سریال و انمیشن

۱۵ سریال درام کره ای جذاب و دیدنی با بیش از یک فصل؛ از Let’s Eat تا The Penthouse

۱۵ سریال درام کره ای جذاب و دیدنی با بیش از یک فصل؛ از Let’s Eat تا The Penthouse

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

۱۵ سریال درام کره ای جذاب و دیدنی با بیش از یک فصل؛ از Let’s Eat تا The Penthouse

سریال های درام کره ای در میان مخاطبان تلویزیون بسیار محبوب هستند و در اینجا می خواهیم بهترین سریال های کره ای درام با بیش از یک فصل را معرفی کنیم. علیرغم تمام چیزهای جذابی که درام های کره ای برای ارائه به مخاطبان خود دارند، یک نقص در اکثر سریال های این ژانر وجود دارد. به طور معمول درام های کره ای تنها چند اپیزود ادامه داشته و در یک فصل به پایان می رسند. این بدان معناست که بسیاری از سریال های کره ای تنها یک فصل ادامه داشته و بسیار غیرمحتمل است که فصل دومی ساخته شود. متعجب نشوید اگر گفته شود سریالی تنها یک فصل داشته و سپس ساخت فصل دوم نیز تایید شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین
15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

طرفداران درام های کره ای اما نباید کاملاً ناامید باشند زیرا برخی سریال های کره ای این قالب را شکسته و مخاطبان خود را با سریال هایی بیش از یک فصل متعجب می کنند. در شرایطی که تلویزیون بیش از هر زمان دیگری محبوبیت یافته است، که به موجی از سریال های کره ای در نتفلیکس منجر شده است، سرویس های استریمینگ از این کلیشه ها فراتر رفته و همان چیزی را به مخاطبان خود داده اند که سال ها بود خواستارش شده بودند: شانسی برای دیدن تداوم داستان شخصیت های مورد علاقه شان. اکثر درام های کره ای در سراسر جهان مورد تحسین قرار می گیرند و در خارج از کره بینندگان بسیاری پیدا می کنند که باعث شده بسیاری از استودیوها به ساخت فصول جدیدی از این سریال ها ترغیب شوند. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۵ سریال درام برتر کره ای که بیش از یک فصل دارند آشنا کنیم.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۱۵- Let’s Eat (2013)

وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، سریال Let’s Eat به خاطر فضای بامزه و بازیگران بسیار جذابش مورد استقبال مخاطبان کره ای قرار گرفت که به خلق یکی از بهترین سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل منجر شد. این درام کره ای عمدتاً روی شخصیت لی سو کیونگ تمرکز دارد، زن مطلقه ای که به شدت به غذا علاقه دارد. در شرایطی که او در خانه جدیدش مستقر می شود، با همسایه اش گو دائه یونگ آشنا می شود که او نیز اتفاقات شیفته غذاست. سریال Let’s Eat در سال ۲۰۱۵ برای فصل دوم بازگشت اما این بار بیشتر روی شخصیت دائه یونگ تمرکز داشت که به شهر کوچک سجونگ نقل مکان کرده بود. چیزی که تماشاگران این سریال را تحت تاثیر قرار داد، داستان جذاب و صحنه های خوشایند فیلم با غذاهای کره ای خوشمزه بود. علیرغم تغییر تمرکز داستان، این سریال در طول فصول خود توانست تعداد بالای بینندگانش را حفظ کند.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۱۴- Welcome To Waikiki (2018)

سریال Welcome To Waikiki سریالی بود که عملاً نمی توان آن را سریالی با بیش از یک فصل دانست اما هنوز هم یکی از بهترین سریال های کره ای درام با بیش از یک فصل به شمار می آید. فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۸ در ۲۰ اپیزود منتشر شد. سه مرد متفاوت یک مهمانخانه به نام وایکیکی را در شهر ایتائه وون باز می کنند. شاید ندانند چطور این مکان را مدیریت کنند اما مصمم هستند از این کسب و کار پول بدست بیاورند تا بتوانند فیلم شان را بسازند. زندگی آن ها با ورود مهمانی که یک مادر مجرد و تنهاست، پیچیده تر می شود. فصل دوم سریال در واقع یک فصل به شمار نمی آید بلکه یک راه اندازی مجدد است. این فصل از سریال با نام Welcome to Waikiki 2 منتشر شد. تنها تفاوت این است که شخصیت های اصلی فصل اول دیگر در داستان فصل دوم حضور ندارند. یکی از شخصیت ها اما همچنان در فصل دوم حضور داشته و در شرایطی که کسب و کار او با مشکل مواجه است، امیدوار است تا مهمانخانه وایکیکی را از نو راه اندازی کند. این سریال کره ای چنان محبوب بود که یک بازسازی از آن در ویتنام به نام Nhà trọ Balanha صورت گرفت.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۱۳- Vampire Prosecutor (2011)

خون آشام ها هنوز هم محبوب هستند، حتی در درام های کره ای، و سریال Vampire Prosecutor بدون شک یکی از بهترین سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل به شمار می آید. این سریال پلیسی حال و هوایی مشابه سریال آمریکایی iZombie دارد. به جای خوردن مغزها و زامبی بودن، کارآگاه محترم این سریال کره ای گاز گرفته شده و خون آشام می شود. با حس قوی عدالت جویی، این کارآگاه راهی برای استفاده از توانایی های جدیدش برای کمک به قربانیان قتل پیدا می کند. در واقع او خون افراد مرده را برای پی بردن به گذشته شان و علت مرگشان می نوشد. تماشاگران این سریال جنبه پلیسی و تحقیقی و همچنین عناصر ماوراءالطبیعه سریال را دوست داشتند. فصل اول از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۱ به طول ۱۲ اپیزود ادامه داشت. مدت کوتاهی بعد، در سال ۲۰۱۲، فصل دوم سریال ساخته شده و پس از ۱۱ اپیزود به پایان رسید. سریال Vampire Prosecutor چنان با استقبال مخاطبان روبرو شد که بالاترین تعداد بینندگان را در میان درام های شبکه های کابلی کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۱۲- Chief Of Staff (2019)

Chief Of Staff یک سریال درام بی نقص و مناسب هر طرفدار سریالی است که از درام، سیاست و جنبه های عاشقانه چنین سریال هایی خوششان می آید و یکی از بهترین سریال های درام کره ای بیش از یک فصل است. جانگ تائه جون یک شخصیت قاطع و دارای ذهنیتی قوی است که به دستیار ارشد یک قانونگذار تبدیل می شود. تائه جون جاه طلبی های بزرگی دارد که می خواهد در آن ها به موفقیت برسد. در طرف دیگر داستان یک قانونگذار در سال اول حضور خود در مجلس می خواهد نامی برایش دست و پا کند. کانگ سئون یونگ یک شخصیت جاه طلب و متعهد است که پله های ترقی را به عنوان یک قانونگذار طی کرده اما به دلیل رابطه عجیبش با تائه چوان، تنش هایی ایجاد می شود. رییس او با قانونگذار ارشدی که سئون یونگ را به جایگاه کنونی رسانده رقابت دارد. سریال Chief Of Staff یکی از بهترین درام های کره ای حقوقی است که در بخش بهترین ها نامزد دریافت جایزه بهترین درام کره ای شد.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۱۱- Love Alarm (2019)

به عنوان یکی از بهترین درام های کره ای که در سال ۲۰۱۹ به شهرت رسید، سریال Love Alarm به لطف داستان جذاب، شخصیت های حسودی که یک مثلث عشقی پرتنش را خلق می کند و داستان تکان دهنده اش به یکی از محبوب ترین سریال های مبتنی بر کارتون های اینترنتی تبدیل شد. پایان فصل اول مخاطبان سریال را ناامید کرد زیرا سرنوشت شخصیت های اصلی را مشخص نکرد. وقتی نتفلیکس اعلام کرد که فصل دوم را می سازد طرفداران سریال بسیار امیدوار و خوشحال شدند، فصل دومی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. فصل دوم سریال Love Alarm با نشان دادن سرنوشت داستان جوجو، سون اوه و هایه یونگ توانست انتظارات طرفدارانش را برآورده کند. همچنین فصل دوم با پایان بندی خود طرفدارانش را شوکه و حیرت زده کرد. در حالی که این سریال برنده جایزه چندان بزرگی نشد اما نامزد دریافت چهار جایزه در جوایز بین المللی درام سئول شد.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۱۰- Voice (2017)

درام کره ای Voice در ژانر تریلرهای پلیسی کارآگاهی از زمان شروع انتشار خود در سال ۲۰۱۷ همه را شیفته خود کرد، و بدون شک یکی از بهترین سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل است. این سریال از هر چیزی در خود تکه ای دارد که از اپیزودی به اپیزود دیگر مخاطبان را متحیر می کند. هر اپیزود با یک قتل ترسناک جدید، تماس های تهدید کننده با پلیس و یک سبک روایت مرتبط در کلیت داستان همراه است. سریال Voice در مورد خلق تیمی به نام زمان طلایی است که مسئولیت پاسخگویی و ارسال نیروهای پلیس در پاسخ به تماس های افراد در خطر با پلیس را بر عهده دارد. فصل اول سریال داستان بسیار جذابی دارد: یک کارآگاه بسیار کارکشته و سمج وقتی همسرش در هنگام کار کشته می شود، دست به کار می شود و قانون را نادیده می گیرد. سال ها بعد او با یک زن پلیس سرسخت که قدرت شنوایی بسیار قوی دارد آشنا شده و این دو تیمی کارآمد را تشکیل می دهند. موفقیت سریال به ساخت فصل دوم با بازگشت اکثر شخصیت های اصلی منجر شد اما همچنان ارتباط خود را با فصل اول حفظ کرد. جانگ هیوک در نقش اصلی این سریال برنده جایزه ستاره درخشان به خاطر ایفای نقش کارآگاهی سرسخت و کارکشته به نام مو جین هیوک در این سریال شد.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۹- Work Later, Drink Now (2021)

در سریال درام کره ای Work Later, Drink Now ، سه زن مجرد در دهه چهارم زندگی شان اغلب بعد از کار با هم دیدار می کنند و با هم خوش می گذرانند. به عنوان یکی از بهترین سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل، شخصیت های اصلی این سریال آن سو هی یک خبرنگار، هان جی یئون یک مربی یوگا و کانگ جی گو یک استریمر آنلاین هستند. تمرکز عمیق سریال روی دوستی شخصیت های اصلی، روایت واقع گرایانه آن که همیشه قابل باور و باکیفیت باقی می ماند و همچنین سکانس های کمدی این سریال توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. به همین خاطر است که این سریال برای فصل دوم تایید شد که در دسامبر ۲۰۲۲ منتشر گردید. سریال Work Later, Drink Now مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و دو جایزه دریافت کرد، از جمله جایزه بهترین بازیگری در مراسم APAN Star Awards برای هان سون هوا و جایزه Bechdel’s Choice 5 در Bechdel Day.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۸- Hello, My Twenties (2016)

سریال Hello, My Twenties یک عنوان مناسب و بی نقص برای این درام منتشر شده در سال ۲۰۱۶ است. این درام در مورد بلوغ با این ذهنیت ساخته شد که مورد توجه مخاطبان جوانی قرار گیرد که در دهه سوم زندگی خود قرار دارند. داستان این سریال کره ای در مورد پنج زن است که در خانه ای اشتراکی به نام Bell Opaque با هم زندگی می کنند. این پنج زن در ابتدا کاملاً با هم غریبه هستند و البته با شخصیت هایی کاملاً متفاوت. با گذشت زمان، رفته رفته مشکلات زندگی و رنج های بالا رفتن سن آن ها را به هم نزدیک تر می سازد. شخصیت های اصلی فراز و نشیب های بسیاری را تجربه می کنند و لحظات خوشایند و گاه عاشقانه ای را شاهد هستند. فصل دوم یک سال بعد از فصل اول، در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. سریال Hello, My Twenties در مراسم Korea Drama Award و Asia Artist Awards برنده جوایزی شده و در کل سه جایزه بدست آورد.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۷- Stranger (2017)

درام کره ای و تریلر جنایی Stranger بعد از هر اپیزود باعث می شود که مخاطب با عطش برای چیزی بیشتر بازگردد که آن را به یکی از بهترین سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل تبدیل می کند. این سریال در میان مخاطبان کره ای و بین المللی بسیار محبوب بود و در میان بهترین سریال های انتخابی نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. این سریال روی دو شخصیت اصلی داستان تمرکز دارد، هوانگ سی موک یک کارآگاه برجسته است که توانایی اش برای همدردی را از دست می دهد. او با یک افسر پلیس به نام هان یئو جین همراه می شود تا یک پرونده قتل را حل نماید. این دو خیلی زود در می یابند که تلاش هایشان برای اجرای عدالت به خاطر فساد و یک شرکت بزرگ بی نتیجه مانده است. فصل دوم شخصیت های اصلی را باز می گرداند اما این بار، تنشی بیشتر به داستان تزریق می شود زیرا دفتر اداره پلیس و دفتر بازرسی برای حفظ کنترل خود بر تحقیقات با هم درگیر می شوند. سریال Stranger جایزه گرند پرایز Seoul Awards و Baeksang Arts Awards و همچین دو جایزه Baeksang Arts را بدست آورد.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۶- Yumi’s Cells (2021)

سریال Yumi’s Cells سریالی بی نقص برای کسانی است که با درام های کره ای آشنایی چندانی ندارند زیرا دارای یک رویت منحصربفرد و جلوه های تصویری است که به ندرت در دیگر سریال های درام کره ای دیده می شود. به عنوان یکی از بهترین درام های کره ای با بیش از یک فصل، زنی به درخواست های عاشقانه پاسخ نمی دهد زیرا سلول عشق او وارد کما شده است. به کمک یک مهندس بازی های ویدیویی و دیگر سلول هایش، این زن خیلی زود می تواند دوباره عشق را درک کند. در ابتدا شاید این سریال حال و هوا و حس متفاوتی و عجیبی داشته باشد زیرا شاهد ترکیبی از سکانس های انیمیشنی و غیرانیمیشنی هستیم که بخش دوم مربوط به شخصیت های اصلی داستان و بخش اول مربوط به سلول هاست. به لطف سناریو پر از خوشمزگی و روایت غیرطبیعی اش، فصل دوم سریال Yumi’s Cells نیز ساخته شد. سریال Yumi’s Cells در فهرست ۱۰ سریال درام کره ای برتر سال ۲۰۲۱ از نگاه NME در رتبه پنجم قرار گرفت و جوایزی را در مراسم APAN Star Awards، Asian Academy Creative Awards و Blue Dragon Series Awards بدست آورد.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۵- Kingdom (2019)

وقتی پای تم های آخرالزمانی زامبی محور به میان می آید که حال و هوایی تاریخی دارند، سریال Kingdom از نتفلیکس در میان مخاطبان بین المللی بسیار محبوب بوده و یکی از بهترین سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل است. این تریلر ترسناک تاریخی سیاسی در سال ۲۰۱۹ از نتفلیکس و بر اساس یک کارتون اینترنتی منتشر شد. این سریال روی سرگذشت یک ولیعهد تمرکز دارد که با توطئه سیاسی پیچیده ای توسط درباریان برای قتل پدرش مواجه می شود، در شرایطی که یک بیماری مرموز باعث شده بخشی از دربار و مردم کشور به هیولاهایی خونخوار تبدیل شوند. با موفقیت سریال در فصل اول، فصل دوم آن در سال ۲۰۲۲ از راه رسید. داستان فصل دوم از آنجا آغاز می شود که داستان فصل اول به پایان رسیده و ولیعهد قصد دارد از مردم کشورش در مقابل این بیماری جدید محافظت کند. او همچنین باید از خاندان سلطنتی خود نیز دفاع نماید. به طور خاص، طراحی لباس و فضای تاریخی این سریال مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار گرفته است، سریالی که در بخش فنی در Asia Contents Awards برنده جایزه شود. علاوه بر این، این سریال به خاطر نویسندگی سناریو و در بخش بازیگری برای جو جی جون جوایز متعددی را در پی داشته است.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۴- Hospital Playlist (2020)

پنج پزشکی که از دوران دانشکده پزشکی با هم دوست بوده اند شخصیت های اصلی درام کره ای Hospital Playlist هستند که یکی از بهترین سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل به شمار می آید. در این سریال،شخصیت های اصلی با همان چالش هایی مواجه می شوند که هر پزشکی در دوران کاری خود با آن ها روبرو می شود، در حالی که همزمان تلاش دارند با مشکلات زندگی شخصی شان کنار بیایند. این سریال لحظات احساسی و غم انگیزی دارد که هر مخاطبی را به گریه می اندازد اما همزمان احساس راحتی و عشق را به مخاطب منتقل می کند. سریال Hospital Playlist به لطف تصویر قوی که از شخصیت های زن ارائه می کرد، روایت احساسی و بازی های بی نقص از بازیگرانی اصلی اش برای فصل دوم نیز تایید شد. به عنوان یکی از بهترین سریال های درام کره ای در ژانر پزشکی، این سریال دائماً در صدر فهرست های منتشر شده از بهترین سریال های کره ای قرار دارد. علاوه بر این، سریال Hospital Playlist تاکنون ۱۴ جایزه برده که بیشتر آن ها در بخش بازیگران و موسیقی سریال بوده است.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۳- Dr. Romantic (2016)

سریال Dr. Romantic یک سریال بسیار موفق بود وقتی فصل اول آن در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، که آن را به یکی از بهترین سریال های کره ای تبدیل کرد. بعد از یک اتفاق تراژیک، بو یونگ جو زندگی مجللش را به عنوان یک پزشک تحسین شده در بزرگ ترین مرکز درمانی کشور رها می کند. بعد از تغییر نام، او در یک بیمارستان کوجک در استان گوانگ وون به طبابت می پردازد. او در بیمارستان دولدام به جراح ارشد تبدیل شده و دو پزشک موفق و برجسته دیگر بیمارستان را برای رسیدن به نهایت پتانسیل خود راهنمایی می کند. برخلاف دیگر پزشکان، یونگ جو تیمش را ترغیب می کند که تفکرات سیاسی و مبارزه علیه قدرت دولتی را کنار گذشته تا بیشتر روی معالجه بیماران متمرکز شوند. فصل دوم سریال در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این سریال در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته و در جشنواره ها و مراسم مختلف جوایز متعددی مرکب از ۱۹ جایزه ارزشمند دریافت کرد.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۲- Squid Game (2021)

شکی وجود ندارد که سریال Squid Game یک پدیده بین المللی و یکی از بهترین درام های کره ای تاریخ است. این درام کره ای سناریو بسیار جذاب و جدیدی داشت: افرادی که شرایط مالی وخیمی دارند، این شانس را پیدا می کنند که با رقابت در یک مسابقه برای بقا که برای سرگرمی ثروتمندان برگزار می شود، سختی های مالی شان را پشت سر بگذارند. اما همه چیز در سریال پیچشی تاریک به خود می گیرد وقتی شرکت کنندگان در می یابند که با هر بازی، باید بر سر زنده ماندن و نماندن با هم رقابت کنند. سناریو سریال Squid Game منحصربفرد نیست اما شیوه پرداخت آن به تم هایی مانند طبقات اجتماعی و نابرابری درآمد به خوبی با بینندگان سریال ارتباط برقرار کرد. این سریال برای فصل دومی بسیار مورد انتظار در نتفلیکس تمدید شده و فصل دوم آن در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. اگر چه این سریال برنده هیچ جایزه ای نشد اما از نگاه بسیاری مشهورترین سریال کره ای در میان مخاطبان امروزی است، نامی مشهور برای کسانی که معمولاً به تماشای سریال های کره ای نمی نشینند.

15 سریال درام کره ای که بیش از یک فصل ادامه داشتند

۱- The Penthouse: The War in Life (2020)

سریال The Penthouse: The War in Life راه خود را به فهرست پربیننده ترین و محبوب ترین سریال های درام کره ای در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ باز کرد و به یکی از بهترین سریال های درام کره ای با بیش از یک فصل تبدیل شد. اگر به دنبال سریالی پرتنش، مجذوب کننده و غیرمنتظره هستید، این سریال بهترین گزینه شماست. فصل اول سریال در مورد داستان ها و زندگی خانواده های ثروتمند در منطقه هرا پالاس است. هر خانواده برای موفقیت فرزندانشان جاه طلبی های بزرگی داشته و برای حفاظت از آن ها دست به هر کاری می زنند. وقتی یک دختر مرموز در یک مهمانی در هرا پالاس سقوط کرده و می میرد، زندگی این خانواده ها زیرورو می شود. رازها، دروغ ها و ظنین شدن ها باعث می شود که داستانی جذاب و سرگرم کننده شکل گیرد. فصل دوم از همانجایی آغاز می شود که فصل اول به پایان رسیده بود، جایی که دروغ های شخصیت های اصلی رفته رفته برایشان دردسرساز می شود. سریال The Penthouse: The War in Life توانسته ۱۹ جایزه بدست آورد که شامل چندین جایزه در SBS Drama Awards, Seoul International Drama Awards, و Baeksang Arts Awards می شود.

منبع:روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا