آمازون برای اصلاح هوش مصنوعی الکسا به کلود Anthropic مراجعه می کند

آمازون برای اصلاح هوش مصنوعی الکسا به کلود Anthropic مراجعه می کند

الکسای بازسازی‌شده آمازون که قرار است در اکتبر و قبل از فصل تعطیلات ایالات متحده عرضه شود، عمدتاً توسط مدل‌های هوش مصنوعی آنتروپیک، Claude ارائه می‌شود. به جای هوش مصنوعی خود، پنج نفر از افراد آشنا به این موضوع به رویترز گفتند. رویترز در ماه ژوئن گزارش داد، آمازون قصد دارد برای نسخه جدید الکسا “قابل توجه” خود 5 تا 10 دلار در ماه هزینه کند زیرا از هوش مصنوعی قدرتمند برای پاسخگویی به سوالات پیچیده استفاده می کند، در حالی که همچنان دستیار صوتی “کلاسیک” را به صورت رایگان ارائه می دهد. اما یکی از افراد گفت، نسخه‌های اولیه الکسای جدید با استفاده از نرم‌افزار داخلی به سادگی برای کلمات مشکل داشتند، گاهی اوقات شش یا هفت ثانیه طول می‌کشد تا یک درخواست و پاسخ را تأیید کند.

به همین دلیل آمازون به کلود روی آورد. به گفته مردم، یک ربات چت هوش مصنوعی که توسط استارت آپ Anthropic توسعه یافته است، زیرا عملکرد آن بهتر از مدل های هوش مصنوعی غول خرده فروشی آنلاین است.

رویترز این داستان را بر اساس مصاحبه با پنج نفر با آگاهی مستقیم از استراتژی الکسا است. نام همه آنها ذکر نشد زیرا مجاز به بحث در مورد موضوعات غیر عمومی نیستند.

Alexa که عمدتاً از طریق تلویزیون های آمازون و دستگاه های اکو قابل دسترسی است، می تواند تایمر تنظیم کند، موسیقی پخش کند، به عنوان یک مرکز مرکزی برای خانه های هوشمند عمل کند. کنترل‌ها و پاسخ‌های یکباره به سؤالات.

اما تلاش‌های آمازون برای متقاعد کردن کاربران به خرید از طریق الکسا برای کسب درآمد بیشتر، عمدتاً ناموفق بوده و این بخش همچنان بی‌سود است. در نتیجه، مدیریت ارشد تاکید کرده است که سال 2024 یک سال حیاتی برای الکسا است تا در نهایت نشان دهد که می‌تواند فروش معنی‌داری ایجاد کند – و نسخه پولی اصلاح‌شده راهی برای انجام این کار و همگام شدن با رقبا تلقی می‌شود.

< یکی از سخنگویان شرکت در بیانیه‌ای در پاسخ به پرسش‌های رویترز درباره این داستان گفت: «آمازون از فناوری‌های مختلفی برای تقویت الکسا استفاده می‌کند.

«وقتی نوبت به مدل‌های یادگیری ماشینی می‌رسد، ما با آن‌ها شروع می‌کنیم. ساخته شده توسط آمازون، اما ما از انواع مدل‌های مختلف – از جمله (مدل هوش مصنوعی آمازون) تیتان و مدل‌های آینده آمازون، و همچنین مدل‌های شرکا – برای ایجاد بهترین تجربه برای مشتریان استفاده کرده‌ایم و به استفاده از آنها ادامه خواهیم داد. سخنگو گفت.

Anthropic، که آمازون در آن سهام اقلیت دارد، از اظهار نظر در مورد این داستان خودداری کرد.

AI PARTNERSHIPS

Amazon دارای معمولاً از تکیه بر فناوری‌ای که در داخل توسعه نداده است اجتناب می‌کند، بنابراین می‌تواند اطمینان حاصل کند که کنترل کاملی بر تجربه کاربر، جمع‌آوری داده‌ها و روابط مستقیم با مشتریان دارد.

اما در روی آوردن به آن تنها نیست. شریکی برای بهبود محصولات هوش مصنوعی. به عنوان مثال، مایکروسافت و اپل هر دو با OpenAI همکاری کرده اند تا از ChatGPT آن برای تامین انرژی برخی از محصولات خود استفاده کنند. به گفته مردم، انتشار Remarkable Alexa، همانطور که در داخل شناخته می شود، در ماه اکتبر انتظار می رود، با پیش نمایشی از سرویس جدید در طول رویداد سالانه دستگاه ها و خدمات آمازون که معمولاً در ماه سپتامبر برگزار می شود.

Amazon. با این حال، هنوز نگفته است که چه زمانی قصد دارد رویداد نمایشگاهی خود را برگزار کند، که اولین حضور عمومی بزرگ مدیر دستگاه های جدیدش، پانوس پانای است، که سال گذشته به عنوان جایگزین مدیر قدیمی دیوید لیمپ استخدام شد.

انتشار گسترده ChatGPT در اواخر سال 2022، که تقریباً فوراً به سؤالات پیچیده پاسخ‌های کامل می‌دهد، دیوانگی از سرمایه‌گذاری و مانورهای شرکتی را برای توسعه نرم‌افزار هوش مصنوعی بهتر برای عملکردهای مختلف، از جمله تصویر، ویدیو و خدمات صوتی.

کارگران آمازون به رویترز گفته‌اند که در مقایسه، الکسای یک دهه‌ای آمازون قدیمی به نظر می‌رسد.

در حالی که آمازون شعار «عقب‌کاری از مشتری» را در پیش دارد. با خدمات جدید، برخی از مردم گفتند که در گروه الکسا، از سال گذشته تاکید بر همگامی با رقبا در مسابقه هوش مصنوعی بوده است.

کارگران آمازون نیز نسبت به مشتریان ابراز تردید کرده اند. مایل به پرداخت 60 تا 120 دلار در سال برای خدماتی هستند که امروزه رایگان است – علاوه بر 139 دلاری که بسیاری قبلاً برای عضویت های Prime خود پرداخت می کنند.

به روز رسانی های ALEXA

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نسخه پولی الکسا مکالمه‌هایی را با کاربر انجام می‌دهد که بر اساس پرسش‌ها و پاسخ‌های قبلی استوار است، افرادی که از استراتژی الکسا آگاهی دارند، گفتند.

الکسا ارتقا یافته است. به گفته مردم، این طراحی به گونه ای طراحی شده است که به کاربران امکان می دهد به دنبال مشاوره خرید باشند، مانند لباس هایی که برای تعطیلات بخرند و داستان های خبری را جمع آوری کنند. و قرار است درخواست‌های پیچیده‌تری را انجام دهد، مانند سفارش غذا یا تهیه پیش‌نویس ایمیل‌ها از یک درخواست.

آمازون امیدوار است که الکسا جدید همچنین یک مرکز اتوماسیون خانگی پرشارژ باشد و ترجیحات مشتریان را به خاطر بسپارد تا آنها گفتند، مثلاً زنگ صبح تنظیم شده است، یا تلویزیون می داند حتی زمانی که کاربر فراموش می کند برنامه های مورد علاقه خود را ضبط کند.

اما، برنامه های شرکت برای الکسا ممکن است به تعویق بیفتد یا در صورت شکست این فناوری تغییر کند. مردم بدون ارائه جزئیات بیشتر گفتند برای دستیابی به معیارهای داخلی خاص.

جاستین پست، تحلیلگر بانک آمریکا در ژوئن تخمین زد که تقریباً 100 میلیون کاربر فعال الکسا وجود دارد و حدود 10 درصد از آنها ممکن است انتخاب کنند. نسخه پولی الکسا با فرض پایین بودن محدوده قیمت ماهانه، حداقل 600 میلیون دلار فروش سالانه به همراه خواهد داشت.

Amazon می گوید که 500 میلیون دستگاه مجهز به الکسا را ​​فروخته است اما تعداد کاربران فعال را فاش نمی کند. .

آمازون با اعلام قراردادی برای سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در آنتروپیک در سپتامبر سال گذشته، گفت مشتریانش زودتر به فناوری آن دسترسی خواهند داشت. رویترز نمی تواند تعیین کند که آیا آمازون باید به Anthropic برای استفاده از Claude در الکسا هزینه اضافی بپردازد.

Amazon از بحث در مورد جزئیات توافقات خود با استارت آپ خودداری کرد. گوگل آلفابت نیز حداقل 2 میلیارد دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرده است. این خرده‌فروش، همراه با گوگل، با یک تحقیق رسمی از سوی تنظیم‌کننده ضدانحصار بریتانیا در مورد معامله Anthropic و تاثیر آن بر رقابت مواجه است. این شرکت تحقیقات اولیه را در ماه آگوست اعلام کرد و گفت که 40 روز کاری فرصت دارد تا تصمیم بگیرد که آیا آن را به مرحله بررسی دقیق تر منتقل کند یا خیر.

واشنگتن پست پیشتر از زمان اکتبر برای انتشار الکسای جدید خبر داده بود. .

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل