اقتصاد

ویتالیک بوترین بر رویکرد کثرت‌گرایانه به حکومت تاکید می‌کند و از ریشه‌های سایفرپانک عبور می‌کند.

ویتالیک بوترین بر رویکرد کثرت‌گرایانه به حکومت تاکید می‌کند و از ریشه‌های سایفرپانک عبور می‌کند.

اتریوم یکی از بنیانگذاران Vitalik Buterin خواستار تغییر اساسی در نحوه رویکرد جامعه رمزنگاری به حاکمیت شد.

در وبلاگی در 21 اوت پست، بوترین از یک “فلسفه کثرت” دفاع می کند که معتقد است برای مدیریت چشم انداز در حال تحول بلاک چین ها، ارزهای دیجیتال و مستقل غیرمتمرکز ضروری است. سازمان‌ها (DAO).

او همچنین از فضای رمزنگاری خواست تا فراتر از ریشه‌های سایفرپانک خود حرکت کند، که بر استقلال از حاکمیت سنتی تأکید می‌کند و رویکردی یکپارچه‌تر را که همکاری و کالاهای عمومی را در اولویت قرار می‌دهد، بپذیرد.

بازاندیشی حاکمیت

در وبلاگ خود، بوترین نیاز به حاکمیت داخلی قوی در اکوسیستم‌های بلاک چین و DAO را برای اطمینان از پایداری بلندمدت آن‌ها برجسته کرد. او استدلال کرد که جامعه باید از صرفاً اجتناب از کنترل خارجی به ایجاد ساختارهای حاکمیتی فعال تغییر کند که از تکامل مداوم این فناوری‌ها پشتیبانی می‌کند.

بوترین از نمونه‌های اخیر استفاده کرد، مانند ممنوعیت گوشت مصنوعی توسط فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس و <. یک href="https://cryptoslate.com/companies/google/">ویژگی تشخیص کلاهبرداری بی‌درنگ Google در Android، برای نشان دادن چالش‌های اجتماعی گسترده‌تر ایجاد تعادل بین استقلال و حکومت جمعی.

با این حال، بوترین این اقدام را نقضی برای افراد می داند. آزادی، به ویژه آزادی انتخاب آنچه مصرف شود. او این ممنوعیت را اقدامی اقتدارگرایانه می‌داند که با محدود کردن دسترسی به یک گزینه غذایی بالقوه اخلاقی‌تر و پایدار، مغایر با اصول آزادی است.

در همین حال، او گفت که کشف کلاهبرداری گوگل نمونه‌ای از تجارت پیچیده است. -اختلافات بین حفاظت از کاربران و حفظ آزادی های فردی. این سیستم به طور کامل بر روی دستگاه کاربر کار می کند و اطمینان می دهد که هیچ داده شخصی به سرورهای خارجی ارسال نمی شود، که با ارزش های حفظ حریم خصوصی مطابقت دارد.

با این حال، بوترین اشاره کرد که علیرغم این حفاظت از حریم خصوصی، این ویژگی انتقاداتی را برانگیخته است. از سوی برخی افراد آزادی خواه، از جمله مردیث ویتاکر، رئیس بنیاد سیگنال.

ویتاکر و دیگران نگران هستند که حتی فناوری‌های با نیت خوب مانند این می‌توانند سابقه اقدامات نظارتی تهاجمی‌تری را در آینده ایجاد کنند. ، به طور بالقوه منجر به کنترل بیشتر بر افراد و نقض آزادی های شخصی می شود.

تأثیر فلسفه کثرت

بوترین به شدت از ایده های “تکثر: آینده فناوری مشارکتی و دموکراسی، ” کتابی از گلن ویل و آدری تانگ.

این کتاب از فلسفه اجتماعی حمایت می‌کند که همکاری بین گروه‌های مختلف را ترویج می‌کند و الگویی برای دموکراسی دیجیتال که از افراط اقتدارگرایی و آزادی خواهی اجتناب می کند، رشد می کند.

بوترین استدلال کرد. که یک رویکرد کثرت گرایانه، که به ارتباطات اجتماعی به اندازه استقلال فردی ارزش قائل است، برای مدیریت پیچیدگی های دنیای دیجیتال مدرن مناسب تر است.

او پیشنهاد کرد که فناوری های الهام گرفته از کثرت می توانند چالش های کلیدی حاکمیتی در رمزارز را برطرف کنند. فضا، مانند سیستم های رای گیری مقیاس پذیر و مدیریت هویت دیجیتال. با اتخاذ این رویکردها، جامعه می‌تواند ساختارهای حاکمیتی انعطاف‌پذیرتر و سازگارتر بسازد.

بوترین اذعان می‌کند که اگرچه تکثر ممکن است در جهانی که تحت سلطه جنبش‌های وظیفه‌محور و رهبر محور است، غیر متعارف به نظر برسد، اما چارچوبی قوی ارائه می‌کند. برای مقابله با چالش های بلند مدت حکومت در یک عصر دیجیتالی به هم پیوسته.

او از جامعه کریپتو خواست تا در رویکرد خود برای حاکمیت تجدید نظر کنند، و بر نیاز به مدلی که تنوع را در بر می گیرد، همکاری را تقویت می کند و با چشم انداز فناوری به سرعت در حال تغییر سازگار می شود، تاکید کرد.

در این مقاله ذکر شد

< /div>

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا