اینتل می گوید CPU های Lunar Lake و Arrow Lake آینده اش به دلیل معماری جدید تحت تأثیر مشکلات بی ثباتی قرار نخواهند گرفت

اینتل می گوید CPU های Lunar Lake و Arrow Lake آینده اش به دلیل معماری جدید تحت تأثیر مشکلات بی ثباتی قرار نخواهند گرفت

در یک پست وبلاگ اجتماعی، اینتل اعلام کرده است که نسل بعدی پردازنده‌های مرکزی Lunar Lake و Arrow Lake آن تحت تأثیر مشکلات ناپایداری قرار نخواهند گرفت.

معماری جدید اینتل برای CPU های Lunar Lake و Arrow Lake نوید مشکلات بی ثباتی صفر را می دهد

همان‌طور که می‌دانید، اعتماد مصرف‌کننده به پردازنده‌های اینتل به شدت کاهش یافت از زمانی که مشکلات ناپایداری CPU نسل چهاردهم و سیزدهم مورد توجه قرار گرفت. از آن زمان، اینتل به سمت راه حلی کار کرده است که اکنون توسط سازندگان مادربرد در آخرین BIOS ارائه شده است که از یک پچ میکروکد جدید استفاده می کند.

به‌روزرسانی محصول آینده

اینتل تأیید می‌کند که نسل بعدی پردازنده‌هایش، با کد Arrow Lake و Lunar Lake، به دلیل معماری‌های جدید که هر دو خانواده محصول را نیرو می‌دهند، تحت تأثیر مشکل ناپایداری Vmin Shift قرار نمی‌گیرند. . اینتل مطمئن خواهد شد که خانواده‌های محصولات آینده در برابر مشکل ناپایداری Vmin Shift نیز محافظت می‌شوند.

فهرست محصولات بدون تأثیر

به دنبال افزودن گارانتی اخیر اعلامیه ای برای پردازنده های دسکتاپ نسل 13 و 14 اینتل آسیب دیده، اینتل تأیید می کند که این پردازنده های موجود در حال حاضر نه متأثر از مشکل ناپایداری Vmin Shift:

  • دوازدهمین نسل پردازنده های دسکتاپ و موبایل Intel Core
  • پردازنده های دسکتاپ Intel Core سیزدهم و چهاردهم i5 (غیر K) و i3
  • پردازنده‌های موبایل نسل سیزدهم و چهاردهم Intel Core – از جمله پردازنده‌های سری HX.
  • پردازنده‌های Intel Xeon – از جمله پردازنده‌های سرور و ایستگاه کاری.
  • پردازنده‌های Intel Core Ultra (سری 1)

اینتل هسته سیزدهم و چهاردهم پردازنده دسکتاپ نسل سیزدهم و چهاردهم به‌روزرسانی‌های بایوس

در حالی که اکثر پردازنده‌های دسکتاپ Core 13 و 14 اینتل تحت تأثیر مشکل Vmin Shift ناپایداری قرار نمی‌گیرند، اینتل به همه کاربران توصیه می‌کند که دستورالعمل‌ها را دنبال کنند:

  • اطمینان حاصل کنید که سیستم با آخرین BIOS اجرا می شود، که کاربران می توانند از طریق ابزار سازگاری اینتل و/یا وب سایت سازنده مادربرد آنها کاربران همچنین می توانند با مراجعه به سایت زیر درباره نحوه به روز رسانی بایوس خود اطلاعات بیشتری کسب کنند: نحوه به روز رسانی بایوس.
  • استفاده از توصیه‌های تنظیمات پیش‌فرض اینتل برای پردازنده‌های دسکتاپ اینتل Core 13th و/یا 14th – از جمله Intel Core 13th و 14th Genes Consumer، تجاری و ورودی سیستم های دسکتاپ.

این وصله دارای رگرسیون عملکرد حداقل و حتی نزدیک به صفر در حالی که ثبات بهتری را ارائه می دهد. اگرچه علت اصلی هنوز مشخص نشده است، میکروکد 0x129 نشانه تسکینی برای تیم آبی است زیرا خرابی ها در بازی ها و گزارش های بی ثباتی در حال کاهش است.

منابع ما به ما گفته‌اند که وصله‌های میکروکد آینده برنامه‌ریزی شده‌اند تا پایداری در تراشه‌های آسیب‌دیده را افزایش دهند، اما این وصله‌ها عمدتاً برای بهینه‌سازی عملکرد ولتاژ اعمال می‌شوند، زیرا Vmin Shift (ولتاژهای بالا) یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی است. .

اکنون اینتل به‌روزرسانی جدیدی را برای محصولات آینده ارائه کرده است و در عین حال فهرستی از CPUهای نسل فعلی بی‌تأثیر را ارائه می‌کند که به ما ایده‌ای درباره انتظارات از این شرکت می‌دهد. اینتل که عمدتاً با «به‌روزرسانی محصول آینده» شروع می‌شود، بیان می‌کند که پردازنده‌های Arrow Lake و Lunar Lake آینده‌اش تحت تأثیر همان مشکلات بی‌ثباتی قرار نخواهند گرفت، زیرا از یک معماری جدید استفاده می‌کنند و سازنده تراشه بیشتر تضمین می‌کند که این سری‌ها در برابر Vmin محافظت می‌شوند. ناپایداری های شیفت.

خروج از نسخه موبایل