اقتصاد

متا درباره “آخرالزمان کوانتومی” برای رمزگذاری مدرن و استانداردهای رمزنگاری هشدار می دهد.

متا درباره “آخرالزمان کوانتومی” برای رمزگذاری مدرن و استانداردهای رمزنگاری هشدار می دهد.

غول فناوری متا در حال تلاش برای جلوگیری از “آخرالزمان کوانتومی” است که در آینده نزدیک است. تهدیدی برای امنیت سایبری مدرن و استانداردهای رمزگذاری در سراسر صنایع – از جمله مدل رمزنگاری مورد استفاده در فناوری بلاک چین.

مهندسان متا در آخرین پادکست متاتک که خطرات ناشی از محاسبات کوانتومی به اندازه کافی قابل توجه است که توجه فوری و فوری را ایجاب می کند، زیرا یافتن راه حل ها ممکن است زمان زیادی را صرف کند. به محدودیت‌های تکنولوژیکی کنونی.

آنها اضافه کردند که اطمینان از حفاظت از رمزنگاری نامتقارن که توسط فناوری بلاک چین استفاده می‌شود به اولویت اصلی این شرکت در ماه‌های اخیر تبدیل شده است.

تهدید در حال ظهور

شران لین، مدیر مهندسی نرم افزار در Meta، گفت که این شرکت فناوری در همکاری نزدیک با نهادهای استانداردسازی مانند NIST، ISO و IETF است تا اطمینان حاصل کند که الگوریتم‌های رمزنگاری پس کوانتومی (PQC) به شدت بررسی و استاندارد می‌شوند.

لین اضافه کرد که متا در حال ترکیب الگوریتم‌های سنتی – یعنی X25519 و Kyber – برای ایجاد رمزنگاری پس کوانتومی (PQC) است. این منجر به یک روش ترکیبی می‌شود که تضمین می‌کند سیستم‌های متا در برابر تهدیدات فعلی و آینده ایمن باقی می‌مانند.

این برای بلاک‌چین‌ها نیز مفید خواهد بود، زیرا آنها مبتنی بر مدل رمزنگاری نامتقارن هستند که به جفت‌های عمومی متکی است. و کلیدهای خصوصی.

Rafael Misoczki، رمزنگار در Meta، توضیح داد که این مدل به طور خاص آسیب پذیر است زیرا الگوریتم های کوانتومی می توانند به طور موثر مسائل ریاضی پیچیده ای را که بر اساس آنها ساخته شده اند حل کنند. او افزود که حفاظت از این سیستم‌ها به “اولویت اصلی” این شرکت تبدیل شده است.

محاسبات کوانتومی زمینه‌ای است که از مکانیک کوانتومی برای حل مشکلات سریع‌تر از رایانه‌های سنتی، از جمله شبکه ریاضی که زیرساخت‌های رمزنگاری را پشتیبانی می‌کند، استفاده می‌کند. در نتیجه، آنها تهدیدی برای اکوسیستم‌های مبتنی بر بلاک چین هستند.

اگرچه رایانه‌های کوانتومی کاملاً کاربردی که قادر به شکستن الگوریتم‌های رمزگذاری باشند، هنوز وجود ندارند، Misoczki هشدار می‌دهد که نیاز به رسیدگی به تهدید فوری است.

رمز نگار متا اشاره کرد که یکی از دلایل کلیدی حمله “اکنون ذخیره، بعدا رمزگشایی” است. این سناریو شامل عواملی است که امروزه داده‌های رمزگذاری شده را ذخیره می‌کنند، با این هدف که در آینده پس از قدرتمند شدن کامپیوترهای کوانتومی، آن‌ها را رمزگشایی کنند.

به‌علاوه، علی‌رغم تلاش‌های متا برای آماده‌سازی کوانتومی، انتقال از الگوریتم‌های رمزنگاری فعلی به کوانتومی موارد مقاوم فرآیندی زمان‌بر است که ممکن است سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد.

امنیت در مقابل کارایی

برای مثال، سهم کلید عمومی Kyber 768 که توسط متا آزمایش می‌شود، است. به طور قابل توجهی بزرگتر از کلیدهای سنتی است که منجر به مشکلات مربوط به اندازه بسته ها و افزایش تاخیر در سناریوهای خاص می شود. برای رفع این مشکل، متا پارامتر کوچک‌تر Kyber 512 را انتخاب کرد که تعادلی بین امنیت و کارایی ارائه می‌دهد.

به‌علاوه، راه‌اندازی مبادلات کلید ترکیبی مشکلات پیش‌بینی‌نشده‌ای مانند شرایط مسابقه در محیط‌های چند رشته‌ای را آشکار کرد. . اگرچه مهندسان متا این مشکلات را حل کردند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که مشکلات بعدی ظاهر نشود.

میسوچکی و لین توضیح دادند که گام بعدی متا محافظت از ترافیک عمومی خارجی با PQC خود است.
این شامل غلبه بر آن است. چالش‌های اضافی، مانند اطمینان از پشتیبانی مرورگر برای پیاده‌سازی‌های خاص و مدیریت افزایش پهنای باند ارتباطی به دلیل حجم‌های بیشتر داده.

اعضای تیم فناوری متا با بیان اینکه سفر به رمزنگاری مقاوم در برابر کوانتومی پیچیده است، نتیجه‌گیری کردند. اما با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری، این چالشی است که می‌توان به طور مستقیم با آن مقابله کرد.

در این مقاله به آن اشاره شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا