اخبار روز

۲۰۰ نفر از آموزش دهندگان سوادآموزی کرمانشاه فعال می‌شوند

۲۰۰ نفر از آموزش دهندگان سوادآموزی کرمانشاه فعال می‌شوند

۲۰۰ نفر از آموزش دهندگان سوادآموزی کرمانشاه فعال می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر کرمی در نشست توجیهی و توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی این استان که صبح دوشنبه در محل کانون فرهنگی تربیتی تقوا برگزار شد، اظهار کرد: تشریح و تبیین جایگاه نهضت سواد آموزی در کشور موجب شده این سازمان طی سال تحصیلی جاری در مسیر اهداف عالی قرار بگیرد.

وی با اشاره به تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و پیام تاریخی ایشان به این سازمان، افزود: طی دهه اخیر بحث‌هایی پیرامون تغییر روند کنونی نهضت سوادآموزی مطرح شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: قرار بود روند کنونی فعالیت‌های این سازمان به مسیر دیگری هدایت شود و یکی از دلایل تأخیر در شروع کلاس‌های سوادآموزی سال تحصیلی جاری نیز همین موضوع بود.

کرمی با اشاره به وجود بحث‌هایی مبنی بر انحلال نهضت سوادآموزی، تأکید کرد: ریشه کنی کامل بیسوادی در یک مرحله و در یک مقطع زمانی یک سال به دلیل باز بودن مبادی ورودی بیسوادی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: با تلاش‌ها و تبیین جایگاه و دلایل لزوم ادامه داشتن روند فعالیت‌های نهضت سوادآموزی توسط دکتر عبدی رئیس این سازمان، نهضت سوادآموزی از انزوا خارج شد و بازگشت شکوهمندی به مسیر دستیابی به اهداف عالی خود داشت.

ماده ۲۸ استخدامی ظرفیت خوبی برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی است

کرمی با تاکید بر اینکه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی زحمات زیادی در مسیر باسوادی جامعه هدف متحمل می‌شوند، گفت: ماده ۲۸ قانون استخدامی در آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای استفاده از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی به وجود آورده است چرا که این آموزش دهندگان تجربه‌ها و سواد لازم برای تدریس را دارند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت پذیرش و استخدام معلم بر اساس ماده ۲۸ در کرمانشاه در حد استان‌های پرجمعیت کشور مانند تهران و اصفهان است.

رئیس نهضت سواد آموزی استان کرمانشاه به طرح فعال شدن آموزش دهندگان غیر فعال اشاره کرد و افزود: این طرح هم اکنون در مرحله پایش قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰۰ نفر از این آموزش دهندگان فعال شوند.

وی شرایط فعال شدن آموزش دهندگان غیرفعال را حداکثر سن ۴۰ سال، داشتن حداقل مدرک کاردانی، داشتن یک دوره قبولی مستمر و ثبت بودن نام او در سامانه را اعلام کرد.

کرمی به سفر اخیر رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قطعاً این سفر تأثیر بسزایی در رفع مشکلات آموزش دهندگان این استان داشت.

وی از افزایش بودجه فعالیت‌های نهضت سوادآموزی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان به‌روز شده و قطعاً در سال آینده این حق الزحمه افزایش خواهد یافت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه حق الزحمه اجرای طرح‌های سوادآموزی طی سال‌های گذشته پرداخت نشده بود، تصریح کرد: بودجه این طرح‌ها مصوب شده و به زودی پرداخت می‌شود.

کرمی اضافه کرد: همچنین از سنوات گذشته پاداشت قبولی به سوادآموزان پرداخت نشده بود که خوشبختانه پرداخت این پاداش‌ها از سال گذشته شروع شده است.

به گفته وی، پاداش قبولی به هر سوادآموز در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۷۹ هزار تومان و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۱۰ هزار تومان بوده که پرداخت شده و سال تحصیلی ۱۴۰۱ نیز هنوز به پایان نرسیده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا