سلامت

13 بهترین مکمل آهن برای سال 2024، به گفته متخصصان تغذیه

13 بهترین مکمل آهن برای سال 2024، به گفته متخصصان تغذیه

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

Thorne، Pure Encapsulations، و MegaFood در فهرست بهترین مکمل‌های آهن ما قرار دارند. ببینید ما چه چیز دیگری را توصیه می کنیم و هنگام انتخاب برای خود به دنبال چه چیزی باشید.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

بدن شما به آهن وابسته است برای فرآیندهای حیاتی، مانند حمل و نقل اکسیژن، تولید هورمون، رشد و توسعه عصبی.

بیشتر مردم می توانند تمام آهن مورد نیاز خود را با خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و کامل دریافت کنند. اما اگر دریافت ناکافی آهن، افزایش نیاز، یا اختلال در جذب دارید، ممکن است در معرض خطر سطوح پایین آهن و کم خونی فقر آهن باشید.

اگر یک متخصص مراقبت های بهداشتی آهن مکمل را توصیه می کند، ممکن است گزینه های زیر را که توسط کارشناسان پزشکی و تغذیه Healthline بررسی شده است در نظر بگیرید.

آهن یک ماده معدنی ضروری است که در:

    هموگلوبین: این پروتئین اکسیژن را از ریه ها به بافت های شما منتقل می کند.

  • میوگلوبین: این پروتئین دیگری است که اکسیژن را حمل و ذخیره می کند. برای عضلات شما.

آهن نیز ضروری برای:

  • توسعه سلول های مغز
  • رشد فیزیکی
  • سنتز هورمون

برای حمایت از این فرآیندهای مهم، بدن شما به یک منبع ثابت آهن از رژیم غذایی شما نیاز دارد.

آهن در دو شکل در طبیعت:

  • آهن هم:این آهن در غذاهای حیوانی یافت می شود. بدن انسان به راحتی آن را جذب می کند.
  • آهن غیر هم:این شکل در غذاهای گیاهی و غنی شده با آهن یافت می شود. بدن آن را به خوبی آهن هم جذب نمی کند.

می توانید مکمل های آهن نیز مصرف کنید. مکمل‌های آهن ممکن است برای افرادی که در رژیم غذایی خود آهن کافی دریافت نمی‌کنند و افرادی که نیاز به آهن بیشتری دارند، ضروری باشد.

انواع آهن

برای افرادی که به مکمل آهن نیاز دارند ، انتخاب مناسب می تواند بسیار دشوار باشد. گزینه های بسیار زیادی وجود دارد، نه اینکه به اشکال و دوزهای مختلف اشاره کنیم.

آهن مکمل به اشکال مختلفی وجود دارد، از جمله:

  • سولفات آهن
  • فومارات آهن
  • بیس گلیسینات آهن
  • گلوکونات آهن

در حالی که همه این اشکال می توانند به طور موثر سطح آهن را افزایش دهند، برخی از آنها برای سیستم گوارش شما کمی سخت تر هستند. .

به عنوان مثال، سولفات آهن یکی از رایج ترین اشکال آهن است. اما این به احتمال زیاد باعث عوارض گوارشی می شود مثل حالت تهوع و یبوست

در همین حال، بیس گلیسینات آهن قابل جذب و بعید است که عوارض جانبی ایجاد کند. کلات بیسگیسینات فروس اغلب یکی از بهترین مکمل های آهن قابل تحمل در نظر گرفته می شود.

به‌علاوه، مکمل‌های آهن در دوزهای مختلف عرضه می‌شوند که می‌تواند خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

دریافت دوزهای بالاتر آهن – 45 میلی گرم یا بیشتر در روز – به احتمال زیاد عوارض جانبی گوارشی بیشتری نسبت به دوزهای کمتر دارد.

در اینجا مروری عمیق تر از انواع آهنی که ممکن است در مکمل های محبوب بیابید، از جمله فراهمی زیستی، مقرون به صرفه بودن، و عوارض جانبی:

چه کسی باید مکمل آهن مصرف کند؟

افرادی که ذخایر آهن کافی دارند باید به جای مکمل‌ها، نیاز آهن خود را از طریق غذا تامین کنند. با این حال، اگر شما:

  • در حال درمان یک کمبود آهن
  • دارای ذخایر آهن کم است
  • در تلاش برای حفظ سطح آهن سالم
  • /ul>

    افرادی که در معرض خطر ابتلا به کمبود آهن هستند و ممکن است از مکمل آهن سود ببرند عبارتند از:

    • نوزادان و کودکان
    • افراد باردار
    • افراد با خونریزی شدید قاعدگی
    • افراد مبتلا به انواع خاصی از سرطان، مانند سرطان روده بزرگ
    • افراد مبتلا به اختلالات گوارشی، مانند بیماری سلیاک و بیماری کرون
    • افراد مبتلا به نارسایی قلبی
    • افرادی که اغلب خون اهدا می کنند
    • ورزشکاران

    برخی از افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن ممکن است به انفوزیون آهن اگر:

    • مکمل آهن خوراکی کارساز نباشد
    • بدن آنها نمی تواند آهن را به درستی جذب کند
    • تلفات آهن آنها برای درمان با مکمل های خوراکی بسیار زیاد است

    به طور کلی، عاقلانه است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بفهمید آیا مکمل آهن برای شما مناسب است یا خیر.

    نحوه مصرف مکمل های آهن

    درمان معمولی برای کم خونی فقر آهن مصرف مکمل های آهن خوراکی روزانه است. حداقل برای 3 ماه برای پر کردن ذخایر آهن.

    متخصصین مراقبت های بهداشتی ممکن است به برخی افراد توصیه کنند حتی پس از بازگشت سطح هموگلوبین به حالت طبیعی، به مصرف مکمل های آهن ادامه دهند.

    برای این افراد، مصرف یک مکمل فقط آهن ایده خوبی است زیرا سایر مواد مغذی که معمولا در مولتی ویتامین ها یافت می شوند، مانند کلسیم، ممکن است جذب آهن.

    به‌علاوه، توصیه می‌شود مکمل‌های آهن را بین وعده‌های غذایی مصرف کنید و از جفت کردن آن‌ها با غذاها یا نوشیدنی‌هایی پرهیز کنید که ممکن است جذب را مهار کنید، مانند:

    در عوض، آهن را با منبع ویتامین C مصرف کنید، مانند آب پرتقال یا فلفل دلمه ای. ویتامین C می تواند به افزایش جذب آهن کمک کند.

    از نظر فرم های مکمل، یکی از بهترین مکمل های آهن برای کم خونی که بعید است باعث یبوست شود، کلات بیس گلیسینات آهن است. این هدف بسیار قابل جذب و ملایم بر روی سیستم گوارش، و آن را به انتخابی هوشمند برای کسانی که معده های حساس

    عوارض جانبی بالقوه و نگرانی‌های ایمنی

    برخی از مکمل‌های آهن بیشتر از سایرین عوارض جانبی ایجاد می‌کنند.

    عوارض جانبی احتمالی مصرف مکمل های آهن شامل-source>:

    • یبوست
    • اسهال
    • تهوع
    • درد شکمی
    • آهن می تواند سمی باشد اگر در دوزهای بسیار بالا مصرف شود. برای کاهش خطر عوارض جانبی و سمیت، از تجاوز به سطوح بالای مصرف قابل تحمل آهن-source> مکمل ها مگر اینکه یک متخصص مراقبت های بهداشتی آن را توصیه کند.

      این سطوح به شرح زیر است:

      • 40 میلی گرم در روز برای نوزادان و کودکان
      • 45 میلی گرم در روز برای نوجوانان و بزرگسالان

      در نهایت، مهم است که مکمل های آهن را دور از دسترس کودکان قرار دهید زیرا آنها نسبت به بزرگسالان مستعد مسمومیت آهن هستند.

      کودکان ممکن است مکمل های آهن را با آب نبات اشتباه بگیرند و مقادیر زیادی را مصرف کنند، که می تواند کشنده باشد .

      تداخلات دارویی

      مکمل های آهن ممکن است کاهش جذب داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری پارکینسون.

      مکمل‌های آهن ممکن است اثربخشی لووتیروکسین، یک داروی رایج برای درمان:

      • کم کاری تیروئید، که تیروئید کم کار نیز نامیده می شود
      • گواتر
      • سرطان تیروئید

      از سوی دیگر، برخی داروها – مانند مهارکننده های پمپ پروتون، که رفلکس اسید یا زخم معده را درمان می کنند — می توانند جذب آهن را کاهش می دهند زیرا ترشح اسید معده را کاهش می دهند، که نقش کلیدی در جذب آهن دارد.

      چه زمانی با پزشک تماس بگیرید

      داشتن آهن بسیار کم در بدن می تواند علائمی را ایجاد کند مانند:

      • خستگی
      • ضعف
      • مشکل در تمرکز
      • تنگی نفس

      برخی افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به کم خونی فقر آهن هستند، از جمله:

      • افراد با پریودهای سنگین
      • افراد باردار
      • افراد مبتلا به بیماری هایی که باعث سوء جذب مواد مغذی می شوند

      اگر فکر می کنید ممکن است کمبود آهن داشته باشید، به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. آنها می توانند سطح آهن شما را با آزمایش خون بررسی کنند.

      سعی نکنید کمبود آهن را به تنهایی درمان کنید. حتی اگر اکثر مردم به مکمل‌های آهن خوراکی پاسخ خوبی می‌دهند، برخی ممکن است به تزریق آهن نیاز داشته باشند تا به طور موثر سطح آهن خود را افزایش دهند.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا