار ارزش دارد – رئیس جمهور بوکل در مورد موفقیت فکر می کند

قمار 135 میلیون دلاری بیت کوین السالوادور اکنون 400 میلیون دلار ارزش دارد – رئیس جمهور بوکل در مورد موفقیت فکر می کند

  • نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، سود و مزایای متعددی را از زمان قانونی شدن بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی در سال 2021 فاش می کند. 
  • او گفت که سود بالقوه و گنجاندن مالی به حرکت بیت کوین آنها دامن زد.

السالوادور اولین کشوری شد که بیت کوین (BTC) به عنوان ارز قانونی در سال 2021 پس از رأی مثبت کنگره به پیشنهاد رئیس جمهور نایب بوکله. سه سال پس از این ابتکار پیشگامانه، این کشور شاهد رشد باورنکردنی بوده است زیرا سرمایه گذاری 135 میلیون دلاری بیت کوین آن به 400 میلیون دلار در کیف پول عمومی افزایش یافته است. بوکل این را در مصاحبه اخیر خود با مجله تایم فاش کرد. 

السالوادور 135 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد. اکنون 400 میلیون دلار بیت کوین تنها در کیف پول عمومی داریم. ما به عنوان یک دولت خوب عمل کرده ایم.

گزارش‌ها در این ماجرا نشان می‌دهد که صندوق بین‌المللی پول (IMF) به شدت با این تصمیم مخالف است. به گفته Bukele، خطرات بیت کوین ذکر شده در گزارش صندوق بین المللی پول محقق نشده است زیرا حرکت السالوادور تنها شاهد مزایایی بوده است. بوکل با اظهار نظر در مورد تهدیدها و مقاومت هایی که در بحبوحه این قانونی سازی با آن مواجه شد، فاش کرد که سود بالقوه و مشمولیت مالی عوامل اصلی انگیزه او برای سرپیچی از دستورات و پایبندی به اهداف بوده است. 

صرف نظر از این سودها، رئیس جمهور السالوادور اعتراف کرد که پذیرش بیت کوین کمتر از حد انتظار بوده است. با این حال، این کشور دارای بزرگترین منابع مالی در جهان است.

ما آن را به عنوان یک گزینه ارائه کردیم، و کسانی که از آن استفاده کردند از افزایش بیت کوین سود بردند… آینده زیادی در آن ارز [بیت کوین] وجود دارد.

برنامه استخراج بیت کوین السالوادور

تعهد این کشور به دارایی دیجیتال اخیراً زمانی مشاهده شد که رئیس جمهور 300 پردازنده را برای استخراج بیت کوین از آتشفشان نصب کرد. از 102 مگاوات (MW) تولید شده، 1.5 مگاوات به استخراج بیت کوین اختصاص داده شده است. تا ماه مه، حدود 474 بیت کوین استخراج شده بود که در آن زمان کل سبد سهام دولت را به حدود 354 میلیون دلار رساند. به گفته یک نهاد رسمی دولتی «دفتر بیت کوین»، خزانه دولت تا ماه مه حدود 5750 بیت کوین داشت. 

در چند ماه گذشته، دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده، فعالیت‌های مبارزاتی خود را با پیام‌هایی که عمدتاً با فعالیت‌های قبلی السالوادور مطابقت دارد، دو برابر کرده است. در انتشار، ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده را به مرکز ارزهای دیجیتال جهان تبدیل خواهد کرد. 

با اظهار نظر در مورد اینها، بوکل در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار (CPAC) اظهار داشت که ایالات متحده ممکن است برای “ورود به حزب” کمی دیر باشد. به گفته وی، دولت آمریکا برای تامین مالی به مالیات های بالا متکی نیست. در عوض، بر اوراق قرضه خزانه داری تمرکز می کند که بیشتر توسط فدرال رزرو با چاپ پول خریداری می شود.

با مقایسه این موضوع با السالوادور، بوکل فاش کرد که تأثیر بیت کوین بر گردشگری، سرمایه گذاری و برندسازی آن تأثیر گذاشته است. وی همچنین به نحوه ارائه گواهینامه ها و دستورالعمل های کشور به 80000 کارمند دولتی در مورد دارایی دیجیتال اشاره کرد. این موضوع توسط مدیر دفتر بیت کوین، استیسی هربرت نیز تایید شد.

السالوادور همچنان به برنده شدن ادامه می دهد، زیرا ما به ساختن با بالاترین استانداردها ادامه می دهیم. اکنون برای سه سال، @bitcoinofficesv مسیری را دنبال می‌کند که همه کشورهای دیگر از آن پیروی خواهند کرد. همراه با ایجاد @cuboplus، ساخت کتاب کار جدید K-8 بیت کوین و معرفی… pic.twitter.com/IzoZ1XIccW— استیسی هربرت 🇸🇻🚀 (@stacyherbert) 20 اوت 2024

در زمان انتشار، بیت کوین با قیمت 59.3 هزار دلار معامله می شد که در 24 ساعت گذشته 1.6% افزایش یافت. 


توصیه شده به شما:
< div class="tl-style" id="tve_tcb2_set-001" data-state="50" data-form-state="">

          بدون هرزنامه، بدون دروغ، فقط بینش. می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل