فناوری

Google Pixel 9 Pro XL در مقابل Pixel 9 Pro Fold: کدام اندروید را باید بخرید؟

Google Pixel 9 Pro XL در مقابل Pixel 9 Pro Fold: کدام اندروید را باید بخرید؟

Google جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند خود را که شامل Pixel 9 Pro XL و Pixel 9 Pro Fold می‌شود، عرضه کرده است.

با توجه به اینکه هر دو گوشی در سطح بالای نسل فعلی گوشی‌های هوشمند گوگل قرار دارند، Pixel 9 Pro XL چگونه با Pixel 9 Pro Fold مقایسه می‌شود؟ ما با مشخصات 4.5 ستاره مقایسه کردیم Pixel 9 Pro XL به 9 Pro Fold تا بتوانید تعیین کنید کدام گوشی برای شما مناسب تر است.

Google Pixel 9 Pro Fold دارای صفحه نمایش داخلی هشت اینچی است

واضح‌ترین تفاوت بین Pixel 9 Pro XL و Pixel 9 Pro Fold این است که دومی یک تاشو به سبک کتاب با دو صفحه‌نمایش کار می‌کند در حالی که اولی یک تلفن آب نبات استاندارد است. 9 Pro Fold را باز کنید و با نمایشگر داخلی هشت اینچی Super Actua Flex که Split Screen را ارائه می دهد، به شما امکان می دهد از یک طرف استریم کنید و از طرف دیگر بین برنامه ها حرکت کنید. 

طراحی دو صفحه‌نمایش Pixel 9 Pro Fold همچنین برای گرفتن عکس و فیلم مفید است و به شما امکان می‌دهد قبل از عکس‌برداری، خود و گروهتان را قاب کنید. همچنین شامل Pro Fold انحصاری Made You Look که انیمیشن های سرگرم کننده را در یک طرف نمایش می دهد تا در هنگام عکس گرفتن توجه فرزندانتان را جلب کند. 

داشتن دو صفحه، فرآیند مکالمه با فردی که به زبانی متفاوت صحبت می‌کند، آسان‌تر از همیشه می‌کند، زیرا ترجمه‌ها در هر دو صفحه داخلی و خارجی ظاهر می‌شوند.

لازم به ذکر است که Pixel 9 Pro Fold در صورت تا شدن دارای یک صفحه نمایش بیرونی 6.3 اینچی کوچکتر است که آن را بیشتر با Pixel 9 Pro مطابقت می دهد. صفحه نمایش Pixel 9 Pro XL Super Actua بزرگتر است و 6.8 اینچ است.

Pixel 9 Pro Fold Lifestyle_2
Pixel 9 Pro Fold اعتبار تصویر Google

Pixel 9 Pro XL دارای رتبه IP68 است

Pixel 9 Pro XL دارای رتبه IP68 است< /a> یعنی هم در برابر گرد و غبار و هم در برابر آب تا یک متر آب تا 30 دقیقه مقاوم است. این رتبه بندی IP در کنار مقاومت در برابر خراش Gorilla Glass Victus 2 که قول بهبود مقاومت در برابر سقوط را در سطوح ناهموارتر مانند بتن می دهد.

در مقایسه، Pixel 9 Pro Fold دارای رتبه IPX8 است، بنابراین اگرچه به اندازه Pixel 9 Pro XL در برابر آب مقاوم است، اما دارای رتبه رسمی در برابر گرد و غبار نیست که به این معنی است که می تواند تحت تأثیر مواد جامد خارجی قرار گیرد. اشیاء 

با این وجود، 9 Pro Fold همچنین از Gorilla Glass Victus 2 در صفحه‌نمایش بیرونی و پشتی استفاده می‌کند و اکنون با وجود اینکه نازک‌ترین تاشوی گوگل است، از لولای بادوام‌تری برخوردار است. این لولا از فولاد ضد زنگ با روکش آلیاژ آلومینیومی با استحکام بالا با درجه هوافضا ساخته شده است که گوگل قول داده است که “تا پس از تا شدن بالا نگه می دارد”.

Google Pixel 9 Pro XL in hand
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

هر دو روی پردازنده Google Tensor G4 اجرا می شوند

همه گوشی‌های Pixel 9، از جمله 9 Pro XL و 9 Pro Fold، روی هدف پردازنده Google’s Tensor G4 که با Google DeepMind و برای فعال کردن مدل های پیشرفته هوش مصنوعی مانند Gemini Nano بهینه شده است.

گنجاندن Gemini که در کل سری پیکسل 9 تعبیه شده است، به ویژه چشمگیر است زیرا این اولین هوش مصنوعی چندوجهی است که بر روی یک چیپست تلفن همراه اجرا می شود، به این معنی که دستیار می تواند متن، تصویر و حتی درخواست های مبتنی بر صدا را درک کند. . 

تراشه Tensor G4 همچنین دارای ابزارهای اضافی مبتنی بر هوش مصنوعی است، از جمله Pixel Screenshots که از هوش مصنوعی برای سازماندهی اسکرین شات های شما برای یادآوری آسان استفاده می کند، به علاوه ابزارهای ویرایش عکس مورد علاقه Pixel مانند Magic Editor که به شما امکان می دهد تصاویر را مجددا قاب کنید و اشیاء ناخواسته را تنها با چند ضربه بردارید و بهترین عکس را با هم ترکیب کنید. عکس‌های گروهی مشابه به عکسی که همه به بهترین شکل ممکن به نظر می‌رسند. 

برای اطمینان از تجهیز گوشی‌های هوشمند به پردازش هوش مصنوعی، Pixel 9 Pro Fold با 12 گیگابایت رم و Pixel 9 Pro XL با 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود. 

Pixel 9 Pro Fold مجموعا پنج دوربین دارد

Pixel 9 Pro Fold در مجموع دارای پنج دوربین است که در سرتاسر ساخت خود پخش شده اند که یک دوربین بیشتر از Pixel 9 Pro XL است. این دوربین‌ها شامل سه لنز پشت، یک لنز جلو و یک سنسور داخلی هستند، در حالی که Pixel 9 Pro XL دارای سه لنز پشتی و فقط یک لنز سلفی است. 

Pixel 9 Pro Fold lifestyle 2P دوربین سلفی اعتبار تصویر Google.
Google Pixel 9 Pro XL در مقابل Pixel 9 Pro Fold: کدام اندروید را باید بخرید؟ 6

هر دو گوشی دارای لنز اصلی 50 مگاپیکسلی هستند و از فوکوس ماکرو برای ارائه رنگ و کنتراست زنده در بین عکس‌ها و ویدیوها استفاده می‌کنند. Pixel 9 Pro XL با لنزهای اولتراواید و تله فوتو وضوح بالاتری دارد، زیرا هر دو 48 مگاپیکسل هستند در حالی که Pixel 9 Pro Fold فقط 10.5 مگاپیکسل هستند.

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، سخت‌افزار تنها آغازی برای توانایی عکاسی این گوشی‌ها است، زیرا هر دو دارای ابزارهای ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می‌توانند ویدیوها و عکس‌ها را تنها با چند ضربه ارتقا دهند. هر دو دارای ابزار جدید Add Me هستند که به عکاسان اجازه می‌دهد تا با ادغام دو عکس مشابه، خود را به یک عکس گروهی اضافه کنند.

Google Pixel 9 Pro XL camera
برنامه دوربین Pixel 9 Pro XL اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

Pixel 9 Pro XL ارزان‌تر است

گوشی‌های تاشو معمولاً گوشی‌های هوشمند گران‌تری هستند و Pixel 9 Pro Fold نیز از این قاعده مستثنی نیست. Pixel 9 Pro Fold که در حال حاضر برای پیش‌سفارش در دسترس است و برای عرضه در 4 سپتامبر آماده است، دارای قیمت اولیه اولیه 1749 پوند/1749 دلار است. همچنین فقط در دو رنگ چینی و ابسیدین موجود است. 

در عوض Pixel 9 Pro XL اکنون برای سفارش در دسترس است و از 1099 پوند / 1099 دلار شروع می شود. همچنین در طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها از جمله چینی، ابسیدین، کوارتز رز و فندقی موجود است. 

در زمان نگارش مقاله، هر دو گوشی با یک اشتراک یک ساله Google One AI Premium بدون هزینه اضافی ارائه می‌شوند که شامل دسترسی به Gemini Advanced و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی ابری. 

Google Pixel 9 Pro XL Gemini
Google Pixel 9 Pro XL با استفاده از Gemini Advanced اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

حکم

مزایا و معایبی برای وجود دارد Pixel 9 Pro XL و Pixel 9 Pro Fold. اگر می‌خواهید بیشترین فضای ممکن را روی صفحه نمایش داشته باشید، باید Pixel 9 Pro Fold را انتخاب کنید، زیرا نه تنها دارای صفحه نمایش مناسب 6.3 اینچی است، بلکه یک صفحه نمایش داخلی عظیم هشت اینچی دارد که باعث انجام چند کار (یا فقط تماشای آخرین نمایش‌ها) می‌شود. ) که کمی راحت تر است.

با این حال، اگر گوشی بادوام‌تری را ترجیح می‌دهید، Pixel 9 Pro XL به لطف رتبه IP68 در مقایسه با رتبه IPX8 9 Pro Fold، شرط امن‌تری است. به طور مشابه، XL دارای رزولوشن بالاتری از دوربین است، اگرچه Fold دارای یک لنز اضافی است و به لطف صفحه نمایش دوتایی خود می تواند تصاویر را بدون نقص تر ثبت کند.

هر دو گوشی به لطف چیپست Google Tensor G4، قدرت و ابزارهای هوش مصنوعی یکسانی را ارائه می دهند، با این حال 9 Pro Fold هنوز بسیار گرانتر از 9 Pro XL است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا