الکساندر د موراس، قاضی برزیلی، پلتفرم ایکس ایلان ماسک را به دلیل امتناع از نام بردن نماینده قانونی، تعلیق کرد.

الکساندر د موراس، قاضی برزیلی، پلتفرم ایکس ایلان ماسک را به دلیل امتناع از نام بردن نماینده قانونی، تعلیق کرد.

غول رسانه‌های اجتماعی ایلان ماسک X با قاضی الکساندر د موراس (در تصویر) به دلیل عدم تمایلش به تبعیت از دستورات برای مسدود کردن کاربران درگیر شده است. فایل
| اعتبار عکس: رویترز

دادگاه عالی برزیل بر اساس نسخه ای از این تصمیم که توسط آسوشیتدپرس مشاهده شد، پس از اینکه میلیاردر فناوری از نام بردن نماینده قانونی در کشور خودداری کرد، عدالت دستور تعلیق غول رسانه های اجتماعی ایلان ماسک در برزیل را صادر کرد. در روز جمعه (30 اوت 2024) نزاع چند ماهه بین این دو مرد بر سر آزادی بیان، حساب‌های راست افراطی و اطلاعات نادرست را تشدید می‌کند.

قاضی الکساندر د مورائس در شب چهارشنبه (28 اوت 2024) به آقای ماسک هشدار داده بود که X ممکن است در صورت عدم رعایت دستور خود برای نام بردن نماینده در برزیل مسدود شد و مهلت 24 ساعته تعیین کرد. این شرکت از اوایل ماه جاری تاکنون نماینده ای در کشور نداشته است. آقای De Moraes گفت این پلتفرم تا زمانی که مطابقت نداشته باشد مسدود خواهد ماند.

برزیل بازار مهمی برای X است که از زمانی که آقای ماسک توییتر سابق را در سال 2022 خریداری کرد، با از دست دادن تبلیغ‌کنندگان دست و پنجه نرم کرده است. تحقیقات بازار گروه Emarketer می گوید حدود 40 میلیون برزیلی، تقریباً یک پنجم جمعیت، حداقل یک بار در ماه به X دسترسی دارند.

X داشت اواخر روز پنجشنبه در صفحه رسمی خود در امور دولت جهانی پست کرد که انتظار داشت X توسط آقای دو مورائس بسته شود، “صرفاً به این دلیل که ما از دستورات غیرقانونی او برای سانسور مخالفان سیاسی خود پیروی نمی کنیم”.

زمانی که ما سعی کردیم در دادگاه از خود دفاع کنیم، قاضی دی مورائس نماینده قانونی برزیلی ما را به زندان تهدید کرد. حتی پس از استعفای او، او تمام حساب های بانکی او را مسدود کرد. چالش‌های ما در برابر اقدامات آشکارا غیرقانونی او یا نادیده گرفته شد یا نادیده گرفته شد. همکاران قاضی دو موراس در دادگاه عالی یا نمی خواهند یا نمی توانند در مقابل او بایستند. X بر سر عدم تمایلش به تبعیت از دستورات مسدود کردن کاربران با آقای د مورائس درگیر شده است.

حساب هایی که این پلتفرم قبلاً به دستور برزیل بسته شده است شامل قانونگذاران وابسته به حزب راستگرای رئیس جمهور سابق ژایر بولسونارو و فعالانی است که متهم به تضعیف دموکراسی برزیل هستند.

آقای ماسک که خود را «مطلق خواه آزادی بیان» معرفی می کند، بارها ادعا کرده است که اقدامات قاضی به منزله سانسور است و استدلال او توسط حقوق سیاسی برزیل تکرار شده است. او اغلب در سکوی خود به آقای دو موراس توهین کرده و او را یک دیکتاتور و ظالم توصیف کرده است.

آقای. مدافعان دی مورائس گفته‌اند که اقدامات او با هدف X قانونی بوده و توسط اکثر اعضای دادگاه حمایت می‌شود و برای محافظت از دموکراسی در زمانی که در معرض خطر است، عمل کرده است. دستور او در روز جمعه مبتنی بر قانون برزیل است که شرکت‌های خارجی را ملزم می‌کند در این کشور نمایندگی داشته باشند تا در صورت وجود پرونده‌های حقوقی علیه آن‌ها به آنها اطلاع داده شود.

با توجه به اینکه اپراتورها از بن‌بست گسترده‌ای که تبلیغات گسترده‌ای دارد و آنها آگاه هستند. لوکا بلی، هماهنگ کننده مرکز فناوری و جامعه در گتولیو، گفت: تعهد به پیروی از دستور آقای دو موراس، به علاوه اینکه انجام این کار پیچیده نیست، X می تواند تا 12 ساعت پس از دریافت دستورالعمل های خود آفلاین باشد. بنیاد وارگاس، دانشگاهی در ریودوژانیرو.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل