فناوری

Garmin Fenix ​​8 در مقابل Samsung Galaxy Watch Ultra: مقایسه ساعت‌های هوشمند برتر

Garmin Fenix ​​8 در مقابل Samsung Galaxy Watch Ultra: مقایسه ساعت‌های هوشمند برتر

گارمین وعده داده بود که توانمندترین مجموعه ساعت‌های هوشمند GPS چند اسپرت ممتاز باشد، این برند به تازگی سری جدید Fenix ​​8 خود را عرضه کرده است.

دستگاه Fenix ​​8 شاهد ارتقای امیدوارکننده‌ای نسبت به نسخه قبلی خود، Fenix ​​7، و تنها چند ماه پس از عرضه سامسونگ جدیدترین ساعت هوشمند ممتاز خود، Galaxy Watch Ultra، که ما به دلیل طراحی جسورانه و ردیابی دقیق تمریناتش، رتبه چهار ستاره را به آن دادیم. 

با در نظر گرفتن این موضوع، این دو ساعت هوشمند چگونه با هم مقایسه می شوند؟ ما تفاوت های کلیدی بین آنها، مانند عمر باتری مربوطه، قابلیت ردیابی GPS و تطبیق پذیری آنها را در زیر فهرست کرده ایم. 

Garmin Fenix ​​8 Samsung Galaxy Watch Ultra
انگلیسی RRP 869.99 پوند 599 پوند
RRP ایالات متحده 999.99 دلار 649.99 دلار
اندازه صفحه نمایش 43mm، 47mm، 51mm 47mm
دوام باتری (حالت ساعت هوشمند) تا 30 روز (48 با خورشید) تا 80 ساعت
ضد آب 10ATM 10ATM
وزن 60-102 گرم 60.5 گرم
رهاسازی تاریخ 2024 2024
GPS بله بله
جدول مقایسه مشخصات

قیمت

سری گارمین Fenix ​​8 دارای قیمت اولیه RRP 869.99 پوند / 999.99 دلار برای مدل 43 میلی متری با صفحه ساعت AMOLED است، با این حال این قیمت بسته به انتخاب اندازه و ترجیح صفحه نمایش شما افزایش می یابد. 

Samsung Galaxy Watch Ultra دارای RRP ارزان‌تر 599 پوند / 649.99 دلار و فقط در اندازه 47 میلی‌متری موجود است.

گارمین Fenix ​​8 در دو گزینه صفحه نمایش موجود است

سری Fenix ​​8 با انتخاب بین دو نمایشگر، یک صفحه نمایش AMOLED روشن یا یک صفحه نمایش حافظه کم مصرف با یک لنز شارژ خورشیدی در دسترس است. AMOLED Fenix ​​8 در سه اندازه 43 میلی‌متری، 47 میلی‌متری یا 51 میلی‌متری در دسترس است در حالی که گزینه شارژ خورشیدی تنها در 47 یا 51 میلی‌متر موجود است.

یکی از مزایای اصلی گزینه شارژ خورشیدی این است که می توانید بدون زحمت عمر باتری خود را به سادگی با حضور در بیرون افزایش دهید. اگرچه گارمین می‌گوید که شارژ خورشیدی به عنوان منبع اصلی شارژ در نظر گرفته نشده است، اما می‌تواند بدون به خطر انداختن عملکرد ساعت، قدرت شما را افزایش دهد.

در غیر این صورت، Galaxy Watch Ultra فقط یک انتخاب صفحه نمایش دارد، و اگرچه از قدرت شارژ خورشیدی برخوردار نیست، یک Super AMOLED بسیار روشن است.

Left Image< img alt="تصویر راست" src="https://www.trustedreviews.com/wp-content/uploads/sites/54/2024/07/samsung-galaxy-watch-ultra-review-15.jpg" data- testid="right-image"/>

سامسونگ گلکسی واچ اولترا دارای عملکرد دوبار خرج کردن است

یک ویژگی مفید برای کنترل ساعت خود در حین تمرین یا دویدن، Galaxy Watch Ultra دارای یک میانبر دوباره است. مشابه دوبار ضربه بزنید، کافی است انگشت شست و اشاره خود را روی دست ساعت خود فشار دهید تا به تماس ها پاسخ دهید، موسیقی خود را کنترل کنید یا آلارم های خاموش را بدون نیاز به تعامل با صفحه نمایش دهید.

اگر Galaxy Watch Ultra خود را با یک گوشی Samsung Galaxy سازگار جفت می‌کنید، می‌توانید برای گرفتن عکس نیز از دو انگشت استفاده کنید. 

گارمین Fenix ​​8 با iPhone و Android سازگار است

اگرچه Galaxy Ultra را می توان با سایر تلفن های هوشمند اندرویدی جفت کرد و نه فقط گوشی های سامسونگ، اما با هیچ آیفونی کار نمی کند. از سوی دیگر، سری Fenix ​​8 هم با آیفون و هم با اندروید سازگار است و آن را به گزینه‌ای همه‌کاره‌تر از این دو تبدیل می‌کند.

البته، Watch Ultra، به لطف Wear OS، دارای ویژگی‌های هوشمندتر و پشتیبانی برنامه‌ها است و عملکردهای روزمره بیشتری را روی مچ دستتان به شما می‌دهد. این بدان معنا نیست که Fenix ​​8 فاقد ویژگی های هوشمند است. می‌توانید از طریق Garmin Messenger به افراد پیام دهید. و حتی موسیقی را برای گوش دادن آفلاین از طریق سرویس هایی مانند Spotify و Amazon Music دانلود کنید.

Right ImageLeft Image

گارمین Fenix ​​8 از فناوری SatIQ استفاده می کند

هر دو ساعت هوشمند از فناوری GPS استفاده می‌کنند و Galaxy Watch Ultra از GPS با فرکانس دوگانه استفاده می‌کند که باندهای فرکانس L1 و L5 را برای ردیابی دقیق شما، حتی در فضاهای شهری متراکم، در خود جای داده است.

Fenix ​​8 از فناوری SatIQ و GPS چند باند برای ردیابی خود استفاده می کند. فناوری SatIQ خود گارمین، حالت GPS بهینه ساعت هوشمند شما را بر اساس محیط شما تعیین می کند. این تضمین می‌کند که همیشه بدون اتلاف بیش از حد عمر باتری به‌طور دقیق ردیابی می‌شوید.

به عنوان مثال، اگر در یک منطقه متراکم هستید، SatIQ به طور خودکار به یک GNSS چند باند قوی تغییر می کند، در حالی که اگر در فضای باز هستید، یک حالت GPS کم مصرف برای حداکثر عمر باتری بدون استفاده از آن فعال می شود. به خطر انداختن دقت موقعیت.

Right ImageLeft Image

گارمین Fenix ​​8 عمر باتری بسیار بیشتری دارد

یکی از بزرگترین مزیت‌های ساعت هوشمند گارمین ناشی از عمر باتری چشمگیر آن است و سری Fenix ​​8 نیز از این قاعده مستثنی نیست. گارمین ادعا می‌کند که Fenix ​​8 AMOLED 51 میلی‌متری آن می‌تواند تا 29 روز در حالت ساعت هوشمند دوام بیاورد، در حالی که مدل خورشیدی 51 میلی‌متری تا 48 روز فوق‌العاده ارائه می‌کند.

Galaxy Watch Ultra در مقایسه با آن کوتاه است و بین شارژها تنها چند روز به جای هفته ها باتری ارائه می دهد. با روشن بودن نمایشگر همیشه روشن، می‌توانید تا 60 ساعت زمان استفاده را انتظار داشته باشید در حالی که حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا 100 ساعت ارائه می‌دهد.

حکم اولیه

شاید تاثیرگذارترین عامل در تصمیم گیری شما بین سری Garmin Fenix ​​8 و Samsung Galaxy Watch Ultra از گوشی هوشمند شما باشد، زیرا دومی با iOS سازگار نیست در حالی که اولی سازگار است. اگر یک آیفون دارید، سری Fenix ​​8 تنها انتخاب مناسب بین این دو است.

از سوی دیگر، Galaxy Watch Ultra بسیار ارزان‌تر از Fenix ​​8 است و همچنان یک ردیاب سخت‌کوش سلامتی و تناسب اندام است، اگرچه فاقد برخی از ابزارهای برتر مانند رتبه‌بندی غواصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا