حاشیه

رجعت تلویزیون به سریال‌های نوستالژیک ژاپنی/هانیکو در پی اوشین پخش می‌شود

رجعت تلویزیون به سریال‌های نوستالژیک ژاپنی/هانیکو در پی اوشین پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دهه ۶۰ در ایران، دهه رونق فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی بود. تلویزیون بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی معروف ساخت ژاپن را خریداری و پخش کرد. در این بین، دو سریال به نام‌های «سال‌های دور از خانه» با نام اصلی «اوشین» و «داستان زندگی» با عنوان اصلی «هانیکو»، بیش از دیگر مجموعه‌ها، مخاطبان تلویزیون را به خود جلب کردند و به یکی از نوستالژیک‌ترین سریال‌های آن دوران تبدیل شدند.

بر اساس گزارش ایسنا، شبکه تماشا که اقدام به پخش «سال‌های دور از خانه» کرده بود خاطرات مخاطبان دهه ۶۰ را که این سریال‌ها را می‌دیدند زنده کرد. این شبکه حالا بعد از این سریال، مجموعه تلویزیونی «افسانه خورشید و ماه» را هر شب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می برد.

شبکه تماشا اعلام کرده است طبق نظرسنجی انجام شده برای انتخاب جایگزین سریال‌های شرقی، از میان مجموعه‌های تلویزیونی اعلام شده، سریال «افسانه خورشید و ماه» با اخذ ۲۶ هزار رای حائز ۴۹ درصد آرا و رتبه اول نظرسنجی شده است.

رجعت تلویزیون به سریال‌های نوستالژیک ژاپنی/هانیکو در پی اوشین پخش می‌شود

مجموعه تلویزیونی «افسانه خورشید و ماه» جایگزین سال‌های دور از خانه شده است و هر شب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

این مجموعه در ژانر خانوادگی ـ تاریخی داستان یک پادشاه و خانواده اش را دربرمی‌گیرد که برای حفظ امپراتوری تلاش می‌کنند و مضمون آن هم به احقاق حق  و عدم تغییر سرنوشت ازلی انسان ها برمی گردد.  

این سریال به کارگردانی کیم دو هون و  لی سونگ جون  است که کیم سو هوآن، هان گا این، جونگ وو، کیم مین سئو و کیم یو جونگ در آن نقش آفرینی می کنند.

سریال «افسانه خورشید و ماه» هر شب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه تماشا پخش می‌شود و ساعات ۱۲:۳۰، ۶:۳۰، ۰۰:۳۰ بازپخش می‌شود.

همچنین سریال «داستان زندگی» نیز با اخذ ۲۰ هزار رای حائز ۳۸ درصد از آرا شد و در رتبه دوم نظرسنجی قرار گرفت که پس از مجموعه تلویزیونی «افسانه خورشید و ماه» پخش خواهد شد.

«داستان زندگی» هم با نام اصلی هانیکو از مجموعه سریال‌های صبحگاهی شبکه ان اچ کی ژاپن با محوریت زنان است که در سال ۱۹۸۶ و در ۱۵۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای از همین شبکه پخش شده است. این مجموعه، ژاپنِ در حال گذار از سنت به مدرنیته دوران میجی و تایشو را به تصویر می‌کشد و داستان دختری به نام رین (هانیکو) را روایت می‌کند که با تشویق استاد و سرسختی خودش موفق به ادامه تحصیل شده و به‌عنوان اولین خبرنگار زن ژاپنی به استخدام یکی از روزنامه‌های آن دوران درمی‌آید. این سریال در ایران و با نام «داستان زندگی» برای اولین‌بار از شبکه دو سیما پخش شد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا