اخبار روز

۲۵۶ هکتار بافت فرسوده در یاسوج وجود دارد

۲۵۶ هکتار بافت فرسوده در یاسوج وجود دارد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

۲۵۶ هکتار بافت فرسوده در یاسوج وجود دارد

به گزارش خبرنگار خالق، محمد راستا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بافت‌های فرسوده در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، سوق و سی سخت قرار دارد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با بیان اینکه برای بافت فرسوده معابر استان قیر رایگان برای همه شهرداری‌ها توزیع شد، گفت: ۲۵۶ هکتار بافت فرسوده در یاسوج، ۱۶۴ هکتار در گچساران، ۱۶۲ هکتار در دهدشت، ۵۷ هکتار در سوق و ۳۷ هکتار در سی‌سخت وجود دارد.

راستا تصریح کرد: ۲۰ طرح بافت فرسوده با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان در استان تعریف و تاکنون ۴۰ میلیارد تخصیص داده شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل معابر، پیاده‌روها، مدرسه، کتابخانه و سایر موارد است که پیشرفت فیزیکی اجرای این پروژه‌ها ۷۵ درصد است.

راستا تصریح کرد: از جمله برنامه‌های سال جاری، برای ساماندهی بافت فرسوده تکمیل طرح‌های در دست اجرای گذشته و شناسایی بافت‌های فرسوده سایر شهرها به کمک شهرداران برای ارسال به وزارتخانه است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته، کمبود اعتبار، روند اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده در بافت فرسوده را با کندی مواجه کرد و پرداخت تسهیلات برای احداث مسکن در بافت فرسوده از دیگر برنامه وزارت راه و شهرسازی است.

راستا تصریح کرد: به افراد دارای زمین در بافت فرسوده ۳۰۰ میلیون پرداخت می‌شود و تاکنون ۳۵۰ متقاضی برای ساخت مسکن در طرح بافت فرسوده به بانک معرفی شده اند.

وی افزود: برای استقبال مردم از ساخت مسکن در بافت فرسوده از بسته تشویقی شامل تخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساخت و یک طبقه تشویقی برای واحدهای بافت فرسوده پیش بینی شد.

رستا با بیان اینکه یکهزار و ۸۰ هکتار سکونت گاه غیررسمی در استان وجود دارد، گفت: بیشترین سکونت گاه غیررسمی در یاسوج و مناطق اکبرآباد، نجف‌آباد، شرف‌آباد، خالقیان و بله‌زار شناسایی شده است و ۷۸۰ هکتار از سکونتگاه‌های غیررسمی در یاسوج و ۳۰۰ هکتار در گچساران است.

وی افزود: در دهدشت نیز شهر سمغان به عنوان سکونتگاه غیررسمی شناسایی شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا