جگوار به خودروی مفهومی جدید اشاره می کند: چرا یک تغییر نام تجاری بحث برانگیز در واقع یک حرکت هوشمندانه بود
جگوار به خودروی مفهومی جدید اشاره می کند: چرا یک تغییر نام تجاری بحث برانگیز در واقع یک حرکت هوشمندانه بود
GT تمام الکتریکی جدید برند بریتانیایی دارای خطوط تیز است و شیشه عقب را حذف می کند، اما چرا جگوار به چنین تغییر نام تجاری اساسی نیاز داشت؟
- جگوار اولین مدل جدید را پس از تغییر نام تجاری پیشنمایش میکند
- ماشین مفهومی در ماه دسامبر در هفته هنر میامی به نمایش گذاشته خواهد شد
- به زبان طراحی جدید برند اشاره دارد
- کمپین تبلیغاتی جدید بحث برانگیز است، اما مطمئناً افراد را به گفتگو میاندازد
- جگوار جدید “هیچ چیز را کپی نمی کند” و “بی ترس خلاقانه” خواهد بود
- بازخورد رسانه های اجتماعی، از جمله ایلان ماسک
کسانی که به اینترنت متصل هستند نمیتوانند از اخبار تغییر نام تجاری جدید جگوار فرار کنند. ظاهر جدید این برند محبوب بریتانیایی مطمئناً انتقاداتی را برانگیخته است، و این حتی قبل از معرفی خودروهای جدید است.
خب، این اولین خودروی مفهومی پس از این اصلاح شده است، و در نگاه اول به نظر می رسد که به همان اندازه کمپین تبلیغاتی رنگارنگ که توجه بسیاری را در رسانه های اجتماعی از جمله ایلان ماسک به خود جلب کرد، عجیب و غریب است.
در جگوار چه خبر است؟
جگوار در حال حاضر در حال گذر از یک تحول بزرگ است و این برند نمادین دیگر تولید سالنهای ممتاز با موتور بنزینی، خودروهای اسپرت و SUV و حرکت به سمت مدل های لوکس تمام الکتریکی.
همچنین در صنعت خودرو کاری ناشناخته انجام شده است و در حال وقفه یک ساله از ساخت هر خودرویی است. آخرین XEs، XFs و F-Types در تابستان از خط تولید خارج شدند و E-Pace از نزدیک پشت سر گذاشت. شاسی بلند F-Pace آخرین مدلی خواهد بود که در اوایل سال 2025 عرضه می شود.
جگوار از این وقفه برای اختراع کامل خود استفاده میکند، که با ظاهر جدید برند شروع میشود که در آینده به آن خواهیم پرداخت. ممکن است هنوز دقیقاً ندانیم که خودروها چگونه خواهند بود، اما مطمئناً میتوانیم انتظار داشته باشیم که آنها تفرقه افکن باشند. استراتژی جگوار برای آینده بر تعقیب فروش حجمی متمرکز نیست و در عوض به فضایی لوکس تر خواهد رفت.
خط جدید آن در ابتدا شامل سه مدل کاملاً برقی خواهد بود که همگی با قیمت بیش از 100000 پوند به فروش میرسند و یک شبکه محدودتر و انحصاریتر از فروشندگان از آنها مراقبت میکنند.
مدیر عامل جگوار، رادون گلاور، اظهار داشت که “برای بازگرداندن چنین برند مشهور جهانی باید نترس باشیم.” جگوار همیشه در بهترین حالت خود هنگام به چالش کشیدن کنوانسیون بود.
“این یک بازنشانی کامل است. جگوار برای بازیابی اصالت خود و الهام بخشیدن به نسل جدید تغییر شکل داده است. من هیجان زده هستم که دنیا بالاخره جگوار را ببیند.’
مفهوم چشم انداز طراحی جگوار تیز شد
تصویر تیزر که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، گوشه عقب خودروی مفهومی جدید را نشان می دهد، که از قبل می دانیم که یک خودروی GT کاملاً الکتریکی خواهد بود. به عنوان جایگزینی برای های الکتریکی مانند Porsche Taycan و Audi e-tron GT.
چیز زیادی برای ادامه وجود ندارد، اما سرهای برجسته خودرو و خط سقف به طور چشمگیری شیب دار به چندین مدل کوپه در گذشته این برند – به ویژه E-Type و جانشین F-Type Coupe آن بازمی گردد. با این حال، منحنیهایی که وجود دارد با چینهای تیز و همچنین قسمت صافی که یک جلوپنجره افقی را در خود جای داده است، مقابله میکند – انتظار میرود که این نشان جدید «Leaper» را نگه دارد، همانطور که در مواد تغییر نام تجاری نشان داده شده است.
همچنین روی جایی که باید شیشه عقب باشد پوششی وجود دارد که نشان می دهد جگوار ممکن است همان کاری را که Polestar با 4 انجام داده است انجام دهد و خودرویی بدون شیشه عقب تولید کند.
عکسهای استتار شده از خودروی تولیدی در حال حاضر شبح کابینی به سمت عقب را نشان میدهند، در تضاد کامل با شکل جلو کابین I-Pace. یک کاپوت بلند و یک جلوپنجره ساختگی وجود دارد، اگرچه به لطف رنگ استتار به سختی می توان جزئیات بدنه را مشخص کرد.
جگوار تغییر نام تجاری: لوگوی جدید، اخلاق جدید، مخاطب جدید؟
دگرگونی جگوار با اعلام توقف فروش تمامی مدلهای فعلی آن در بریتانیا، پیش از تبدیل شدن به یک برند پریمیوم کاملاً الکتریکی آغاز شد.
مرحله بعدی یک تیزر ویدیو بود که در آن لوگو و علامت کلمه جدید خود را همراه با شعار و اخلاق طراحی جدید «مدرنیسم پرشور» رونمایی کرد.
ویدئوی تیزر این نمایش ظاهری فوقالعاده مدرن داشت، با مدلهایی که لباسهای دراماتیک پوشیده بودند و بینندگان را به «هیچ چیز کپی نکنید» و «حذف معمولی» دعوت کرد.
همچنین از نمادهای جدید این شرکت رونمایی کرد. علامت کلمه جگوار اکنون یک فونت گرد با ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک است، در حالی که یک «Jr» جدید در مکانهایی مانند درپوشهای مرکزی چرخهای خودرو ظاهر میشود.
همچنین تفسیر جدیدی از نماد “Leaper” وجود دارد که فضای منفی را در میان خطوط افقی اشغال میکند.
جری مک گاورن، مدیر ارشد خلاقیت جگوار، گفت: جگوار ریشه در اصالت دارد. سر ویلیام لیون، بنیانگذار ما، معتقد بود که “جگوار باید کپی از هیچ باشد”.
«جگوار جدید برندی است که بر پایه مدرنیسم پرشور ساخته شده است. این یک تجسم مجدد است که جوهره جگوار را دوباره به تصویر میکشد، آن را به ارزشهایی برمیگرداند که زمانی آن را بسیار محبوب میکردند، اما آن را برای مخاطبان معاصر مرتبط میکرد.»
استقبال از برند جدید متفاوت بوده است و ایلان ماسک از تسلا در پاسخ به این اطلاعیه با اشاره به این سوال که “آیا شما ماشین می فروشید؟” دیگران ابراز نگرانی کردند که جگوار میراث طولانی و باستانی خود را در حالی که به سمت آینده حرکت می کرد، رها کرده است.
برخی دیدگاه سخاوتمندانه تری داشتند – جیمز می از The Grand Tour اظهار داشت که او در مورد این تبلیغ “تا حد زیادی دوسوگرا” است و گفت که “جهان باید از E-Type حرکت کند”.
چه ظاهر جدید را دوست داشته باشید یا نه، این کمپین جدید رادیکال مطمئناً مردم را در مورد جگوار، برندی که در چند سال گذشته شاهد کاهش فروش بوده است، دارد. این یک موضوع آنلاین بسیار داغ است، و قبل از اینکه هیچ خودرویی فاش شود. جالب است که ببینیم وقتی خودروها در سال 2026 به فروش میرسند، آیا ارزش آن را داشت یا خیر.
بهدنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. میتوانید ماشین قدیمی خود را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.