اخبار روزفناوری

اپل اکنون می خواهد در OpenAI سرمایه گذاری کند، زیرا iOS 18 با پشتیبانی ChatGPT در گوشه و کنار است.

اپل اکنون می خواهد در OpenAI سرمایه گذاری کند، زیرا iOS 18 با پشتیبانی ChatGPT در گوشه و کنار است.

سیری امسال با انتشار iOS 18 یک تغییر چهره بزرگ به دست می‌آورد و یکی از مهم‌ترین تغییراتی که خواهد داشت، ادغام آن با ChatGPT است. اپل با OpenAI همکاری کرد تا فناوری هوش مصنوعی مولد خود را به آیفون بیاورد، اما گزارش شد که این شرکت پرداخت نکردن چیزی غیر از قرار گرفتن در معرض. اکنون گزارش شده است که اپل علاقه مند به سرمایه گذاری در OpenAI و فناوری هوش مصنوعی مولد آن است، که می تواند به این معنی باشد که این شرکت برنامه های بزرگی برای آینده دارد.

برنامه‌های اپل برای سرمایه‌گذاری در OpenAI می‌تواند بسیار فراتر از ویژگی‌های استاندارد هوش مصنوعی باشد، زیرا یک سرویس هوشمند Apple مبتنی بر اشتراک می‌تواند در کار باشد

براساس وال استریت ژورنال و منابع آشنا به این موضوع اپل قصد دارد قبل از انتشار iOS 18، که دارای ادغام ChatGPT است، در OpenAI سرمایه گذاری کند. اجرای ChatGPT توسط اپل پشتیبانی بومی برای این فناوری به همراه ندارد زیرا درخواست‌ها برای پردازش به OpenAI ارسال می‌شوند و کل فرآیند روی دستگاه انجام نمی‌شود. درعوض، این فناوری از طریق رویکرد مبتنی بر ابر پیاده‌سازی می‌شود، که یکی از دلایلی است که اپل تصمیم می‌گیرد به این شرکت پول پرداخت کند.

این گزارش میزان پولی را که اپل قصد دارد در OpenAI سرمایه گذاری کند، نشان نداد، اما بر اساس آخرین دور جمع آوری سرمایه، OpenAI 100 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. در حالی که جزئیات دقیقی در این مرحله در دسترس نیست، ما مشکوک هستیم که اپل مبلغ هنگفتی را برای رقابت با مایکروسافت سرمایه‌گذاری خواهد کرد، زیرا از همان فناوری هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده می‌کند. با این حال، اجرا می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد. علاوه بر این، اپل می تواند پارامترهای متفاوتی را در مقایسه با رقبا تعیین کند تا این فناوری را مطابق ترجیحات خود حفظ کند.

اپل iOS 18 را با ادغام ChatGPT در سیری منتشر خواهد کرد و به‌روزرسانی برای همه در دسترس خواهد بود. کاربران اواخر امسال در حالی که انتظار می رود اپل در ماه آینده سری آیفون 16 و iOS 18 را عرضه کند، Apple Intelligence و تجربه جدید سیری در زمان عرضه در دسترس نخواهند بود. این شرکت قبلاً سومین را ایجاد کرده است. بتای توسعه دهنده iOS 18.1، که دارای ویژگی های لازم Apple Intelligence است، اما همچنین از سیری با ChatGPT پشتیبانی نمی کند.

اپل همچنین در حال کار بر روی مدل‌های هوش مصنوعی اضافی است که در نسخه‌های آینده iOS و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار گنجانده می‌شوند. سرمایه‌گذاری اپل در OpenAI بسیار منطقی است زیرا به شرکت اجازه می‌دهد ویژگی‌هایی را توسعه دهد که می‌تواند برای آن اشتراک هزینه کند. اخیراً گزارش شده است که این شرکت سه سال فرصت دارد تا ویژگی‌های هوش مصنوعی رو به جلو را آماده کند اگر بخواهد کاربران برای اشتراک ماهانه پرداخت کنند. آیا فکر می کنید Apple Intelligence در سال های آینده یک سرویس رایگان باقی خواهد ماند؟

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا