رشد ۱۳۰ درصدی فروش برق نیروگاه‌های خصوصی در بورس انرژی

رشد ۱۳۰ درصدی فروش برق نیروگاه‌های خصوصی در بورس انرژی

به گزارش برنا، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی از ابتدای هفته گذشته تا چهارشنبه ۷ شهریورماه، تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع ۶۶۲۴ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.

همچنین حجم معاملات روزانه در هفته گذشته به ۶۸ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۶۷ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۱۹۱ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۹۰ ریال رسید.

در روز چهارشنبه ۷ شهریورماه کمینه قیمت بازار بورس برای هر کیلووات‌ساعت برق به ۱۱۸۷ ریال رسید که نسبت به‌روز قبل رشد ۷ درصدی را تجربه کرده است. حداکثر قیمت نیز با کاهش ۱۱ درصدی به ۱۲۲۱ ریال رسید. در روز ۷ شهریورماه درصد ظرفیت فروش نیروگاه‌های خصوصی از کل به ۸۶ درصد رسید که نسبت به‌روز قبل با رشد ۱۳۰ درصدی همراه شد.

در معاملات هفته قبل نیروگاه‌های دولتی با ۳۴ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۸۶۸ مگاوات ساعت، سهم ۵۱ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر نیز نیروگاه‌های خصوصی با ۳۳ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۷۹۲ مگاوات ساعت، سهم ۴۹ درصدی از فروش داشتند.

از طرفی در نخستین سه‌شنبه شهریورماه برابر یک میلیون و ۴۱۱ هزار کیلووات‌ساعت برق آزاد با مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۶۷.۶ میلیارد ریال از تابلو فیزیکی برق آزاد بورس انرژی ایران معامله شد.

همچنین در این روز بالغ بر یک میلیارد و ۵۹ میلیون کیلووات‌ساعت برق سلف با مجموع ارزش ریالی برابر هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال در بار پایه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه در تابلو بازار مشتقه برق بورس انرژی ایران به فروش رفت.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل