اقتصاد

USDC به دلیل سهم بازار سولانا از 16 تریلیون دلار عبور کرد

USDC به دلیل سهم بازار سولانا از 16 تریلیون دلار عبور کرد

سکه USD

Circle’s (12 تریلیون دلار پرداخت در سال گذشته، نشان دهنده رشد قابل توجه استیبل کوین ها است. استیبل کوین ها علیرغم وجود نسبتاً کوتاهشان، به سرعت خود را به عنوان بازیگران کلیدی در بازار مالی جهانی تثبیت کردند.

استیبل کوین ها نقش اساسی در اکوسیستم کریپتو ایفا می کنند. آن‌ها انتقال روان وجوه را تسهیل می‌کنند، از تجارت بی‌وقفه بین توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند و پرداخت‌ها را به‌ویژه برای تراکنش‌های فرامرزی امکان‌پذیر می‌کنند.

USDC که در سال 2018 راه‌اندازی شد، با 34.6 میلیارد دلار، دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار است. در حال حاضر در گردش است. Circle USDC را به‌عنوان یک قانونی‌تر قرار داده است. استیبل کوین سازگار که آن را از رقبایی مانند USDT متمایز می کند.

این رویکرد به تسلط USDC در تراکنش ها در سال جاری کمک کرده است و از Tether’s USDT علیرغم داشتن عرضه در گردش کمتر. به گفته آرتمیس، USDC اکنون تقریباً 50 درصد از کل حجم تراکنش های استیبل کوین را تشکیل می دهد.

سولانا به رشد USDC کمک می کند

حجم تراکنش USDC در درجه اول توسط بلاک چین سولانا هدایت می شود، که دارایی بیشتری دارد. بیش از سه چهارم سهم بازار stablecoin . داده‌های از DeFiLlama نشان می‌دهد که USDC حدود 65 درصد از عرضه 3.98 میلیارد دلاری استیبل کوین سولانا را تشکیل می‌دهد.

یک استیبل کوین < یک href="https://visaonchainanalytics.com/transactions">داشبورد ایجاد شده توسط Visa Inc.، با همکاری Allium Labs، نشان می دهد که حجم تراکنش USDC در Solana از ابتدای سال گذشته به حدود 8.29 تریلیون دلار افزایش یافته است. سال نزدیک‌ترین رقیب آن، USDT در TRON، در همان بازه زمانی ۷ تریلیون دلار حجم داشت.

Stablecoin Volume معیارهای تجمعی استیبل کوین (منبع: Visa/Allium)

با توجه به محبوبیت سولانا برای سرعت آن، این رشد تعجب آور نیست. و هزینه های تراکنش کمتر، که علاقه را به خود جلب کرده است. از بازیگران مالی سنتی مانند PayPal.

افزایش اخیر در معاملات memecoin و فعالیت‌های DeFi در Solana باعث افزایش بیشتر آن شده است. در چند ماه گذشته، بازار حتی مواردی را دیده است که فعالیت تجاری در Solana از اتریوم پیشی گرفت.

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا