شرکتهای ارز دیجیتال ایالات متحده تلاشهای لابیگری را افزایش میدهند، هزینهها در طول ۷ سال ۱۳۸۶ درصد افزایش یافته است.
شرکتهای ارز دیجیتال ایالات متحده تلاشهای لابیگری را افزایش میدهند، هزینهها در طول ۷ سال ۱۳۸۶ درصد افزایش یافته است.
یک مطالعه اخیر نشان داده است که شرکت های رمزنگاری ایالات متحده به طور قابل توجهی تلاش های لابی خود را افزایش داده اند و هزینه ها از سال 2017 تا 2023 به میزان 1386 درصد افزایش یافته است.
بر اساس دادهها که توسط Social Capital Markets گردآوری شده است، شرکتهای ارز دیجیتال تنها در طول سال 2023، 40.42 میلیون دلار صرف لابیگری برای تغییرات نظارتی کردند که نشاندهنده اهمیت روزافزون روابط دولتی است. در صنعت.
بخش عمده ای از این هزینه ها طی دو سال گذشته، با 78.94 میلیون دلار – تقریبا 60 درصد از کل هزینه ها در دوره هفت ساله – در سال های 2022 و 2023 انجام شده است. این افزایش نشان دهنده آن است. تشدید تلاشهای این بخش برای تأثیرگذاری بر سیاستگذاران ایالات متحده، زیرا مقررات مربوط به داراییهای دیجیتال نامشخص است.
شرکتهای رمزنگاری پیشرو در لابیگری
Apollo Global Management تلاشهای لابیگری کریپتو را در سال 2023 رهبری کرد و 7.56 میلیون دلار هزینه کرد. این شرکت که پلتفرم مبتنی بر رمزنگاری خود Apollo Crypto را در سال 2021 راه اندازی کرد، 104 لابی گر، از جمله 78 روولور – افرادی که قبلاً در بخش دولتی بودند، استخدام کرد.
انجمن وجوه مدیریت شده (MFA) با 4.11 میلیون دلار به دنبال آن بود. خرج کردن این انجمن نماینده مدیران دارایی جایگزین است که بسیاری از آنها به دارایی های دیجیتال گسترش یافته اند. وزارت امور خارجه از 32 لابی استفاده کرد که 25 نفر از آنها هفت تیر بودند، که نشان دهنده فشار قوی آن برای تأثیرگذاری بر مقررات ارزهای دیجیتال است.
Coinbase هزینه های لابی خود را در طول سال ها به طور چشمگیری افزایش داد. این صرافی 2.86 میلیون دلار در سال 2023 هزینه کرد که نشان دهنده افزایش 3475 درصدی نسبت به 80000 دلاری است که در سال 2017 خرج کرده بود. کل سرمایه گذاری لابی آن از سال 2017 به 8.45 میلیون دلار رسیده است که 74 درصد آن تنها در دو سال گذشته هزینه شده است. این صرافی در طول سال 2023 از 39 لابیگر استفاده کرد که 32 نفر از آنها روولور بودند.
یک محرک اصلی در پس این افزایش لابی گری، نیاز صنعت به اطمینان نظارتی است. ایالات متحده هنوز فاقد یک چارچوب قانونی واضح برای دارایی های دیجیتال است و صنعت کریپتو در حال فشار برای قوانین مناسب تری است که بین ارزهای دیجیتال و محصولات مالی سنتی تمایز قائل شود.
کمک های مالی در حال افزایش است
علیرغم افزایش چشمگیر، لابی کریپتو هنوز کمتر از 1 درصد از کل هزینههای لابی در ایالات متحده را تشکیل میدهد که در سال 2023 در مجموع به 4.26 میلیارد دلار رسید. در مقایسه با بخشهای تثبیتشدهتر مانند مراقبتهای بهداشتی، مالی و انرژی.
در همین حال، هزینههای سال 2024 احتمالاً کمتر از سال قبل خواهد بود، زیرا شرکتهای کریپتو در نیمه اول 13 میلیون دلار برای لابی کردن هزینه کردهاند – کمتر. بیش از نیمی از 40.42 میلیون دلاری که در سال 2023 خرج شده است.
اما، این کاهش با افزایش قابل توجه کمک های مالی، با صرف هزینه بیش از 119 میلیون دلاری صنعت کریپتو برای انتخابات فدرال امسال از طریق کمیته های اقدام سیاسی (PAC) راه اندازی می شود. این مجموع تقریباً نیمی از کل هزینههای انتخاباتی شرکتها در این چرخه را تشکیل میدهد.
Coinbase با 51 میلیون دلار کمک مالی، از جمله 500,000 دلار هر کدام به PACهای جمهوریخواه و دموکرات، مانند صندوق رهبری کنگره و صندوق رهبری سنا، رهبری کرده است. . بیشتر بودجه صرافی – 61.5 میلیون دلار – به Fairshake PAC اختصاص یافت که به طور فعال را دارد. از نامزدهای طرفدار رمزارز حمایت کرد و با کسانی که به عنوان دشمن با صنعت.