برترین اخبار فناوری امروز: انتظار می رود اپل و انویدیا به بودجه OpenAI بپیوندند. پیش بینی انویدیا شور و شوق هوش مصنوعی را کاهش می دهد. Character.AI 5 درصد پرسنل خود را اخراج می کند

برترین اخبار فناوری امروز: انتظار می رود اپل و انویدیا به بودجه OpenAI بپیوندند. پیش بینی انویدیا شور و شوق هوش مصنوعی را کاهش می دهد. Character.AI 5 درصد پرسنل خود را اخراج می کند

< /div>

کش امروز | انتظار می رود اپل و انویدیا به بودجه OpenAI بپیوندند. پیش بینی انویدیا شور و شوق هوش مصنوعی را کاهش می دهد. Character.AI 5 درصد پرسنل خود را اخراج می کند
| اعتبار عکس: رویترز

(این مقاله بخشی از کش امروز، خبرنامه هندو در مورد موضوعات نوظهور در تلاقی فناوری، نوآوری و خط مشی برای دریافت آن در صندوق ورودی خود، مشترک اینجا.)

انتظار می رود اپل، انویدیا به بودجه OpenAI بپیوندند

اپل و انویدیا در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در OpenAI هستند. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها در روز پنجشنبه، بخشی از دور جدید جمع‌آوری سرمایه که ارزش سازنده ChatGPT را بیش از 100 میلیارد دلار می‌کند. این خبر یک روز پس از آن منتشر می شود که وال استریت ژورنال گزارش داد که شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Thrive Capital حدود 1 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری خواهد کرد و در دور سرمایه گذاری پیشرو خواهد بود. OpenAI به طور فزاینده ای برای استراتژی هوش مصنوعی اپل اهمیت پیدا کرده است، زیرا سازنده آیفون در ماه ژوئن ربات چت شرکت هوش مصنوعی، ChatGPT را به عنوان بخشی از “هوش اپل” به دستگاه های اپل آورد.

گزارش شد که اپل نیز به دست آورد. نقش ناظر در هیئت مدیره OpenAI انتظار می‌رود که مایکروسافت، بزرگترین سرمایه‌گذار استراتژیک OpenAI با بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، در دور سرمایه‌گذاری شرکت کند. مبالغ دقیق سرمایه گذاری اپل و مایکروسافت فاش نشده است. ارزش بالای OpenAI نتیجه مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی است که با راه اندازی ChatGPT در سال 2022 جرقه زد.

پیش بینی انویدیا شور و شوق هوش مصنوعی را کاهش می دهد

انویدیا پس از اینکه درآمد سازنده تراشه باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شد که امیدوار بودند سودهای تازه‌ای را در با ارزش‌ترین شرکت‌های وال استریت ایجاد کنند، شرکت‌های سنگین‌وزن فناوری را پایین‌تر کشید و سهام را ارسال کرد. در آسیا در روز پنجشنبه کاهش یافت. پس از گزارش سود سه ماهه انویدیا در اواخر چهارشنبه، معاملات آتی نزدک در ابتدا حدود 1 درصد کاهش یافت، که نشان می‌دهد معامله‌گران انتظار داشتند سهام‌های فناوری زمین را از دست بدهند.

انویدیا پس از پیش‌بینی سه ماهه سوم، تقریباً 7 درصد سقوط کرد و 200 میلیارد دلار ارزش بازار سهام را از دست داد. حاشیه‌های ناخالص که می‌تواند تخمین‌های بازار و درآمدی که تا حد زیادی در یک راستا بود را از دست بدهد. تعداد انگشت شماری دیگر از شرکت های مرتبط با هوش مصنوعی در مجموع حدود 100 میلیارد دلار ارزش خود را از دست دادند. سهام Broadcom و Advanced Micro Devices هر کدام حدود 2 درصد کاهش یافتند. مایکروسافت و آمازون هر کدام تقریباً 1 درصد سقوط کردند. پیمانکار تراشه‌های انویدیا TSMC 2% کاهش یافت و کاهش سایر نام‌های فناوری بر سهام توکیو و سئول تأثیر گذاشت و KOSPI کره را به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای کشاند.

Character.AI 5% را کاهش داد. کارکنان

چت بات استارت آپ Character.AI حداقل 5 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد، اطلاعاتروز پنجشنبه به نقل از فردی گزارش شد. رهبران شرکت در این گزارش آمده است که کارمندانی که اخراج شده‌اند بیشتر روی بازاریابی و جذب نیرو برای استارت‌آپ کار می‌کنند. سخنگوی Character.AI به رویترز گفت: “ما در حال تمرکز مجدد شرکت هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه نقش ها با مسیر جدید ما برای ساخت محصولات شخصی سازی شده هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) مطابقت دارند. سخنگوی بدون اشاره به تعداد کارکنان اخراج شده گفت: «در نتیجه، نیروی کار خود را اندکی کاهش دادیم.

در اوایل این ماه، Character.AI قراردادی را امضا کرد. توافق با Google Alphabet که به غول موتور جستجو مجوز غیر انحصاری برای فناوری مدل زبان بزرگ سازنده چت بات می دهد. این استارت آپ در وبلاگی بدون افشای مبلغ اعلام کرد Character.AI به عنوان بخشی از قرارداد با Google بودجه بیشتری دریافت خواهد کرد.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل