OpenAI با در نظر گرفتن حذف سقف سود برای سرمایه گذاران – گزارش

OpenAI با در نظر گرفتن حذف سقف سود برای سرمایه گذاران – گزارش

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

طبق گزارش فایننشال تایمز، OpenAI تحت حمایت مایکروسافت در حال بررسی تغییر ساختار قانونی خود به منظور جذب سرمایه گذاران بیشتر است. این شرکت که هوش مصنوعی را در سال 2022 در کانون توجه قرار داد، از آن زمان مشغول گسترش خدمات خود بوده است. ساختار فعلی آن، که یک بخش سودآور را تحت نظارت یک مدل غیرانتفاعی می بیند، توسط چندین بخش مورد انتقاد قرار گرفته است که یکی از سرسخت ترین منتقدان آن ایلان ماسک است. اکنون، طبق گفته سه نفر به نقل از FT، OpenAI علاقه مند است تجارت خود را به عنوان بخشی از فرآیندی که می تواند محدودیت های تعیین شده برای کسب سود سرمایه گذاران را حذف کند، با تصمیم نهایی که از هم اکنون مبهم باقی مانده است.

OpenAI ادعا می‌کند که بازوی غیرانتفاعی هسته اصلی مأموریت آن است

در حالی که ChatGPT تنها در اواخر سال 2022 و اوایل سال 2023 محبوب شد، OpenAI برای سال‌ها روی هوش مصنوعی کار می‌کرد. این شرکت در سال 2015 راه اندازی شد و پس از جمع آوری سرمایه از بازیگران اصلی در سیلیکون ولی، زمان خود را صرف توسعه فناوری های هوش مصنوعی کرد. همانطور که محصولات آن شروع به شکل گیری کردند، به ویژه پس از انتشار GPT-2 در سال 2019، ساختار مالکیت OpenAI شروع به تکامل کرد.

این باعث شد که شرکت پس از ایجاد OpenAI LLP در مارس 2019، پرداخت‌های سرمایه‌گذار خود را به 100 برابر سرمایه‌گذاری محدود کرد. شرکت این تصمیم را با بیان اینکه باید «میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کند» را توجیه کرد. زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه هوش مصنوعی و همچنین نیاز به رقابت با شرکت هایی مانند گوگل که می توانند گزینه های سهام را به عنوان بسته های رقابتی به کارمندان خود ارائه دهند. همچنین اشاره کرد که هر بازدهی بالاتر از پرداخت بدهی متعلق به “نهاد غیرانتفاعی OpenAI اصلی.”

سقف معرفی‌شده در سال 2019 اکنون در مرکز بحث‌های مربوط به ساختار شرکتی اصلاح‌شده برای OpenAI است تا خود را برای افزایش سرمایه جذاب‌تر کند. گزارش قبلی از وال استریت ژورنال ادعا کرده بود که اپل به سرمایه گذاری در OpenAI، به عنوان بخشی از دور سرمایه گذاری که ارزش شرکت را 100 میلیارد دلار ارزیابی کرده بود، علاقه مند است.

فایننشال تایمز در آخرین گزارش خود، از سه منبع نقل می کند که OpenAI را به اشتراک می گذارند. علاقه مند به اصلاح ساختار کسب و کار است. این نشریه به نقل از یکی از سرمایه‌گذاران OpenAI می‌گوید: «همه سرمایه‌گذاران ترجیحی دارای سقف سود هستند، صحبت‌های زیادی در مورد تبدیل آن به یک سرمایه‌گذاری سنتی‌تر وجود دارد، بنابراین ما در وضعیت صعودی خود قرار نگیریم». در حالی که مذاکرات اخیر سرمایه‌گذاری ادعاهایی مبنی بر ارزش‌گذاری 100 میلیارد دلاری برای این شرکت داشته است، NVIDIA سازنده پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی، حتی پس از اینکه آخرین نتایج درآمدش نتوانست سرمایه‌گذاران را در دو جبهه رشد و کنترل هزینه تحت تأثیر قرار دهد، تقریباً 3 تریلیون دلار ارزش دارد.

در بیانیه خود که به این نشریه داده است، OpenAI تاکید کرد که “بر ایجاد هوش مصنوعی متمرکز شده است که به نفع همه باشد” و افزود که “غیر انتفاعی هسته اصلی ماموریت و اراده ما است. همچنان وجود دارد.” کشمکش بین ساختار غیرانتفاعی و ساختار سود باعث شده است که ایلان ماسک، یکی از اولین سرمایه گذاران OpenAI از این شرکت شکایت کند.

همانطور که FT خاطرنشان می کند، سال گذشته پس از اینکه تصمیم هیئت غیرانتفاعی در نهایت از طریق نفوذ سرمایه گذاران، به ویژه مایکروسافت، در بخش انتفاعی شرکت، معکوس شد، این امر در قلب اخراج و بازگشت آلتمن مدیر عامل OpenAI بود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل