اخبار روز

۱۷ کشته در درگیری ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در خارطوم

۱۷ کشته در درگیری ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در خارطوم

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

۱۷ کشته در درگیری ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در خارطوم

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از المیادین، اتحادیه پزشکان سودان روز اعلام کرد که در نتیجه تبادل شدید آتش بین نیروهای ارتش و واکنش سریع در منطقه مایو در جنوب خارطوم، ۱۷ نفر کشته و ۱۰۶ نفر زخمی شدند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

این اتحادیه غیر دولتی سودانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه مایو (بازار ۶) روز چهارشنبه شاهد گلوله باران خشونت‌آمیز و خونین بود که ۱۷ کشته و بیش از ۱۰۶ زخمی بر جای گذاشت و جراحت ۳۶ مورد از زخمی‌ها شدید بود.

اتحادیه پزشکان سودان با اشاره به اینکه تعداد موارد آسیب دیده از این درگیری‌ها هنوز در حال افزایش است، افزود که کادر پزشکی در بیمارستان آموزشی دولتی خارطوم به دلیل تعداد زیاد مجروحان و کمبود کادر پزشکی، فشار زیادی را در رسیدگی به مجروحان تجربه کرد.

سازمان بین المللی جمع آوری معلومات و تحلیل منازعات ( ACLED) تعداد تلفات از زمان آغاز نبرد بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع به ۱۸۰۰ نفر رسیده است که بیشتر آنها در خارطوم و شهر «الجنینه» مرکز ایالت دارفور غربی هستند.

این تحولات در حالی است که ارتش سودان اعلام کرد به علت پایبند نبودن نیروهای واکنش سریع به آتش‌بس، از حضور در مذاکرات در جده عربستان انصراف داده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا