کسب و کار

11 پیش بینی هوش مصنوعی در فروش برای سال آینده [داده ها + نکات تخصصی]

11 پیش بینی هوش مصنوعی در فروش برای سال آینده [داده ها + نکات تخصصی]

هوش مصنوعی فراتر از هیاهو حرکت کرده است و اکنون به طور یکپارچه در بسیاری از جنبه های عملیات تجاری ادغام شده است.

person makes ai predictions for sales

اما چه تغییراتی در صنعت فروش ایجاد خواهد کرد؟ آیا این پایان کار فروشندگان خواهد بود یا به سلاح مخفی کمک می کند تا نمایندگان فروش کارآمدتر کار کنند؟

HubSpot تحقیقاتی را در مورد “وضعیت هوش مصنوعی” انجام داد و بیش از 1350 متخصص در مورد چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر تجارت آنها گزارش دادند. علاوه بر این، ما با تیم‌های فروش پیشرو مصاحبه کرده‌ایم تا ۱۱ پیش‌بینی فروش هوش مصنوعی را جمع‌آوری کنیم که باید در سال ۲۰۲۳ تماشا کنید.

اجازه دهید به سمت ریزه ریز بپریم.

Download Now: The State of AI in Sales [2023 Report]

فهرست محتوا

وضعیت هوش مصنوعی امروز

اگرچه هوش مصنوعی همچنان در حال تکامل است و با گذشت زمان دقیق‌تر می‌شود، 57% از تیم‌های فروش با عملکرد برتر قبلاً افزایش کارایی خود را گزارش کرده‌اند. در مقابل، تنها 20 درصد از افراد ضعیف از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیند و بهبود تجربه مشتری.

اما امتناع هوش مصنوعی چگونه بر نتایج کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد؟

تحقیق HubSpot می گوید که متخصصان فروش روزانه بیش از 2 ساعت را صرف خودکارسازی کارهای تکراری می کنند. 85 درصد ادعای تحقیق با هوش مصنوعی مؤثرتر شده‌اند. 79 درصد گزارش کردند که هوش مصنوعی به آنها کمک کرده تا بیشتر روی بخش فروش تمرکز کنند. در نهایت، 72٪ اعتراف کردند که می توانند پس از اجرای هوش مصنوعی سریعتر ارتباط برقرار کنند.

اگرچه این اعداد چشمگیر هستند، اما برخی موانع هنوز فروشندگان را از استفاده از هوش مصنوعی در نهایت پتانسیل خود باز می دارد.

به عنوان مثال، برخی از نمایندگان فروش در مورد دقت هوش مصنوعی تردید دارند. در نظرسنجی ما، 49٪ از فروشندگان گفتند که کاملاً به ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT اعتماد ندارند، که گاهی اوقات اطلاعات نادرست و نادرست ارائه می دهد.

یک چالش رایج دیگر ترس از دست دادن شغل است. همین نظرسنجی نشان می‌دهد که 19٪ از نمایندگان فروش مطمئن هستند که هوش مصنوعی جایگزین آنها خواهد شد در چند سال آینده. فقط 21٪ از پاسخ دهندگان خوشبین هستند و مطمئن هستند که هوش مصنوعی نقش آنها را از بین نخواهد برد.

بنابراین، فروشندگان در سال 2024 چه انتظاراتی می توانند داشته باشند و برای آن آماده باشند؟

11 پیش بینی هوش مصنوعی در فروش برای سال آینده

Forrester پیش‌بینی می‌کند که پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تا سال 2025 به 37 میلیون دلار رشد خواهند کرد. این بدان معناست که هوش مصنوعی تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت فروش نیز خواهد داشت.

در اینجا 11 پیش بینی برتر هوش مصنوعی در فروش وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

1. هوش مصنوعی تأثیرات چهره را تشخیص می دهد و تصمیمات مبتنی بر احساسات را هدایت می کند

اندازه بازار نرم افزار تشخیص چهره 4.35 میلیارد دلار در سال 2021 ارزش گذاری شد و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 11.53 میلیارد دلار برسد که با رشد CAGR 12.62٪ از سال 2022 تا 2030.

خرده‌فروشان قبلاً از قدرت تشخیص چهره با ابزارهایی مانند FaceMe استفاده کرده‌اند. تشخیص سن، جنسیت، حالت چهره و جهت گیری سر. راه‌حل‌های خرده‌فروشی هوشمند همچنین حالات مشتریان، زمان صرف شده در دسته X و احساسات مشتریان را تجزیه و تحلیل می‌کنند و گزارش‌های تحلیلی ترافیک فروشگاه ایجاد می‌کنند.

به همین ترتیب، راه‌حل‌هایی مانند Uniphore Q جلسات فروش آنلاین را تقویت می‌کنند. با اعتبار بخشیدن به احساسات خریدار نسبت به پیشنهادات و پیشنهادات ارزش در زمان واقعی با دقت تکان دهنده 99.83٪. چنین ابزارهایی همچنین نشانه های صوتی و کلامی را برای ارائه راهنمایی فوری تشخیص می دهند. همه اینها به سادگی در طول تماس‌های Zoom، Webex یا Microsoft Teams اتفاق می‌افتد.

“من فکر می کنم بزرگترین روند هوش مصنوعی که در چند سال آینده شاهد خواهیم بود، توانایی هوش مصنوعی برای تصمیم گیری مبتنی بر احساسات است. در حالی که بسیاری فکر می‌کنند که این کار «انسانی‌تر» است، اما واقعاً اینطور نیست. بیشتر تعاملات ما اغلب توسط احساسات انجام می شود، اما ما همیشه از آن آگاه نیستیم.

این بدان معناست که وقتی ما بر اساس احساسات خود تصمیم می گیریم – چه مقدار پولی که می خواهیم خرج کنیم و چه محصولی که می خواهیم بخریم – این تصمیمات را به همان اندازه کارآمد یا منطقی نمی گیریم. همانطور که می توانیم باشیم.

اگر بتوانیم از هوش مصنوعی برای کمک به تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر احساسات استفاده کنیم، می‌توانیم به طور کلی منطقی‌تر و در تصمیم‌گیری بهتر عمل کنیم. و از آنجایی که فروش تماماً در مورد تصمیم گیری سریع هوشمندانه است، این امر تأثیر زیادی بر صنعت خواهد داشت. — گوری منگلیک، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Instrumentl

2. دستیاران فروش مجازی مجهز به هوش مصنوعی وظایف سطح پایین را از فروشندگان دور می کنند.

در سال 2023، اکثر شرکت‌ها از ربات‌های چت برای خودکارسازی وظایف اداری مانند خوشامدگویی به مشتریان بالقوه، تعیین سرنخ‌های واجد شرایط، رزرو جلسات و پاسخ‌گویی به پرسش‌های متداول استفاده می‌کنند تا به نمایندگان فروش اجازه دهند فعالیت‌های معنی‌داری را که نیاز به تخصص انسانی دارند، اولویت‌بندی کنند.

و انتظار می رود محبوبیت چت بات ها به سرعت افزایش یابد. تحقیقات Outgrow ادعا می‌کند که شرکت‌ها با ۶۷٪ افزایش فروش پس از پیاده سازی چت بات.

“من معتقدم سه پیشرفت هوش مصنوعی در بخش فروش تاثیر زیادی خواهد داشت: استفاده گسترده از ربات‌های گفتگو و دستیاران مجازی برای بهبود کمک به مشتری و آزاد کردن نمایندگان فروش برای کار روی پروژه‌های مهم‌تر.

تیم‌های فروش ممکن است رویکرد و پیام خود را با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده پیچیده و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تعیین نیازها، الگوهای رفتاری و ترجیحات مشتری سفارشی کنند. — دیوید لوو، بنیانگذار و مدیر عامل , محصولات حیوان خانگی Innovet

منبع تصویر< /em>

آیا به این معناست که چت ربات ها جایگزین انسان ها می شوند؟ خیر، زیرا 60٪ از مشتریان همچنان ترجیح می دهند منتظر بمانند در یک صف برای پاسخ یک عامل انسانی به جای دریافت پاسخ فوری از یک ربات.

“برخی از هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان در فروش استفاده می کنند. یا بدتر از آن، ایجاد ارتشی از انسان های جعلی. در نهایت آنها در همه شرایط به جز ساده ترین و معامله ای ترین شرایط شکست خواهند خورد. هوش مصنوعی زمان تلف شده برای کارهای کم ارزش را به شدت کاهش می دهد تا مردم بتوانند زمان بیشتری را صرف تعامل واقعی با مشتریان و مشتریان بالقوه کنند. — استیو وات، مدیر بینش بازار در لرزه

3. هوش مصنوعی امتیاز سرب و صلاحیت را افزایش می‌دهد.

براساس Ni4wLjAu” daily. mql sql>

در سال 2024، هوش مصنوعی محاوره ای نقش بزرگی در صلاحیت سرب خواهد داشت. با تجزیه و تحلیل تراکنش‌ها، احساسات و تعاملات مشتری، هوش مصنوعی می‌تواند سرنخ‌های بالقوه را قبل از انتقال آنها به تیم فروش شناسایی و از قبل تعیین کند.

علاوه بر این، ابزارهای فروش مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند سرنخ‌ها را بر اساس تعامل و میزان سودآوری آنها تقسیم کنند.

4. هوش مصنوعی داده های مشتریان را آسیب پذیرتر می کند.

تیم‌های فروش حجم عظیمی از داده‌های مشتری را برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند. داده‌ها را می‌توان از هر جایی گرفت، مانند فهرست‌های راهنمای آنلاین، پایگاه‌های اطلاعاتی، فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر سوابق عمومی.

همیشه این خطر وجود دارد که اطلاعات شخصی حساس جمع‌آوری شود و مشتریان در برابر نقض‌های امنیتی و دسترسی‌های غیرمجاز آسیب‌پذیر شوند.

در نظرسنجی PwC< /a> از بیش از 5000 مصرف کننده و 2000 مدیر اجرایی، 87٪ از مدیران موافق بودند که محافظت از داده های مشتری سودآورتر از کسب درآمد از آنها بدون رضایت مشتری است. همین نظرسنجی نشان می‌دهد که 27 درصد از مشتریان از انجام هرگونه تجارت با شرکتی که در گذشته رخداد نقض داده داشته است، دست می‌کشند.

با توجه به آنچه گفته شد، شرکت‌ها باید تدابیر امنیتی اتخاذ کنند و مقرراتی را اتخاذ کنند تا از هوش مصنوعی به صورت اخلاقی و مطابق با قانون استفاده کنند.

«از آنجایی که مقررات جدید برای جلوگیری از تهدیدات بالقوه امنیت سایبری و نقض حریم خصوصی پدیدار می شود، همه ما باید به طور عینی نحوه جمع آوری، ذخیره و استفاده از داده های مصرف کننده و مشتری را تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین مایل به تنظیم خود باشیم. استراتژی هایی برای رفاه همه ذینفعان.

گفته شد، آینده هوش مصنوعی در فروش به سمت تجزیه و تحلیل چشم انداز پیش بینی کننده و شخصی سازی بیش از حد پیش می رود. اما همانطور که هوش مصنوعی یاد می گیرد و رشد می کند، نیاز مبرمی به آموزش تیم های فروش و بازاریابی در مورد نحوه آموزش صحیح هوش مصنوعی خواهیم دید.

علاوه بر این، شرکت‌هایی که از این ابزارها برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مصرف‌کننده استفاده می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنند که حریم خصوصی در اولویت است.» — ویتو ویشنپولسکی، بنیانگذار و مدیر مارتال گروه.

5. هوش مصنوعی ترجیحات کاربر را بهتر درک می کند و توصیه های محصول بسیار مرتبط را ارائه می دهد.

تحقیق مک کینزی نشان می‌دهد که 67% مشتریان از برندها انتظار شخصی‌سازی دارند و 78% به دلیل شخصی‌سازی احتمال خرید مجدد دارند. بنابراین، هرچه داده‌های کاربر بیشتری جمع‌آوری و پردازش کنید، بهتر می‌توانید طرح‌ها را شخصی‌سازی کنید یا پیشنهادات محصول مرتبط را برای مشتریان بالقوه ارسال کنید.

ابزارهای فروش هوش مصنوعی رفتار خرید، رفتار مرور، و تعاملات را برای شناسایی الگوها و روندها. در مرحله بعد، ابزارهای هوش مصنوعی فهرست‌های محصولات مرتبط را، مانند تجارت الکترونیک، یا توصیه‌هایی برای شخصی‌سازی محتوا در مراحل مختلف فروش ارائه می‌کنند تا شانس فروش را افزایش دهند.

برای مثال، آمازون از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نقاط تماس مشتری استفاده می‌کند تا توصیه‌های محصول شخصی‌سازی شده را به مشتریان تبلیغ کند و تجربه خرید آنها را افزایش دهد.

منبع تصویر

6. هوش مصنوعی پیش بینی فروش فوق العاده دقیقی را ارائه می دهد.

طبق تحقیقات HubSpot، 53 درصد از متخصصان فروش که هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کرده‌اند، از آن به‌طور خاص برای پیش‌بینی فروش استفاده می‌کنند. با تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، تیم‌های فروش می‌توانند درآمد آینده را با دقت 96% ارزیابی کنند. در صورتی که ارقام پیش‌بینی‌شده برابر باشند، این امکان را برای تغییرات سریع در استراتژی‌های بازاریابی و فروش فراهم می‌کند.

نمونه موردی: سیلور پیک استخدام شد Aviso، یک پلتفرم فروش با هدایت هوش مصنوعی، برای پیش‌بینی تجارت فصلی. این ابزار به طور مداوم ارقام درآمدی را ارائه می کرد که در محدوده 3-4٪ از درآمد واقعی دریافتی شرکت بود.

می‌خواهید درباره هوش مصنوعی در فروش بیشتر بدانید؟ تماشا کنید که چگونه استف اسمیت، مدیر بازاریابی Hubspot، در مورد آینده هوش مصنوعی و اینکه چگونه می تواند در جریان کاری شما قرار بگیرد، بحث می کند.

[ویدئو: آینده A.I. مشاغل با استف اسمیت (#68) ]

7. هوش مصنوعی به فروشندگان کمک می کند تا ایمیل ها و تجربیات بسیار شخصی سازی شده ایجاد کنند.

شخصی‌سازی پیشرفته ایمیل‌های فروش نرخ پاسخ مثبت ایمیل شما را دو برابر می‌کند اما تهیه پیش نویس قطعات سفارشی خسته کننده ترین کار پس از جستجو است. راه حل؟

راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Zoominfo و Dealfront را در نظر بگیرید تا بالقوه‌هایی را که سیگنال‌های خرید را نمایش می‌دهند، کشف کنید. و Lavender، دستیار نوشتن فروش، ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای هر مناسبتی بر اساس داده‌های قصد خریدار تولید می‌کند.

به‌علاوه، هوش مصنوعی می‌تواند خطوط موضوع، CTA و متن‌های بدنه را بر اساس بهترین شیوه‌های صنعت تنظیم کند.

به طور کلی زمان جستجو و شخصی‌سازی را به شدت کاهش می‌دهد و در عین حال تبدیل‌ها را در قیف فروش بهبود می‌بخشد.

آیا هوش مصنوعی به فروشندگان کمک می کند تا وظایف اداری را تخلیه کنند؟ آره. آیا فروشندگان باید از هوش مصنوعی برای کپی ایمیل و اطلاع رسانی استفاده کنند؟ شاید، اما به نظر می رسد که بدون کمک اضافی انسانی خطرناک است. در عوض، فروشندگان باید به هوش مصنوعی به عنوان راهی برای تکمیل مهمترین بخش شغل خود نگاه کنند: ایجاد یک تجربه خرید لذت بخش، تقویت روابط، و عمل به عنوان مشاور استراتژیک.

شما به یک غریبه خارج از خیابان اعتماد نمی‌کنید که برای شما بفروشد – چه رسد به کسی که هوشیار نیست. خبر خوب این است که می توانید مدل های هوش مصنوعی محتوا و مکالمات مربوط به شرکت خود را آموزش دهید، مانند دریفت مکالمه AI. مدل‌های هوش مصنوعی مانند آن می‌توانند اثربخشی تیم فروش شما را افزایش دهند و چرخه خرید را کوتاه کنند، اما ما آن را جایگزین جذابیت و کمک پرفروش‌های شما نمی‌دانیم. — جاستین کلر، معاون بازاریابی درآمد در دریفت

«در حوزه تخصص من، فروش اجتماعی، هوش مصنوعی می‌تواند محتوای شخص ثالث را مدیریت کند تا به فروشندگان کمک کند تا به روش‌های ارزشمندتری ظاهر شوند. همچنین می تواند به فروشندگان کمک کند تا صدای خود را به مکالمه بیاورند. در صنایع تحت نظارت، هوش مصنوعی می‌تواند بر فعالیت‌های اجتماعی رهبران فروش نظارت داشته باشد و آنها می‌توانند مطمئن باشند که نیروی میدانی آن‌ها برای اشتراک‌گذاری، اظهار نظر و مشارکت در راه‌های انسانی قدرت دارد.» — استیو وات، مدیر بینش بازار در Seismic

8. هوش مصنوعی به رهبران فروش کمک می‌کند تا مشکلات عملکرد را شناسایی کرده و استراتژی‌های آموزشی قوی ایجاد کنند.

81٪ از فروش حرفه ای ها موافق هستند که از رهبران خود آموزش های ارزشمندی دریافت می کنند. اما در واقعیت، رهبران فروش، مربیگری را از اولویت خارج می‌کنند — تنها 26 درصد از فروشندگان، مربیگری 1:1 را دریافت می‌کنند حداقل هر هفته.

هوش مصنوعی می‌تواند جریان را تغییر دهد و به افزایش سریع‌تر نمایندگان فروش کمک کند.

از آنجایی که هوش مصنوعی KPIهای فردی مانند تعداد معاملات بسته، طول چرخه فروش، بدترین مسیرهای گفتگو و بازخورد مشتری را ردیابی می کند، مدیران فروش می توانند مناطق خاصی را که نمایندگان فروش در آن با مشکل مواجه هستند شناسایی کنند.

بر اساس این اطلاعات، رهبران فروش می‌توانند استراتژی‌های و رسیدگی به این مسائل، و همچنین بهبود عملکرد کلی تیم.

به‌علاوه، با نرم‌افزار آموزش فروش هوش مصنوعی مانند Second Nature یا Zenarate، نمایندگان فروش می توانند نقش آفرینی کرده و جایگاه خود را ارتقا دهند. آنها نیازی به مشارکت بالای رهبران فروش ندارند، اگرچه شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی منجر به ۲۸٪ نرخ برد فروش بالاتر می‌شود، همانطور که Second Nature ادعا می‌کند.

«پذیرش سریع راه‌حل‌های فروش مبتنی بر هوش مصنوعی بدون شک عنصر انسانی مورد نیاز برای مدیریت قیف فروش را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، جنی، هوش مصنوعی از Second Nature نقش دستیار هوش مصنوعی یک رهبر فروش را بر عهده می گیرد.

او را می توان به عنوان مربی هر نماینده، در هر سناریو و هر محصولی منصوب کرد. رهبر فروش می تواند بررسی نهایی را انجام دهد، اما او معمولاً صبورتر و سازگارتر از بسیاری از رهبران فروش است که من می شناسم.

هوش مصنوعی می‌تواند به نمایندگان فروش قدرت دهد تا به سرعت بر فروش محصولات جدید در بازارهای جدید تسلط پیدا کنند و فوراً با محیط‌های در حال تغییر سازگار شوند. هوش مصنوعی نیز تاثیر زیادی بر تعاملات فروش خواهد داشت. من فکر می‌کنم نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند تجزیه و تحلیل بی‌درنگ ریز حالات صورت را ارائه دهد تا به فروشندگان کمک کند در طول تماس‌ها از مین‌های احتمالی دور شوند. — آریل هیترون، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل در طبیعت دوم

9. هوش مصنوعی همکاری بهتری بین بازاریابی و فروش را تقویت می کند

ناهمسویی فروش و بازاریابی یکی از دلایل اصلی از دست دادن درآمد است، زیرا مطالعات نشان داده است. این به دلیل ارتباط ضعیف، عدم گزارش های مشترک یا دسترسی به ابزارها اتفاق می افتد. خوشبختانه، این مشکل در سال 2024 نخواهد بود، زیرا CRM های مبتنی بر هوش مصنوعی همراه با ابزارهای فعال کننده فروش مانند Seismic می توانند با بینش قدرتمندی در مورد «smarketing.”

با همراستایی دو طرفه، تیم‌های بازاریابی می‌توانند از هوش مصنوعی برای تولید و امتیازدهی به سرنخ‌ها استفاده کنند و سپس MQLها را با تمام اطلاعات، مانند علایق مشتری و رفتار خرید، به بخش فروش منتقل کنند. این امر به نمایندگان فروش اجازه می‌دهد تا پیگیری‌ها را انجام دهند و رویکردی شخصی‌سازی شده برای مشتریان بالقوه ارائه دهند، بنابراین احتمال فروش را افزایش می‌دهند.

از سوی دیگر، تیم‌های فروش می‌توانند از نرم‌افزارهای اطلاعاتی درآمد مانند Gong برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد بهترین مسیرهای گفتگوی فروش استفاده کنند که منجر به چک‌های بالاتر یا معاملات سریع‌تر می‌شود. سپس بازاریابان می‌توانند از این اطلاعات برای بهینه‌سازی پیام‌رسانی برای تبدیل بهتر و CPL کمتر (هزینه هر سرنخ) استفاده کنند.

«هوش مصنوعی کامل نیست، و نمی‌تواند کل خط لوله را خودکار کند، اما سهولت استفاده از آن باورنکردنی است. باید اطمینان حاصل کنید که هوش مصنوعی شما هر تعاملی را به تصویر می‌کشد، چه داده‌های هدف بازاریابی، خریدار احتمالی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، ایمیل‌های ارسال شده بین فروشنده و مشتری احتمالی، تماس‌های تلفنی، جلسات آنلاین یا هر چیز دیگری که هوش مصنوعی مولد می‌تواند مصرف کند. بهترین نتایج را به شما ارائه دهد.

نتیجه یک تیم فروش است که به عنوان یک واحد منسجم عمل می کند. واگذاری حساب‌ها بین SDR، AE و CSM با یک خلاصه 1000 کلمه‌ای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی که به طور کامل رابطه شرکت شما با مشتری، ذینفعان مهم هر طرف و الزامات مورد نیاز برای موفقیت را توضیح می‌دهد، آسان‌تر می‌شود.

یا آوردن یک مدیر اجرایی برای بستن یک معامله – آیا خوب نیست که بتوانیم یک خلاصه 250 کلمه‌ای به آنها ارائه دهیم تا آنها را سریع‌تر کنیم؟» – راسل لوی، معاون مدیریت محصول در ZoomInfo.

10. هوش مصنوعی با شناسایی مشتریان موجود که آماده فروش هستند به فعالیت‌های فروش متقابل و فروش متقابل کمک می‌کند.

در “روندهای فروش 2023” ما گزارش، ما از متخصصان فروش پرسیدیم که چقدر از فروش بالا درآمد دارند. تقریباً نیمی از شرکت ها 11 تا 30 درصد از درآمد خود را از افزایش فروش به دست می آورند.

با آن، گسترش حساب باید اولویت شماره 1 برای افزایش CLV (ارزش طول عمر مشتری) و حفظ مشتری باشد. ترفند این است که مشتریانی را که برای فروش بیشتر در مقیاس آماده هستند، شناسایی کنید.

در اینجا، هوش مصنوعی می‌تواند الگوها را در داده‌های کاربران کسانی که خریدهای مکرر دارند پیدا کند و آن را با کل پایگاه مشتری مقایسه کند. با انجام این کار، هوش مصنوعی می تواند افرادی را که احتمال بیشتری برای پاسخ مثبت به پیشنهادات تبلیغاتی دارند، مشخص کند. در نهایت، نمایندگان فروش و نمایندگان موفقیت مشتری می‌توانند بر روی داده‌ها برای ایجاد پیشنهادهای فروش متقابل یا افزایش فروش بسیار شخصی‌سازی شده برای به دست آوردن تبدیل‌های بیشتر عمل کنند.

به‌علاوه، هوش مصنوعی می‌تواند از NPL (پردازش زبان طبیعی) یا تجزیه و تحلیل احساسات برای استخراج بازخورد مشتری و هشدار به تیم‌های فروش برای پیگیری هر زمان که مشتری به محصولی علاقه نشان می‌دهد، استفاده کند.

11. هوش مصنوعی نرخ تخفیف ایده آل را پیش بینی می کند و قیمت گذاری را بهینه می کند.

قیمت گذاری یکی از عوامل اصلی است که بر تصمیم گیری مشتری تأثیر می گذارد. شما باید بازار را به دقت بررسی کنید و رقبا را زیر نظر داشته باشید، و مشتری باید بتواند استراتژی قیمت گذاری و سودآور باقی بماند. عوامل متعددی در قیمت نهایی دخیل هستند و داده های زیادی وجود دارد که می توان از دست داد.

پلتفرم‌های قیمت‌گذاری هوش مصنوعی مانند Competera این فرآیندها را با تجزیه و تحلیل روند بازار، قیمت‌گذاری رقبا، رفتار خرید مشتری ساده می‌کنند. و داده های تاریخی فروش برای پیش بینی نرخ تخفیف مناسب یا معاملات محدود. این به کسب‌وکارها امکان می‌دهد قیمت‌های خود را در مقیاس و بستن معاملات بیشتر بدون به خطر انداختن سود.

به‌علاوه، الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند قیمت‌گذاری را در زمان واقعی بر اساس فصلی، تقاضا یا عرضه تغییر دهند.

می‌خواهید عملیات فروش خود را با هوش مصنوعی افزایش دهید؟ Chatspot مجهز به هوش مصنوعی ما را امتحان کنید. به لیست انتظار بپیوندید تا دسترسی زودهنگام خود را دریافت کنید.

روندهای AI در فروش برای تماشا در سال 2023

اگر ادغام هوش مصنوعی فروش را در عملیات روزانه خود شروع نکرده اید، از رقبای خود عقب می مانید. این روندهای هوش مصنوعی را در نظر بگیرید و آنها را برای به حداکثر رساندن درآمد خود اجرا کنید.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا