ورزش

رده‌بندی باارزش‌ترین و بی‌ارزش‌ترین انتقال‌های تاریخ لیگ برتر/ رونالدو اول نشد!/ بدترین بازیکن دوپینگی است!

رده‌بندی باارزش‌ترین و بی‌ارزش‌ترین انتقال‌های تاریخ لیگ برتر/ رونالدو اول نشد!/ بدترین بازیکن دوپینگی است!

در یک نظرسنجی که ۲۰۰۰ هوادار فوتبال در آن شرکت کرده‌اند، محمد صلاح ستاره مصری لیورپول به‌عنوان باارزش‌ترین انتقال لیگ برتر انتخاب شد، چرا که باشگاهش تنها ۳۴ میلیون پوند برای او هزینه کرد و تا کنون بیش از ۲۰۰ گل لیگ برتری برای‌شان به ثمر رسانده است.

صلاح همچنین در مدت زمان حضورش در لیورپول به تیمش کمک کرده به حسرت قهرمانی در لیگ برتر انگلیس پایان دهد و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را هم جشن گرفت.

انتقال ستاره لیورپول بالاتر از انتقال کریستیانو رونالدو از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد و انتقال اریک کانتونا از لیدز به همین باشگاه، قرار گرفته است.

این تحقیق را «iD Mobile» به مناسبت رسیدن به روز پایانی نقل‌وانتقالات انجام داده تا مشتریانی که به این شبکه موبایلی منتقل شده‌اند روی نمایشگرهای‌شان در آن شرکت کنند.

لوئیس هنری یکی از مدیران شرکت iD Mobile در این باره گفت: «بالاترین ارزش برای همه ما مهم است. این که چه یک بازیکن به دنبال قرارداد جدید با یک باشگاه جدید باشد یا این که چه کسی به دنبال یک قرارداد جدید برای تلفن همراه خود باشد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که یک انتخاب غیرمنتظره می‌تواند در صورت ارزش خوب برای پول، در بلندمدت بسیار ارزشمند باشد. یافتن ارزش در بازاری شلوغ می‌تواند دشوار باشد ]کافی است از هر باشگاه لیگ برتری بپرسید[ اما ما می‌دانیم که یک معامله ارزشمند فقط درباره بهترین یا کمترین قیمت نیست، بلکه بیشتر درباره آنچه در مقابل پول خود به دست می‌آورید است.»

باارزش‌ترین تاریخ لیگ برتر
باارزش‌ترین تاریخ لیگ برتر انگلیس

در سوی دیگر، انتقال رکوردشکن و گران‌قیمت پل پوگبا ستاره آن زمان یوونتوس به منچستریونایتد در سال ۲۰۱۶ که با ۸۹ میلیون پوند محقق شد، به‌عنوان بدترین انتقال تاریخ شناخته می‌شود. این انتقال زمانی فاجعه‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم زمانی او به‌عنوان بازیکن رایگان از یونایتد راهی یوونتوس شد و بهترین عملکردش را در تورین داشت.

پس از پوگبا، انتقال ۳۵ میلیون پوندی اندی کارول به لیورپول در آخرین روز نقل‌وانتقالات سال ۲۰۱۱ به‌عنوان دومین انتقال با کمترین ارزش شناخته شد و در رده سوم هم انتقال روملو لوکاکو از منچستریونایتد به چلسی قرار گرفت.

بی‌ارزش‌ترین انتقال‌های تاریخ لیگ برتر
بی‌ارزش‌ترین تاریخ لیگ برتر انگلیس

ضمن این که بر اساس آمارهای OnePoll.com به ترتیب منچسترسیتی، لیورپول و آرسنال به عنوان بهترین باشگاه‌ها در شناسایی نقل و انتقالات ارزشمند شناخته شدند.

تقریباً ۹ نفر از ۱۰ نفر (۸۷ درصد) معتقدند که تیم‌های لیگ برتر بیش از حد برای بازیکنان پول می‌پردازند و ۵۶ درصد معتقدند که در بازی مدرن فوتبال، دیگر چیزی به نام ارزش خوب در نقل و انتقالات وجود ندارد. در حالی که ۹۵ درصد معتقدند که باشگاه‌های لیگ برتر باید بیشتر روی پرورش استعدادها تمرکز کنند تا این که به دنبال خریدشان باشند.

همچنین مشخص شد که ۳۲ درصد از هواداران فوتبال از موبایل‌های‌شان برای تماشای هایلایت‌های بازی‌ها استفاده می‌کنند و ۲۳ درصد از شبکه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری نظرات درباره بازی‌های اخیر بهره می‌برند.

و ۵۵ درصد اعتراف کردند که برای پیگیری تمام اخبار فوتبال از گوشی‌های خود «بیشتر از همیشه» استفاده می‌کنند. اما ۳۵ درصد ترجیح می‌دهند که رقبای سرسخت تیم‌شان لیگ را ببرند تا اینکه گوشی خود را از دست بدهند.

لوئیس هنری ادعا می‌کند به مشتریانش به طور میانگین ۲۳۰ پوند در سال صرفه‌جویی می‌کند. او در این باره گفت: «پیگیری فوتبال دیگر فقط درباره انتظار برای هایلایت‌های تلویزیونی در شنبه شب‌ها نیست. این امکان وجود دارد که بازی‌های زنده را از طریق تلفن همراه در هر نقطه از جهان پخش کنید و هواداران در دوران قبل از سال ۲۰۰۰ نمی‌توانستند رویای این نوع دسترسی به بازی‌ها را داشته باشند.»

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا