ورزش

۱۵ هزار تماشاگر برای دربی ناامید کننده است/فقط یک اشتباه کافی است

۱۵ هزار تماشاگر برای دربی ناامید کننده است/فقط یک اشتباه کافی است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

۱۵ هزار تماشاگر برای دربی ناامید کننده است/فقط یک اشتباه کافی است

مهدی فنونی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دربی صدم که امروز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود گفت: دو تیم استقلال و پرسپولیس هفته ماقبل دربی را با پیروزی پشت سر گذاشتند پرسپولیس توانست در کرمان ۳ بر ۱ برنده شده و استقلال هم در تهران و در یک بازی پرگل، هوادار را ۶ بر یک شکست داد تا دو تیم بدون تلفات راهی دربی شوند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی افزود: با توجه به عملکرد دو تیم در هفته‌های اخیر، استقلال شرایط بهتری از پرسپولیس دارد. این تیم در تمام دیدارهایی که انجام داده پیروز از میدان خارج شده است؛ حتی زمانی هم که گلی را دریافت کرده ناامید نشده و به بازی برگشته و پیروز از زمین خارج شده است. پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشته اما نه به اندازه استقلال و اعتقاد دارم اگر همین روند در این دیدار هم ادامه پیدا کند آبی‌ها می‌توانند پیروز از زمین خارج شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا یکی از دو تیم بتواند برنده شود و به قهرمانی امیدوار شود گفت: پیروزی در دربی چند فاکتور را می‌طلبد. اول اینکه دو تیم باید با آرامش و بدون استرس وارد زمین شوند. از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند. بی دلیل و به خاطر یک خطا با بازیکن حریف و داور به جر و بحث نپردازند و اجازه دهند داور میدان کارش را به درستی انجام دهد ضمن اینکه یکی از نکات مهم موفقیت در این دیدار این است که دو تیم اشتباه نکنند. یک اشتباه باعث خواهد شد تا جام از دست یکی از دو تیم پرطرفدار تهرانی پر بکشد. بنابراین بازیکنان باید تنها تمرکزشان بر روی دیدار باشد تا بتواند به آنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند.

فنونی زاده تاکید کرد: بازیکنانی که دربی‌های زیادی را برگزار کرده‌اند آرامش بیشتری دارند. در فوتبال ما به آنها دربی باز می‌گویند؛ کسانی که تحت تأثیر جنجال‌ها قرار نمی‌گیرند. رفتارهای برخی تماشاگرنماها در آنها تأثیر نمی‌گذارد و تنها تمرکز آنها بر روی بازی است و این دربی بازها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه داشته باشند.

کارشناس فوتبال در مورد نقش دو کاپیتان این دیدار گفت: کاپیتان‌های دو تیم هم می‌توانند بازی را آرام کنند و هم می‌توانند به جنجال بکشند. نقش آنها در آرامش و هدایت تیمشان بسیار تأثیرگذار است. در استقلال، حسینی در هفته‌های اخیر عملکرد موفقی داشته. او با یک روحیه خوب به این دیدار خواهد رفت ضمن اینکه او از لحاظ اخلاقی یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است و اعتقاد دارم می‌تواند در زمین هم کاپیتان باشد هم مربی و هم کسی که بازیکنانش را هدایت می‌کند تا با آنچه که هدفشان است دست پیدا کنند نه اینکه بخواهند وارد حاشیه شده و بازی را از آن کیفیت لازم دور کنند.

مهدی فنونی زاده با انتقاد از عدم حضور پرتعداد تماشاگران در دربی گفت: در فوتبال ما بی سابقه است که دربی با ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شود؛ بازی‌ای که همیشه رکورددار حضور تماشاگران بوده حالا باید تنها ۱۵ هزار تماشاگر را ببیند. این یک اتفاق تلخ برای فوتبال ما است و امیدوارم مسئولین فوتبال هر چه زودتر ورزشگاه آزادی را که از عمر آن ۵۴ سال می‌گذرد بازسازی کنند تا حداقل همین یک ورزشگاه تقریباً استاندارد را که داریم از دست ندهیم و هواداران بتوانند بدون استرس وارد ورزشگاه شده و از تماشای بازی تیم‌های محبوبشان لذت ببرند.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که چه نتیجه‌ای را برای دربی پیش بینی می‌کنید گفت: همیشه معتقد بودیم بازی با تساوی به پایان می‌رسد اما این بار با توجه به شرایط جدول، باقی مانده ۴ هفته تا پایان لیگ و نزدیک بودن امتیازات سه تیم صدر جدول به یکدیگر این دیدار باید یک برنده داشته باشد در غیر این صورت این سپاهان است که از تساوی سرخابی‌ها بهترین استفاده را خواهد برد و من به عنوان یک استقلالی که در چند دربی حضور داشتم و این بازی را به خوبی تجربه کرده‌ام امیدوارم استقلال بتواند برنده این دیدار شده تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا