پیشنمایش اشکودا الروک: کار با شاسیبلند الکتریکی 31500 پوندی که برندهای اقتصادی را سخت میکند
پیشنمایش اشکودا الروک: کار با شاسیبلند الکتریکی 31500 پوندی که برندهای اقتصادی را سخت میکند
- Carwow با Skoda Elroq جدید آشنا می شود
- خودروی برقی جدید مقرون به صرفه از 31500 پوند هزینه دارد
- حداکثر 360 مایل از مدل برتر
- فضای زیاد و ویژگیهای طراحی «Simply Clever»
- آخرین زبان استایل Skoda را معرفی می کند
- سفارش کتابها اکنون باز است
اشکودا دومین ماشین الکتریکی خود را عرضه کرده است. Elroq جدید در زیر Enyaq بزرگتر قرار دارد، و در حالی که آن خودرو جایگزینی برای خودروهای برقی محبوبی مانند هیوندای Ioniq 5 و تسلا مدل Y، Elroq مستقیماً برای همان افرادی که ممکن است فولکس واگن ID3 خریداری کنند، پژو E-3008 را هدف قرار خواهد داد. یا Renault Scenic.
این تقریباً به اندازه اشکودا کاروک SUV است و به طرز شگفت انگیزی به همان قیمت نزدیک است. بیش از حد. ما چند ساعت وقت داشتیم تا یک Elroq ثابت را بررسی کنیم، فضای داخلی و کاربردی بودن آن را بررسی کنیم، بنابراین به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه چیزی از این EV مهم جدید ساخته ایم.
آیا Skoda Elroq ماشین خوبی است؟
اشکودا الروک جدید مانند دومین اقدام یک سازنده جدید گوشی هوشمند است. اولین مورد همیشه جاه طلب، پر زرق و برق و ممتاز است – مانند اشکودا انیاک – اما دومی معمولاً مورد هدف انبوه مردم است و ارزش خرید دارد. برخی از پیچیدگیها و درسهایی که از اولین آلبوم دشوار آموخته شده است.
Elroq کوچکتر از Enyaq است – در حالی که دومی بیشتر به اندازه یک تسلا مدل Y است، با یک چکمه غاردار و فضای عقب مجلل، Elroq پرولتری است. این تقریباً ابعادی مشابه یک شاسی بلند Karoq دارد، به این معنی که تعدادی خودروی برقی سایز متوسط در کنار آن وجود دارد.
Elroq دقیقاً از نظر بصری درباره خود فریاد نمیزند. اگرچه زبان استایل جدید اشکودا را معرفی می کند – به نام “مدرن جامد، اگر علاقه مند بودید) – هوشمندانه اما بی مزه و بسیار کسل کننده به نظر می رسد. مدلی که ما دیدیم به رنگ خاکستری متالیک بسیار بدی بود، اگرچه سایه های شادتر در دسترس خواهد بود و باعث بهبود اوضاع می شود.
چند تغییر کلیدی وجود دارد. اولین “چهره” خانواده جدید است. اشکودا آن را Tech Deck می نامد و در واقع کاملاً مرتب است – تمام دوربین ها و سنسورهای مورد نیاز یک خودرو در سال 2024 را پنهان می کند و آنها را پشت یک جلوپنجره مشکی براق پنهان می کند. هیچ نوار یا دریچه تقلبی وجود ندارد که به موتوری اشاره کند که وجود ندارد، و بسیار تمیزتر از بلوک های حسگر بزرگی است که حتی در برخی از مدل های لوکس پیدا می کنید.
چیزی که ممکن است متوجه شوید این است که در بالای Tech Deck به جای داشتن نشان اشکودا، نام “Skoda” نوشته شده است. همین امر در عقب خودرو و روی فرمان در داخل نیز صادق است – تنها جایی که نماد فلش بالدار کلاسیک اشکودا را می بینید روی درپوش چرخ ها است.
کوچکتر بودن از Enyaq لزوماً به معنای کمتر کاربردی بودن Elroq نیست. اگرچه 17 سانتیمتر کوتاهتر است، اما همچنان صندوق عقب 470 لیتری جادار و فضای پای زیادی در عقب دارد. Scenic و E-3008 فضای صندوق عقب بیشتری دارند، اما از نظر فیزیکی بزرگتر و کمی گران تر هستند.
و Skoda دارای ویژگیهای «Simply Clever» است که صاحبان آن بسیار دوست دارند. Elroq دارای ویژگیهای معمولی اشکودا مانند یک جفت چتر در دربهای جلو، یک یخخراش داخلی و حفرههای کوچک در جا لیوانها برای ثابت نگه داشتن بطری در حین باز کردن آن است – اما برخی موارد جدید را نیز معرفی میکند. قفسه بسته را قرار دهید که حتی دارای فضای ذخیرهسازی کابل شارژ است.
Elroq با انتخابی از سه باتری مختلف و پیشرانه عرضه میشود. باتری سطح پایه 50 دارای ظرفیت 55 کیلووات ساعت است و با شارژ 230 مایلی برد رسمی را ارائه می دهد – و از همه مهمتر، قیمت بسیار مشابهی با شاسی بلند Karoq است. در همین حال، کسانی که کمی بیشتر خرج میکنند میتوانند تا یک باتری 82 کیلووات ساعتی با برد 360 مایل پیش بروند.
اگر Skoda Elroq شبیه فنجان چای شما به نظر میرسد، در جای مناسبی هستید – به محض اینکه برای سفارش در دسترس باشد، بهترین معاملات ممکن را در اینجا در Carwow خواهید یافت. میتوانید سایر معاملات Skoda ما را در اینجا بررسی کنید، یا قیمت عالی برای فروش Skoda دست دوم را در اینجا دریافت کنید. و به یاد داشته باشید، اگر میخواهید خودروی قدیمی خود را بفروشید، Carwow مکانی است که میتوانید به آنجا بیایید – ما میتوانیم این کار را سریع و مؤثر از طریق شبکه فروشندگان مورد اعتماد خود انجام دهیم.
Skoda Elroq چند است؟
قیمت های Elroq از 31500 پوند بسیار پایین است. این تقریباً همه خودروهای الکتریکی با این اندازه را کاهش میدهد – یک کیا نیرو EV، پژو E-3008، رنو سنیک یا حتی VW ID3 بسیار کوچکتر، همگی هستند. نزدیک به 40000 پوند.
سطوح تریم از SE شروع می شود که با کوچکترین بسته باتری ارائه می شود. مدلهای SE L دارای کیت بیشتر و بسته باتری 60 میباشند، در حالی که برای بزرگترین بسته باتری 85 با برد 360 مایلی، باید تریم Edition را افزایش دهید. اگر باتری بزرگ می خواهید، از 38650 پوند برای شما هزینه خواهد داشت، که هنوز هم قیمت بسیار خوبی برای خودرویی به این بزرگی و کاربردی است. این محدوده به 41600 پوند می رسد.
تریم SE با چراغهای LED، چرخهای 19 اینچی، تودوزی چرم مصنوعی و کنترل آب و هوا تک منطقهای عرضه میشود، در حالی که به SE L میتوانید فرمان گرم شونده و صندلیهای جلو، سیستم تهویه مطبوع داخلی، دوتایی را ارائه دهید. کنترل آب و هوا منطقه ای و حالت های رانندگی قابل انتخاب. تزئینات Edition طراحی متفاوت چرخهای آلیاژی و تزئینات کرومی تیره در قسمت بیرونی، بهعلاوه شارژ بیسیم تلفن، ورود بدون کلید و مجموعه ویژگیهای کمکی رانندگی «Travel Assist Plus» را اضافه میکند.
Sportline، در عین حال، تریم پرچمدار Elroq با تزئینات داخلی میکرو جیر، درج های کربنی، صندلی های اسپرت و چرخ سه پره است. همچنین دارای رینگ های آلیاژی 20 اینچی، چراغ های جلوی LED ماتریسی و کیت بدنه منحصر به فرد Sportline است.
فضا و کاربردی
اشکودا کاروک با اندازه مشابه یکی از کاربردیترین شاسیبلندهای سایز متوسط است که میتوانید بخرید، بنابراین اگر اشکودا امیدوار است خریداران خود را به سمت نیروی الکتریکی سوق دهد، الروک باید اینجا را تحویل دهد. در جلو، صندلیهای راحت با تنظیمات زیاد را دریافت میکنید – فرمان نیز تا حد زیادی تنظیم میشود، و با جمع شدن تمام اطلاعات راننده روی یک نمایشگر دیجیتال کوچک، احتمال بسیار کمی وجود دارد که آن را با چرخ مسدود کنید.
تولههای ذخیرهسازی فراوان هستند، با یک جعبه دستکش بزرگ و سطل ذخیرهسازی زیربغل زیبا، بهعلاوه یک قسمت بزرگ در زیر کنسول مرکزی ایدهآل برای جعبه دستمال کاغذی یا موارد مشابه. راننده همچنین محفظه کوچک نمدی خود را زیر زانو میگیرد، که برای نگهداشتن کلیدها یا سکههایی که نمیخواهید اطراف آنها بچرخید، عالی است.
سطلهای درب بزرگ هستند، با جداکنندههایی که بطریها را صاف نگه میدارند. حیف است که لیوانها بسیار کوچک هستند، اگرچه در قسمت زیرین آنها حولههای مفیدی برای گرفتن بطری آب یا کوکاکولا وجود دارد و به شما امکان میدهد قسمت بالایی را با یک دست باز کنید.
فضا در صندلیهای عقب
اشکودا به خاطر صندلیهای عقب جادار شهرت دارد، و در اینجا Elroq اگر کاملاً در کلاس پیشرو نباشد، خوب است. دو بزرگسال شش فوتی فضای زیادی برای دراز شدن خواهند داشت، هرچند حیف است که نتوانید پاهای خود را زیر صندلی جلویی قرار دهید. قطعا فضای پای بیشتری نسبت به پژو E-3008 وجود دارد، اما رنو سنیک هنوز فضای بیشتری دارد.
کابین واقعاً آنقدر عریض نیست که بتواند سه بزرگسال تنومند را ببرد، اما آنها برای سفرهای کوتاه خوب هستند. و اگر فقط دو عدد باشد، یک تکیه گاه مرکزی راحت و زیبا دریافت می کنید. سرنشینان عقب همچنین دارای کنترلهای گرمایش، پورتهای شارژ USB-C برای شارژ کردن دستگاهها و جیبهای کوچک هوشمند در پشتی صندلیهای عقب هستند که مخصوص گوشیهای هوشمند طراحی شدهاند. شیشههای عقب نیز تا انتها پایین میروند.
فضای بوت
الروک با 470 لیتر فضا، در اینجا از پژو E-3008 520 لیتری یا رنو سنیک 545 لیتری عقب است. اما فضای خوب و مفیدی است و بزرگتر از آن چیزی است که در اکثر هاچبکهای الکتریکی با قیمتی معادل پیدا میکنید.
قلابها و حلقههای زیادی برای آویزان کردن کیسههای خرید وجود دارد، و اگرچه تنها یک قسمت کوچک در زیر کف صندوق عقب وجود دارد، اما اشکودا راهحل هوشمندانهتری برای ذخیرهسازی کابل شارژ ارائه کرده است – یک توری در زیر بسته تعبیه شده است. قفسه این حتی بهتر از داشتن یک محفظه زیر زمینی است، زیرا به این معنی است که می توانید به راحتی به کابل دسترسی داشته باشید، حتی زمانی که صندوق بار پر است.
قفسه بسته چند ترفند دیگر نیز دارد. می توانید آن را در ارتفاع نیمه قرار دهید – اگر می خواهید موارد گل آلود یا مرطوب را از زیر جدا کنید و موارد سبک تر و خشک را در بالا جدا کنید. همچنین میتوانید آن را روی پشتی صندلیهای عقب قرار دهید، بنابراین اگر میخواهید وسایل بلندتری را حمل کنید، مجبور نباشید آن را در خانه بگذارید.
در بالای قوسهای چرخ – معمولاً فضای هدر رفته – اشکودا چند قفسه مفید دارد که برای نگهداری از صفحهنمایش، مشعل یا سایر لوازم ایدهآل است. نه اینکه لازم باشد یخخراش خود را برای ماههای زمستان نگه دارید، زیرا یک یخخراش به طور مرتب در کنار درب صندوق عقب نگهداری میشود.
صندلیهای عقب 60:40 تا میشوند و کاملاً صاف پایین میروند، و یک دریچه اسکی برای وسایل بلند و نازک وجود دارد.
سبک داخلی، اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی
داشبورد Elroq بسیار شبیه به Enyaq است. یک صفحه نمایش لمسی عظیم 13.0 اینچی بر آن غالب است که تمام عملکردهای خودرو را کنترل می کند – متاسفانه، Skoda شماره گیری فیزیکی منظمی را که در Kodiaq و Superb دریافت می کنید، اجرا نکرده است.
با این وجود، این یک پیشرفت نسبت به Enyaq است زیرا با نرمافزار بهروز ارائه میشود، که صفحه نمایش را پاسخگوتر میکند و عملکردهای کلیدی را بسیار نزدیکتر میکند. دو نوار میانبر دائمی در بالا و پایین دریافت میکنید – دومی برای کنترلهای تهویه مطبوع است، در حالی که در بالا میتوانید عملکردهایی را که میخواهید به آسانی دسترسی داشته باشید انتخاب کنید.
نمایش درایور بسیار مینیمالیستیتر است – فقط با عرض 5.0 اینچ، در مقایسه با صفحهنمایشهای بزرگی که در برخی از گزینههای دیگر استفاده میکنید، بسیار بد است. اما در واقع، شما نیازی به تظاهرات دیجیتالی شمارهگیریهای فیزیکی در یک خودروی الکتریکی ندارید – تنها چیزی که واقعاً در حال حرکت به آن نیاز دارید، بازخوانی سرعت دیجیتال، برد باقیمانده و برخی چراغهای نشانگر است، و این چیزی است که اشکودا به شما میدهد. همچنین یک نمایشگر هدآپ با وضوح بالا در مدل های بالایی موجود است.
کیفیت بالا واقعاً بسیار خوب است، به خصوص با توجه به قیمت Elroq. این داشبورد کاملاً با چرم مصنوعی رنگی پوشیده شده است، و اگرچه ما انتظار داریم که در مدلهای پایینتر تک رنگ باشد، اما بدون شک در مجموعهای از سایههای زیبا عرضه میشود که واقعاً فضای داخلی را بهبود میبخشد. انتخاب مواد در جاهای دیگر خوب است، اگرچه احساس میکنید موارد ارزان روی داشبورد و صندلیهای عقب پایینتر حرکت میکنند. اما این قابل انتظار است و در مورد همه گزینه های Elroq صادق است.
محدوده برق، شارژ و مالیات
ارقام رسمی برد Elroq بسیار رقابتی هستند. سه اندازه باتری به نامهای 50، 60 و 85 موجود است. مدل پایه 50 دارای یک باتری 52 کیلووات ساعتی است که برای برد رسمی با شارژ کامل 230 مایلی مناسب است. این با آنچه از بسیاری از خودروهای الکتریکی کوچکتر به دست می آورید قابل رقابت است و این Elroq سطح پایه را در صورتی که به وسیله نقلیه بزرگی نیاز دارید اما نیازی به سفر زیاد ندارید، واقعاً مفید می کند.
ظرفیت باتری 60 63 کیلووات ساعت است و برد 250 مایلی دارد – همچنین دارای مشخصات فنی ناچیز است. گزینه دوربرد 85 است که دارای باتری 82 کیلووات ساعتی برای برد رسمی 360 مایلی است. Renault Scenic E-Tech و محدوده استاندارد Peugeot E-3008 می توانند به ترتیب 379 و 326 مایل را طی کنند، بنابراین رقم Elroq رقابتی است – هرچند E -3008 با یک بسته باتری بسیار بزرگ برای برد بیش از 400 مایل در دسترس است.
Elroq میتواند تا 175 کیلو وات شارژ شود، که به باتری 85 این توانایی را میدهد که در عرض 28 دقیقه از 10 تا 80 درصد با یک شارژر سریع مناسب شارژ شود. باتریهای 50 و 60 کندتر شارژ میشوند، اما کوچکتر هستند و همان شارژ را در 25 دقیقه مدیریت میکنند. به عنوان یک خودروی الکتریکی، عوارض خودرو و مالیات خودروی شرکتی در Elroq بسیار رقابتی خواهد بود.
خروجی های برق به اندازه باتری مرتبط است. Elroq 50 پایه 170 اسب بخار قدرت دارد. مدل 60 این قدرت را به 204 اسب بخار افزایش می دهد – و هر دو دارای حداکثر سرعت محدود 99 مایل در ساعت هستند. به مدل بالای 85 بروید و 286 اسب بخار و حداکثر سرعت 111 مایل در ساعت خواهید داشت. همه مدلهای Elroq در ابتدا دیفرانسیل عقب خواهند بود، اما ما انتظار داریم که یک موتور 85 برابری برای معرفی یک موتور جلو برای چهار چرخ متحرک باشد.
ایمنی و امنیت
Elroq هنوز توسط Euro NCAP آزمایش نشده است، اما ارتباط بسیار نزدیکی با Enyaq دارد که در سال 2021، با محافظت عالی در هر چهار دسته، امتیاز پنج ستاره بسیار بالایی را کسب کرد. /p>
با حداکثر نه کیسه هوا و مجموعه ای از تجهیزات ایمنی معمولی، اگر Elroq عملکرد برادر بزرگتر خود را تکرار نکند، شگفت زده خواهیم شد.
بهدنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. میتوانید ماشین قدیمیتان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.