کسب و کار

5 CRM که اکنون هوش مصنوعی را ارائه می دهند (و چگونه از آنها نهایت استفاده را ببریم)

5 CRM که اکنون هوش مصنوعی را ارائه می دهند (و چگونه از آنها نهایت استفاده را ببریم)

جای تعجب نیست که CRMها هوش مصنوعی (AI) را ارائه می دهند، وقتی در نظر بگیرید که هوش مصنوعی چقدر کارهای مرتبط با مشتری را آسان می کند.

توانایی بی‌نظیر هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی و خودکارسازی وظایف، جریان‌های کاری سنتی را متحول کرده است. علاوه بر این، هوش مصنوعی یافتن راه خود را در اطراف سیستم CRM بدون زحمت می کند. می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید، سریع‌تر به داده‌ها دسترسی پیدا کنید، و نیاز به نصب طولانی مدت و آموزش را کاهش دهید.

در مورد آن احساس هیجان یا کنجکاوی می کنید؟ من هم همینطور. بیایید برخی از برترین پلتفرم‌های CRM را که از هوش مصنوعی استقبال کرده‌اند، بررسی کنیم تا ببینیم کدام CRM ممکن است بر اساس استفاده از هوش مصنوعی برای شما مفیدتر باشد. پلتفرم‌ها، استفاده از هوش مصنوعی، ویژگی‌های کلیدی و آنچه را که ما در مورد آنها دوست داریم را در زیر خواهید یافت.

Learn more about why HubSpot's CRM platform has all the tools you need to grow  better.

در این مقاله:

چگونه تیم‌ها امروز از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

ما بیش از 1350 متخصص کسب و کار را بررسی کردیم در ایالات متحده برای کشف اینکه چگونه تیم ها امروزه از هوش مصنوعی استفاده می کنند. 81 درصد از شرکت کنندگان موافق بودند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند زمان کمتری را برای کارهای دستی صرف کنند. با این حال، تنها 14 درصد از مردم موافق بودند که ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون بخش مهمی از نقش روزانه آنهاست.

این منطقی است – افزودن یک نرم افزار یا کار جدید به فرآیند موجود (و کار) شما می تواند دلهره آور باشد. اما ارزش آن را دارد که زمانی را برای استفاده از یک سیستم جدید یا بهبودیافته در مورد هوش مصنوعی اختصاص دهید.

وقتی آن را اجرا کردید، خود آینده شما بارها و بارها از شما تشکر خواهد کرد.

بنابراین، قبل از اینکه به خود بگویید برای ادغام هوش مصنوعی خیلی مشغول هستید، ببینید چگونه هوش مصنوعی می‌تواند CRM شما را بهبود بخشد و اینکه کدام CRM برای شما بهترین است.

چگونه هوش مصنوعی CRM ها را تقویت می کند

واضح است که هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند، اما دقیقاً چگونه هوش مصنوعی CRM را افزایش می‌دهد؟ در اینجا فقط چند روش وجود دارد که هوش مصنوعی سیستم‌های CRM را بهتر از همیشه می‌کند.

نوشتن

در رابطه با نوشتن و هوش مصنوعی، دو گروه وجود دارد — برخی از مردم آن را دوست دارند و برخی از افراد از آن متنفرند، اما نمی توان آن را انکار کرد: هوش مصنوعی برای ساده کردن فرآیندهای نوشتن استفاده می شود.

مدتی است که از هوش مصنوعی در نوشتن استفاده شده است. Grammarly در اوایل سال 2019 از هوش مصنوعی استفاده کرد، اگر نه قبل، برای بهبود نوشتن کاربرانش.

اکنون، هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا از ابتدا یا بازنویسی سرفصل‌ها استفاده می‌شود تا جذاب‌تر شوند. هوش مصنوعی می‌تواند محتوا را با لحن خاصی بازنویسی کند تا حرفه‌ای، جذاب، طنزآمیز یا دوستانه خوانده شود.

در سیستم‌های CRM، هوش مصنوعی می‌تواند محتوای ایمیل را بهبود بخشد، به شما کمک کند ایده‌هایی برای وبلاگ خود ایجاد کنید و موارد دیگر. تجزیه و تحلیل داده‌های هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند نوع محتوایی را که مخاطبان شما می‌خواهند دریافت کنند، کشف کنید تا بتوانید آن را به‌گونه‌ای ایجاد کنید که فرود بیاید.

گزارش

با کارهای پرزحمت مرتبط با تولید گزارش خداحافظی کنید. با هوش مصنوعی ادغام شده در CRM، دیگر نیازی به یک فرآیند شش مرحله‌ای و دانش دقیق فیلترها در جایی ندارید.

با پردازش زبان طبیعی (NLP)، شما فقط به یک دستور نیاز دارید. درخواستی را به ربات چت هوش مصنوعی CRM خود ارسال کنید و با کلیک یک دکمه یک گزارش فیلتر شده زیبا برای مشتری یا اعضای ارشد تیم خود آماده کنید.

مزایای فوری واضح است: شما می توانید چیزی را در یک دستور و یک کلیک به جای شش کلیک دریافت کنید. اما، چیزی که چندان واضح نیست، این است که با هوش مصنوعی ادغام شده در CRMهایی مانند این، یادگیری راه شما از CRM آسانتر از همیشه است.

سهولت استفاده برابر است با آموزش کمتر و جلسات کوتاه‌تر ورود. به‌علاوه، تیم شما زمان بیشتری برای انجام کارهایی دارد که بیشترین ارزش را دارند.

ایمیل ها

ما ارزش هوش مصنوعی را با کمک ایمیل در بالا به اشتراک گذاشته‌ایم، اما وقتی هوش مصنوعی ایمیل با یک CRM ادغام می‌شود، هیجان‌انگیزتر می‌شود.

هوش مصنوعی با توانایی خود در تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده ها، می تواند رفتار کاربر را پیش بینی کند. می توانید ببینید چه کسی و دقیقا چه زمانی با ایمیل های شما درگیر می شود. همچنین، می‌توانید زمان‌های ارسال خاص را برای افراد خاص هدف قرار دهید — برای هر کمپین بازاریابی عالی است.

هوش مصنوعی می‌تواند به شما در درک اصل یک ایمیل کمک کند تا بتوانید مشتریانی را که بیشتر از همه به حمایت شما نیاز دارند اولویت‌بندی کنید تا بتوانید بر اساس آن زمان خود را اختصاص دهید. این کار باعث بهبود پشتیبانی مشتری شما می شود.

اطلاعات آماری

اطلاعات بینش ارائه شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند فراتر از آنچه ما به‌عنوان انسان از نظر فیزیکی می‌توانیم انجام دهیم، باشد. به هر حال، همه ما در محل کار خود مشغولیم، و یافتن زمانی برای حفاری عمیق و یافتن آن میوه های کم آویزان سخت است.

از آنجایی که هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را سریع تجزیه و تحلیل کند، می‌توانیم برای ارائه بینش‌هایی که ارزش توجه انسان ارزشمند ما را داشته باشد، به آن تکیه کنیم.

به عنوان مثال، با تجزیه و تحلیل الگوهای موجود در داده ها، هوش مصنوعی می تواند مشتریان بالقوه با شانس بالایی برای تبدیل را شناسایی کند. اگر می‌دانید که یک مشتری بالقوه در CRM شما الگویی شبیه به کسانی که تبدیل می‌کنند دارد، تیم شما می‌تواند تلاش‌های خود برای پرورش آن مشتری خاص را دو چندان کند.

اطلاعات آماری بر اساس آنچه برای مشتریان قبلی کار می‌کرد نیز ایجاد می‌شود، بنابراین می‌توانید بر اساس داده‌ها قدم بعدی توصیه‌شده را بردارید.

ضبط داده

در ارتباط با هوش مصنوعی ایمیل، زمانی که هوش مصنوعی با یک CRM ادغام می شود، ضبط داده به صورت خودکار انجام می شود. می‌توانید با انتخاب اطلاعات از منابع دیگر، مانند امضای ایمیل سوابق را به‌روزرسانی کنید. یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی. هوش مصنوعی داده ها را پر می کند و به شما کمک می کند آن ها را به روز نگه دارید.

داده های صحیح ارتباطات را بهبود می بخشد. واقعاً هیچ چیز بدتر از دریافت ایمیلی به نام یا شغل قبلی نیست. اگر ارتباطات شما درست باشد، معنادارتر می شود، به علاوه شما را از خجالت مرتکب یک اشتباه ساده نجات می دهد.

اطلاعات آماری تماس

نرم افزار ضبط تماس برای کمک به تجزیه و تحلیل تماس ها و بهبود آموزش اینجا است. اگر بدانید چه چیزی یک تماس واجد شرایط را ایجاد می کند و چه چیزی برای بستن مشتریان بالقوه موثر است، تماس ها بهبود می یابد.

نه تنها این، بلکه اگر تماس‌های ضبط شده واقعی داشته‌اید که موفق بوده‌اند، می‌توانید از آنها برای آموزش یا بهینه‌سازی فرآیند فروش استفاده کنید.

با هوش مصنوعی، تماس‌ها را می‌توان دسته‌بندی کرد و به CRM شما اضافه کرد. رونوشت های صوتی را می توان تجزیه و تحلیل کرد و بینش ارائه کرد.

پاکسازی داده

CRM ها پر از داده های تکراری هستند. این یک درد است، اما برای همه اتفاق می افتد.

اعضای تیم خوش‌نیت داده‌ها را بدون اطلاع از وجود آن‌ها وارد می‌کنند. تکراری از بسیاری جهات به کسب‌وکار شما آسیب می‌رسانند، اما یکی از مشکلات مهم در مورد CRM ها، نداشتن دیدگاه مشتری واحد است.

اگر چندین رکورد برای یک مشتری وجود داشته باشد، می‌توانید اطلاعات را در مقابل هر دو دیدگاه مشتری ذخیره کنید، به این معنی که به راحتی می‌توانید یک به‌روزرسانی یا اطلاعات حیاتی را از دست بدهید.

در بیشتر موارد، مسائلی مانند این مورد توجه قرار نمی‌گیرند – البته تا زمانی که مشکلی پیش نیاید. خدمات مشتری در لحظه ای که مشتری مجبور است تیم شما را در مورد مشکلی به طور مداوم به روز کند، به شدت کاهش می یابد.

هوش مصنوعی داده‌های تکراری را برای شما شناسایی می‌کند و مشکل احتمالی را علامت‌گذاری می‌کند تا بتوانید با کلیک یک دکمه داده‌ها را ادغام کنید.

5 CRMS با هوش مصنوعی

آسمان محدودیت با هوش مصنوعی است، و اگرچه استفاده از هوش مصنوعی برای همه چیز وسوسه انگیز است، اما بهتر است با تاثیرگذارترین تغییرات برای اهداف تجاری خود شروع کنید.

بنابراین، در اینجا لیستی از CRMهایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، شامل نکات برجسته، آنچه ما دوست داریم، بهترین عملکرد آنها و یک نکته حرفه ای برای استفاده حداکثری از CRM وجود دارد.

1. HubSpot – ChatSpot

منبع تصویر

شروع به کار با ChatSpot

ChatSpot

Hubspot اینجاست تا به متخصصان فروش، بازاریابی و خدمات کمک کند. می‌توانید با اتصال ChatSpot به HubSpot CRM، وظایف را خودکار کنید و از تصمیم‌گیری و ناوبری CRM کم کنید.

با ChatSpot می‌توانید سریع‌تر به همه چیزهایی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید. با استفاده از دستورات مبتنی بر چت، کاربران HubSpot می توانند اقداماتی را درخواست کنند که ChatSpot در عرض چند دقیقه انجام می دهد. این سیستم می‌تواند به ارسال ایمیل، بهبود محتوا، ایجاد اطلاعات بینش و ایجاد گزارش‌های سفارشی کمک کند.

به عنوان مثال، می‌توانید از سیستم بخواهید که داده‌های مربوط به یک حساب خاص را جمع‌آوری کند، به شما بگوید مشتری بالقوه کجا در چرخه فروش قرار دارد و موارد دیگر.

ویژگی های اصلی

  • با داده های موجود در HubSpot CRM شما ادغام می شود و جمع آوری داده ها را سریعتر می کند
  • می تواند به شما در نوشتن و ارسال ایمیل برای مشتریان احتمالی بر اساس داده های تعاملات قبلی کمک کند
  • به شما امکان می‌دهد به سرعت گزارش‌های سفارشی از پورتال ChatSpot بسازید
  • دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد است، بنابراین می‌توانید محتوایی بسازید که به بهترین وجه با مخاطبان خود طنین‌اندازی کند

بهترین برای: متخصصان فروش، بازاریابی و خدمات

نکته حرفه ای: از ChatSpot برای ایجاد گزارش های سفارشی با نوشتن درخواست خود با استفاده از زبان طبیعی استفاده کنید. ChatSpot متوجه می شود که دنبال چه هستید و گزارش را ارائه می دهد.

قیمت: ChatSpot در حساب‌های رایگان و بالاتر در دسترس است. CRM HubSpot ابزارهای اساسی را به صورت رایگان برای شروع به شما ارائه می دهد. سپس، قیمت‌ها از 30 دلار در ماه برای تیم‌های کوچک شروع می‌شود و برای شرکت‌ها به 1600 دلار در ماه می‌رسد.

2. Zoho — Zia

منبع تصویرمنبع تصویر

Zoho’s Zia یک دستیار فروش مکالمه ای است که در CRM آنها ادغام شده است. تا زندگی شما راحت تر شود از طریق یک سری دستورات، Zia می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را سریعتر دریافت کنید. پیش‌بینی فروش اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های فروش ارائه می‌کند تا به شما کمک کند بهترین زمان را در کجا صرف کنید.

ویژگی های اصلی

  • نمرات و امتیازات بر اساس سطح مشارکت، سابقه فعالیت و سایر داده‌ها پیشرو هستند
  • اطلاعات و پیشنهادات را در زمان واقعی به تیم های فروش بر اساس تعاملات و رفتار مشتری ارائه می دهد
  • کارهای وقت گیر مانند ورود داده ها را ساده می کند و به طور خودکار وظایف را بر اساس مهارت ها، در دسترس بودن و حجم کاری اعضای تیم به آنها اختصاص می دهد
  • از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای ردیابی رفتار و روند مشتری استفاده می‌کند و به کسب‌وکارها بینش و پیش‌بینی‌هایی درباره فرصت‌های فروش آینده ارائه می‌دهد

بهترین برای: تیم‌های فروش

نکته حرفه ای: از گردش کار آنها برای ایجاد UX بهینه برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران استفاده کنید.

قیمت: Zoho’s Zia و CRM از 14 دلار در ماه شروع می شود و به 52 دلار در ماه افزایش می یابد.

3. Salesforce — Einstein GPT

منبع تصویرمنبع تصویر

Salesforce Einstein GPT، هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است. که از رهبران فروش در CRM پشتیبانی می کند. آنها گزینه هایی برای راه حل های از پیش ساخته شده دارند. برای کاربرانی که از کدها آگاه هستند، می‌توانید هوش مصنوعی خود را نیز بسازید و سفارشی کنید.

ویژگی های اصلی

  • داده‌ها و رفتار مشتری را برای ارائه توصیه‌ها و پیشنهادات شخصی‌سازی شده تجزیه و تحلیل می‌کند
  • از پردازش زبان طبیعی برای تعامل با سرنخ ها در کانال های مختلف و پرورش آنها با محتوای شخصی سازی شده استفاده می کند
  • داده‌ها و رفتار مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کند تا به‌طور خودکار بهترین اقدام بعدی را برای نمایندگان فروش پیشنهاد دهد و ارتباطات و پیگیری‌های به موقع را ارائه دهد
  • احساس، قصد و فوریت مشتری را تشخیص می دهد و آن را به نماینده خدمات مشتری مناسب هدایت می کند

بهترین برای: رهبران فروش و رهبران خدمات

نکته حرفه‌ای: فرصت را از دست ندهید و اطلاعات آماری حساب را از دست ندهید که فشار بیش از حد نمایندگان فروش را از بین می‌برد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین گام رو به جلو برای بستن معامله بر اساس داده‌ها را شناسایی کنند.

قیمت: با Salesforce، باید با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید تا بهترین بسته را برای خود بیابید. قیمت گذاری به نیازهای فردی بستگی دارد.

4. Pipedrive – دستیار فروش

منبع تصویرمنبع تصویر

دستیار فروش هوش مصنوعی Pipedrive از فروشندگان در بهینه سازی خط لوله فروش آنها این ابزار می‌تواند به شناسایی پرطرفدارترین سرنخ‌ها کمک کند تا فروش بتواند روی معاملاتی که احتمال تبدیل شدن آنها بیشتر است تمرکز کند. با پشتیبانی داده ها، دستیار فروش می تواند بهترین اقدام بعدی را برای سودآورترین نتیجه توصیه کند.

ویژگی های اصلی

  • بر خطوط لوله فروش نظارت می‌کند، آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند و پیش‌بینی‌های دقیقی از درآمد فروش آینده ارائه می‌کند تا به فروشندگان کمک کند اهداف درآمدی واقعی را تعیین کنند
  • ردیابی KPI را ارائه می دهد که به فروشندگان کمک می کند پیشرفت فعالیت های فروش خود را اندازه گیری کنند
  • سرنخ ها و معاملات را بر اساس احتمال بسته شدن آنها اولویت بندی می کند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار فروشندگان قرار می دهد که برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه مناسب در زمان مناسب نیاز دارند

بهترین برای: فروشندگان

نکته حرفه ای: Pipedrive Academy، یک پورتال یادگیری برای کمک به بهبود فروشندگان.

قیمت: بسته ضروری Pipedrive از 12.50 دلار در ماه شروع می شود و برای شرکت ها به 74.90 دلار در ماه می رسد.

5. Freshworks – Freddy AI

منبع تصویر منبع تصویر

Freshworks Freddy AI به تیم شما در فرآیند فروش کمک می کند. با فردی، می توانید تعاملات مشتریان خود را شخصی کنید و از طریق ربات چت پاسخ های مفیدی به مشتریان ارائه دهید. فردی هوش مصنوعی نیز وجود دارد تا اطلاعاتی در مورد پردازش برای ردیابی سرنخ ارائه دهد و به بلیط های پشتیبانی تریاژ کمک می کند.

ویژگی های اصلی

  • از چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی برای خودکارسازی تعاملات مشتری در چندین کانال استفاده می کند
  • تعاملات و بازخوردهای مشتری را از نظر احساسات و لحن تجزیه و تحلیل می‌کند و به نمایندگان پشتیبانی مشتری امکان می‌دهد به سرعت به مشتریان ناراضی رسیدگی کنند
  • تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده را ارائه می‌کند که به تیم‌های فروش کمک می‌کند تا روندها را پیش‌بینی کنند، مشکلات بالقوه مشتریان را شناسایی کنند و درآمد را با دقت بیشتری پیش‌بینی کنند

بهترین برای: تیم های پشتیبانی مشتری

نکته حرفه ای: فردی هوش مصنوعی را سفارشی کنید تا ظاهر و احساسی مشابه بقیه سایت شما داشته باشد.

قیمت: CRM Freshwork از 15 دلار در ماه شروع می شود و به 69 دلار در ماه افزایش می یابد.

CRM خود را با هوش مصنوعی ارتقا دهید

اگر پلتفرم CRM شما قبلاً دارای عملکرد هوش مصنوعی است، اگر آن را کاوش نکنید، آن را از دست خواهید داد. ویژگی‌های قدرتمندی که هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می‌دهد، در دراز مدت زمان زیادی را ذخیره می‌کند.

همیشه ارائه یک ویژگی جدید به فرآیندهای ایجاد شده شما کمی سخت است، اما هوش مصنوعی اینجاست تا زندگی کاری شما را آسان‌تر کند.

با هوش مصنوعی CRM خود درگیر شوید و سطوح جدیدی از کارایی، شخصی‌سازی و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده را باز کنید.

crm software free

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا