فناوری

چگونه تلگرام موضع خود را در مورد سیاست تعدیل محتوا تغییر داده است؟

چگونه تلگرام موضع خود را در مورد سیاست تعدیل محتوا تغییر داده است؟

داستان تاکنون:

در هفته اول شهریور ماه، تلگرام به آرامی زبانی را از صفحه پرسش‌های متداول خود ویرایش کرد که بیان می‌کرد چت‌های خصوصی محافظت می‌شوند و «هیچ درخواست‌های مرتبط با آن‌ها را پردازش نمی‌کنند». پاسخ به بخشی با عنوان «محتوای غیرقانونی در تلگرام وجود دارد. چگونه آن را پایین بیاورم؟» اکنون تغییر کرده است تا شامل دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه گزارش دادن محتوا و پیام‌های غیرقانونی شود. 

همچنین ویژگی «افراد نزدیک» را که به کاربران کمک می‌کرد تا به سایر کاربران اطراف خود بیابند و پیام ارسال کنند، خاموش کرد و به جای آن، ویژگی «کسب‌وکارهای اطراف» را جایگزین کرد و به «کسب‌وکارهای قانونی و تأییدشده» اجازه نمایش داد. محصولات و پرداخت‌ها را بپذیرید.

در ۲۴ سپتامبر، پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، تغییرات قطعی در سیاست حفظ حریم خصوصی تلگرام را اعلام کرد و گفت که اکنون در پاسخ به درخواست‌های قانونی معتبر، داده‌های کاربران از جمله شماره تلفن و آدرس IP را به مقامات ارائه خواهند کرد. . دوروف گفت، این اقدام قصد دارد مجرمان را از سوء استفاده از عملکرد جستجوی این پلتفرم که برای «فروش کالاهای غیرقانونی» مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، بازدارد.

در گذشته، تلگرام با ارائه اطلاعات در مورد مظنونان ترور طبق سیاست، اما اکنون به طور کلی فعالیت های مجرمانه را پوشش می دهد. این شرکت در صورت ارائه اطلاعات کاربر به مقامات، در گزارش های شفافیت سه ماهه خود فاش خواهد کرد. 

علاوه بر این، دوروف گفت که مدیران پلتفرم از هوش مصنوعی برای شناسایی و حذف “محتوای مشکل دار” از ویژگی جستجوی پلتفرم استفاده خواهند کرد.

اما این احتمالاً آغاز یک سری تغییراتی است که برنامه ایجاد خواهد کرد. 

چگونه سایر برنامه های پیام رسان سرتاسر محتوا را تعدیل می کنند؟

در سال 2021، کارمندان برنامه سیگنال، شورش های 6 ژانویه را در ساختمان کنگره ایالات متحده پست کنید. با گزارش‌هایی که حاکی از افزایش کاربران در تلگرام و سیگنال بود، نگرانی‌های داخلی را مبنی بر اینکه برنامه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سوء استفاده انجام نمی‌دهد، ایجاد کرد. 

سیگنال متعلق به یک سازمان غیرانتفاعی است و آگهی‌ها یا داده‌های کاربر را نمی‌فروشد، یا حتی اطلاعات دموگرافیک یا شخصی اطراف کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند – به غیر از شماره تلفن. با توجه به اینکه همه گروه‌ها و پیام‌های مستقیم در این پلتفرم رمزگذاری شده‌اند، این شرکت رویکرد مشابهی را با تلگرام در تعدیل محتوا اتخاذ کرده است و می‌گوید که نمی‌خواهد بفهمد چگونه از این برنامه استفاده می‌شود و دانستن آن می‌تواند نقطه مقابل آن باشد. ماهیت رمزگذاری شده آن 

اما تلگرام ویژگی‌های بیشتری نسبت به سیگنال ارائه می‌کند که برنامه را به مکانی مناسب برای عناصر ضد اجتماعی تبدیل می‌کند. به عنوان مثال، تلگرام ارتباطات جمعی را فعال می کند و به گروه ها اجازه می دهد تا 200000 عضو داشته باشند و این پلتفرم را به کانونی برای کسانی تبدیل می کند که رسانه های سوء استفاده جنسی از کودکان، محتوای مرتبط با ترور و اطلاعات نادرست را مبادله می کنند. 

در مقایسه، برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری سرتاسر رقیب مانند Signal و WhatsApp متعلق به متا هر دو این امکان را می‌دهند. به 1000 نفر در یک گروه. 

سیگنال همچنین این گروه‌ها را در برنامه تبلیغ نمی‌کند، اما تلگرام دارای ویژگی جستجو است، بنابراین کاربران می‌توانند به سادگی به دنبال یک هشتگ یا عبارت خاص برای یافتن یک انجمن قابل مشاهده برای عموم بگردند، که باعث می‌شود آن را به بازی کودکانه تبدیل کنند. گروه هایی را که محتوای نفرت انگیز پست می کنند پیدا کنید.

هجوم کاربران به این برنامه ها و سایر برنامه ها مانند Parler آنها را مورد انتقاد چندین فعال قرار داد، اما تلگرام به آستانه تقویت بیشتر این گروه ها نزدیک شد. علیرغم اینکه این ویژگی‌ها به‌عنوان یک برنامه پیام‌رسان به بازار عرضه می‌شوند، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تلگرام بیشتر شبیه یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی رفتار کند.

بنابراین، در حالی که سیگنال از سیاست‌های تعدیل محتوا پیروی نمی‌کند، بیشتر ویژگی‌های تلگرام افزایش یافته است. تعداد بیشتری پرچم قرمز.

در همین حال، ادعای WhatsApp مبنی بر رمزگذاری سرتاسر به عنوان یک شوخی ملایم تلقی می شود. این برنامه پیام‌رسانی به‌عنوان متادیتا را به سازمان‌های مجری قانون تحویل می‌دهد، در حالی که متا سابقه طولانی در تشنه اطلاعات کاربران دارد. صرف‌نظر از تنظیمات حریم خصوصی کاربر، واتس‌اپ ابرداده‌های کاربر را جمع‌آوری می‌کند.

این برنامه حداقل 1000 ناظر محتوا دارد که در صورت گزارش گیرنده، می‌توانند برخی از پیام‌ها را مشاهده کنند. واتس‌اپ در شرایط خدمات خود فاش کرده است که به محض گزارش یک حساب، «جدیدترین پیام‌ها» گروه یا کاربر مورد نظر و همچنین «اطلاعات تعاملات اخیر شما با کاربر گزارش‌شده» را دریافت می‌کند. 

در حالی که این بند به آن اشاره نمی‌کند، این می‌تواند شامل آدرس IP کاربر، تلفن همراه، شماره تلفن، عکس‌های نمایه، و حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام پیوند شده باشد.

تعهدات تحمیل شده برای واسطه های فعال در هند چیست؟ 

انتظار می‌رود واسطه‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی یا پلت‌فرم‌های پیام‌رسانی که در هند فعالیت می‌کنند با مقررات ملی مطابقت داشته باشند و به شکایات مربوط به محتوای غیرقانونی به سرعت پاسخ دهند.

اما، مقرراتی وجود دارد که ممکن است ارائه دهد. مدیران پلت فرم های فناوری یا رسانه های اجتماعی، در مواجهه با اقدامات قانونی، یک نوع بندر امن هستند.

بخش 79 در قانون فناوری اطلاعات، 2000، بیان می‌کند که «هیچ شخصی ارائه هر گونه خدمات به عنوان ارائه‌دهنده خدمات شبکه، بر اساس این قانون، قوانین یا مقرراتی که به موجب آن وضع شده است، در قبال هرگونه اطلاعات یا داده‌های شخص ثالثی که توسط وی در دسترس قرار گرفته است، در صورتی که ثابت کند که تخلف یا تخلف بدون اطلاع او انجام شده است یا اینکه تمام موارد را اعمال کرده است، مسئول است. احتیاط لازم برای جلوگیری از ارتکاب چنین تخلف یا تخلفی.”

به زبان ساده تر، شخصی که رسانه های اجتماعی یا پلت فرم پیام رسانی را ارائه می دهد، در صورتی که ثابت کند که از این موضوع آگاه نبوده است، طبق قانون مسئولیتی نخواهد داشت. محتوای توهین آمیز شخص ثالث که در پلتفرم آنها در دسترس قرار می گیرد، یا اگر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع چنین تخلفاتی انجام داده اند.

این بدان معناست که فردی مانند پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، می تواند به طور بالقوه از خود دفاع کند. هند با بیان اینکه او مسئولیتی در قبال محتوای غیرقانونی ارسال شده توسط دیگران در شبکه ای که به عنوان یک سرویس ارائه می کند، نیست. با این حال، دوروف موظف است به محض اطلاع از چنین محتوایی، سریعاً چنین محتوایی را حذف کند و تلگرام باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشد.

قانون فناوری اطلاعات همچنین به دولت این اختیار را می‌دهد که به واسطه‌ها اطلاع دهد که محتوای غیرقانونی است. زندگی می کنند. واسطه‌ها باید سریعاً با غیرفعال کردن دسترسی به محتوا پاسخ دهند.

این می‌تواند مفید باشد، برای مثال، زمانی که فردی سعی می‌کند دیپ‌فیک‌های صریح یا رسانه‌های فاش شده بسیار شخصی را از پلتفرم‌های دیجیتال حذف کند، زیرا شرکت‌های فناوری موظف هستند سریع عمل کنید 

در عین حال، نگرانی‌هایی در مورد سانسور وجود دارد و دولت‌ها به شرکت‌های فناوری فشار می‌آورند تا محتوای انتقادی را حذف کنند.

در مطابقت با مقررات فناوری اطلاعات هند، تلگرام یک مسئول رسیدگی به شکایت دارد. به منظور مقابله با «محتوای عمومی که مطابق با مقررات مربوط به فناوری اطلاعات نیست» طبق وب‌سایت خود.

دیگر واسطه‌ها مانند Meta و Google نیز افسران شکایت دارند که کاربران هندی می‌توانند با آنها تماس بگیرند.< /p>

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا