فناوری

شما از Spotify برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید. در اینجا نحوه سرازیر شدن پول از تبلیغات و هزینه اشتراک به هنرمندان آمده است

شما از Spotify برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید. در اینجا نحوه سرازیر شدن پول از تبلیغات و هزینه اشتراک به هنرمندان آمده است

هر روز، میلیون ها نفر از Spotify برای پخش موسیقی استفاده می کنند. چند سال پیش، غیرممکن به نظر می رسید: کلیک کنید، و بم – یک کاتالوگ به ظاهر بی پایان از موسیقی ضبط شده درست در دستان شما باز می شود.

اکنون پخش جریانی بیشتر موارد را تشکیل می دهد. پول تولید شده توسط صنعت موسیقی – طبق گزارش RIAA، 84٪ در ایالات متحده، و 67.3٪ در سراسر جهان، طبق گزارش سال 2024 فدراسیون بین المللی صنعت فونوگرافی، که فروش جهانی را دنبال می کند.

Spotify بزرگترین پلتفرم از همه است – تقریباً 31٪ از کل سهم بازار را تشکیل می دهد – با 626 میلیون کاربر و 246 میلیون مشترک در بیش از 180 بازار.

در ماه جولای، Spotify خود را افزایش داد. هزینه اشتراک ماهانه بنابراین، به هر حال، پول تبلیغ‌کنندگان و هزینه‌های اشتراک چگونه از Spotify به کیف پول هنرمندان منتقل می‌شود؟

پاسخ کوتاه: آنها اینطور نیستند. Spotify تقریباً دو سوم دلاری را که از جریان‌های موسیقی به دست می‌آورد – مجموعه‌ای از اشتراک‌های پولی و درآمد تبلیغ‌کنندگان – به دارندگان حقوق موسیقی در پلتفرم خود پرداخت می‌کند که بین قراردادهای ضبط و انتشار پرداخت می‌شود.

این دارندگان حقوق معمولاً شامل ترکیبی از برچسب‌های ضبط، توزیع‌کنندگان، گردآورنده‌ها و انجمن‌های گردآوری می‌شوند – فکر کنید سونی، وارنر، یونیورسال، سازمان صدور مجوز موسیقی دیجیتال مرلین که نماینده لیبل‌های مستقل است – که سپس طبق قرارداد به هنرمندان خود پول می‌دهند.

اگر هنرمندی خود توزیع شده باشد، ممکن است هزینه اندکی را به یک جمع‌آورنده یا سرویس آپلود بپردازد (برخی از محبوب‌ترین‌ها شامل DistroKid و TuneCore هستند).

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا