اعتصاب چهار روزه کارکنان فرودگاه بین‌المللی هیترو لندن

اعتصاب چهار روزه کارکنان فرودگاه بین‌المللی هیترو لندن

به گزارش برنا، افزون ۶۵۰ تن از اعضای اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی (پی‌سی‌اس) انگلیس که در بخش مرزی فرودگاه هیترو لندن فعالیت می‌کنند، از امروز (شنبه) به مدت ۴ روز اعتصاب کرده‌اند. این افراد به شیفت‌های کاری جدید که در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته به اجرا گذاشته شد، معترض بوده و آن‌را طاقت‌فرسا می‌دانند.

بر اساس تحقیقات پی‌سی‌اس از هر ۵ کارمند بخش مرزی فرودگاه هیترو، ۴ تن از استرس زیاد در محل کار رنج می‌برند. یافته‌های این اتحادیه همچنین نشان می‌دهد که از زمان معرفی شیفت‌های جدید، بیش از یک چهارم کارکنان به دلیل استرس یا دلایل مربوط به سلامت روان، مرخصی گرفته‌اند.

فرن هیثکوت دبیر کل پی‌سی‌اس می‌گوید که شفیت‌های جدید سبب شده تا کارکنان فرودگاه از تعهدات زندگی شخصی خود بازمانده و سلامت روان آنها با مشکل مواجه شود. او بر همین اساس خواستار انعطاف در شیفت‌های کاری کارکنان شده است.

در همین حال یک سخنگوی دولت انگلیس گفت که نمایندگان وزارت کشور به مذاکره با معترضان برای رسیدن به توافقی که به سود کارکنان و مسافران باشد ادامه می‌دهد. وی عنوان کرد که تدابیر لازم برای کاهش اختلال در خدمات فرودگاه صورت گرفته است؛ با این حال از مسافران خواست که پیش از سفر، آخرین وضعیت فرودگاه را جویا شوند.

این برای نخستین بار نیست که کارکنان فرودگاه هیترو لندن، در اعتراض به شرایط کاری اعتصاب می‌کنند. در ایام تعطیلات عید پاک نیز ماموران امنیتی فرودگاه دست از کار کشیده و این مساله منجر به تشکیل صف‌های طولانی و سرگردانی مسافران شد.

تجربه نشان می‌دهد که معترضان عموما در ایام پرتردد فرودگاه اعتصاب می‌کنند تا صدای اعتراض خود را به گوش کارفرمایان برسانند. تاکنون چندین دور مذاکره برای بهبود شرایط کاری و افزایش حقوق کارکنان صورت گرفته، اما به توافق نرسیده است. کارکنان معترض خواهان پیشنهاد مناسب‌تری هستند که با تورم افسارگسیخته و مشکلات مالی آنها سازگاری داشته باشد.

تورم در انگلیس طی دو سال گذشته مسیر پر تلاطمی را طی کرده و این مساله فشار زیادی را بر اقشار مختلف مردم وارد کرده است. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار‌های ملی انگلیس، شاخص تورم در ماه ژوئیه گذشته نسبت به ماه قبل از آن ۰.۲ درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ به کانال ۳ درصد برسد.

کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس چندی پیش شرایط اقتصادی کشور را دشوار توصیف کرد و هشدار داد که اوضاع، پیش از بهبودی بدتر خواهد شد. وی با بیان اینکه مردم انگلیس باید برای پذیرش درد‌های کوتاه مدت به نفع آینده‌ای بلندمدت آماده باشند، گفت: برنامه‌های اقتصادی دولت من دردناک خواهند بود چرا که ما از نظر اقتصادی در وضعیت دشواری قرار داریم.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل