سریال و انمیشن

۱۰ فیلم عاشقانه ترسناک برتر تاریخ سینما؛ از Sun Don’t Shine تا The Fly

۱۰ فیلم عاشقانه ترسناک برتر تاریخ سینما؛ از Sun Don’t Shine تا The Fly

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

۱۰ فیلم عاشقانه ترسناک برتر تاریخ سینما؛ از Sun Don’t Shine تا The Fly

وقتی پای عبور از مرزهای ژانری و مبهم شدن خطوط بین ژانرهای سینمایی به میان می آید، ژانر وحشت یکی از متنوع ترین ژانرهای سینمایی است و این موضوع شامل ترسناک ترین فیلم های رمانتیک یا رمانتیک ترین فیلم های ترسناک یا فیلم های عاشقانه ترسناک نیز می شدو. چه به خاطر آسیب پذیری و چه تنش آن ها باشد، چیزی در مورد وحشت و عاشقی وجود دارد که یکدیگر را تکمیل می کنند. در حالی که فیلم های ترسناکی هستند که انگار یک رابطه عاشقانه را به عنوان ابزاری برای روایت یک داستان خلق می کنند، فیلم های دیگری وجود دارند که واقعاً درام هایی رمانتیک را با دنیایی ترسناک از فیلم های ژانر وحشت ترکیب می کنند. این فیلم های نادر هستند که علیرغم رمانتیک بودن، می توانند به شدت ترسناک باشند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین
10 فیلم عاشقانه ترسناک برتر

اگر چه فیلم های ترسناک عاشقانه-کمدی سبک تری مانند Warm Bodies نیز وجود دارند اما بهترین فیلم های ترسناک رمانتیک معمولاً بن مایه ها و حال و هوایی بسیار تاریک دارند. عشق و عشق بازی در فیلم های ترسناک این گزینه را دارد که پایانشان می تواند تراژیک یا پیروزمندانه بوده و می تواند حاوی روابط نامعمولی از کشش مرگبار شخصیت ها به یکدیگر مانند آن چیزی باشد که بین دو شخصیت اصلی فیلم Thirst رخ می دهد. دیگر فیلم های ترسناک عاشقانه به روایت داستان افراد خاص تر و مهربان تری اختصاص دارد که چیزی خوب و دوست داشتنی در دیگری پیدا می کنند، همان چیزی که در فیلم های Bones and All و A Girl Walks Home Alone at Night می بینیم. در هر صورت، بهترین فیلم های ترسناک عاشقانه باید شامل ترکیبی منحصربفرد از رابطه عاشقانه، خونریزی و لحظات ترسناک باشند که در ادامه شما را با ۱۰ مورد از بهترین آن ها آشنا خواهیم کرد.

10 فیلم عاشقانه ترسناک برتر

۱۰- Beast (2017)

فیلم Beast در مورد یک زن ۲۷ ساله به نام مول هانتفورد با بازی جسی باکلی است در حالی که در جزیره محل زندگی او یک سری قتل سریالی رخ داده و قربانیان آن همگی زنانی در سن و سال او هستند، فیلمی که یکی از بهترین فیلم های ترسناک رمانتیک به شمار می آید. وقتی مول با مردی به نام پاسکال با بازی جانی فلین آشنا می شود، تمام مردم جزیره در وحشت فرو رفته اند. در شرایطی که رابطه بین پاسکال و مول پا می گیرد، خانواده مول از این رابطه پشتیبانی نمی کنند. اما بدترین بخش ماجرا این است که بسیاری پاسکال را عامل قتل های سریالی می دانند که جماعت آن ها را در بهت و وحشت فرود برده است. مول و پاسکال باید رابطه خود را در این شرایط پیش برده و همزمان از دست تهدیدهای بیرونی که در کمین آن ها و رابطه شان ایستاده اند فرار کنند. Beast جایزه آکادمی فیلم بریتانیا را در بخش بازیگران برای مایکل پیرس و بهترین فیلم برای اولین تجربه کارگردانی لورن دارک در پی داشت و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بریتانیا نیز شد.

10 فیلم عاشقانه ترسناک برتر

۹- Sun Don’t Shine (2012)

فیلم Sun Don’t Shine ساخته شده در سال ۲۰۱۲ در مورد سفر جاده ای پرتنش یک زوج به نام های کریستال و لئو است، فیلمی ترسناک که در زمره بهترین فیلم های عاشقانه ترسناک قرار می گیرد. فضای این سفر از همان ابتدا پرتنش و ناخوشایند می شود و هر چه داستان پیش می رود، این فضا ترسناک تر و شوم تر می شود، در حالی که این زوج به مقصدشان و آینده جدیدی که می خواهند با هم داشته باشند نزدیک و نزدیک تر می شوند. رفته رفته حوادث و ماجراهایی که کریستال و لئو را به این نقطه رسانده فاش می شوند، و مخاطب آرام آرام دلیل این سفر پرماجرای زوج اصلی داستان را متوجه می شود. این فیلم به رابطه پیچیده بین این زوج و نهایت تلاش یک فرد برای کمک به دیگری می پردازد. فیلم Sun Don’t Shine برنده جایزه Chicken & Egg Emergent Narrative Woman Director Award شده و در دو بخش جوایز فیلم مستقل گاتهام نیز نامزد دریافت جایزه شد.

10 فیلم عاشقانه ترسناک برتر

۸- A Girl Walks Home Alone At Night (2014)

فیلم A Girl Walks Home Alone At Night ساخته آنا لیلی امیرپور در یک شهر جن زده در ایران به نام بد سیتی یا شهر بد روایت می شود و در مورد دختری بی نام با بازی شیلا وند است که تنها با نام دختر شناخته می شود. او یک خون آشام جوان تنهاست که در جستجوی طعمه، شب ها به تنهایی در خیابان پرسه می زند و یک شب با پسری به نام آرش که همانند او تنهاست آشنا می شود. این دو رابطه ای عمیق را شکل می دهند که باعث می شود این فیلم به یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ترسناک تبدیل شود و این دو خیلی زود به هم می پیوندند تا با هم از این زندگی در تنهایی فرار کنند. دختر داستان هم یک نوجوان منزوی و هم یک شکارچی بیرحم است که نقش او در این فیلم ترسناک به عنوان یک قهرمان و شرور دائماً در حال تغییر است، جایی که فیلم بیشتر روی پیچیدگی های شخصیتی افراد تمرکز دارد تا نیک و شر. فیلم آنا لیلی امیرپور به یک سری رمان گرافیکی شش قسمتی نیز تبدیل شد که به روایت گذشته دختر داستان پرداخته و به طور کلی به خاطر تصاویر تکان دهنده و تم های فمینیستی اش مورد تحسین قرار گرفت.

10 فیلم عاشقانه ترسناک برتر

۷- Spring (2014)

فیلم Spring داستان یک مرد جوان آمریکایی به نام ایوان را روایت می کند که بعد از دعدار شدن، به این نتیجه می رسد که به یک تغییر در محیط زندگی نیاز داشته و به همین خاطر به ایتالیا سفر می کند. در جنوب ایتالیا، ایوان با دختری خاص به نام لوییز آشنا شده و تصمیم می گیرد که بیشتر او را بشناسد، موضوعی که به خلق یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ترسناک تبدیل می شود. در شرایطی که ایوان دل لوییز را به دست می آورد، رازهای ترسناکی که در سطح زیرین رابطه این دو شکل گرفته رفته رفته فاش می شود. فیلم Spring داستان دو جوان از دو نقطه متفاوت در جهان است که به صورت تصادفی همدیگر را یافته و عاشق هم می شوند و همزمان یک فیلم ترسناک هیولایی است که می پرسد آیا عشق می تواند حتی از ترسناک ترین موانع نیز عبور کند یا خیر. فیلم Spring جایزه بهترین بازیگر را برای لو تیلور پوچی در فستیوال Austin Fantastic Fest و جایزه کارگردانان خوش آتیه را در فستیوال بین المللی فیلم پالم اسپرینگز به دست آورد.

10 فیلم عاشقانه ترسناک برتر

۶- Bones And All (2022)

تیموتی شالامی و تیلور راسل در یکی از بهترین فیلم های ژانر ترسناک رمانتیک نقش های اصلی را بازی می کنند. Bones And All بر اساس رمانی به همین نام نوشته کامیل دی آنجلیس ساخته شده و در مورد یک آدمخوار جوان به نام مارین است که پدرش او را ترک کرده و به همین خاطر تصمیم می گیرد تا برای پیدا کردن مادرش به مینه سوتا برود. در این مسیر است که او با پسری به نام لی آشنا می شود که تمایلات مشابهی دارد. فیلم Bones and All به روایت سفر جاده ای این دو می پردازد پس از آنکه عاشق هم شده و با هم به رفع کردن نیازهای ترسناکشان می پردازند که باعث می شود این فیلم پایانی ترسناک و عچیب داشته باشد که برای باورش باید خودتان فیلم را تماشا کنید. در این فیلم شاهد یک درام خانوادگی و خونریزی ها و کشتارهای بسیار هستیم، در حالی که فیلم تماماً در مورد آدمخواری نیست. فیلم لوکا گواداگنینو توانست دو جایزه در فستیوال فیلم ونیز و یک جایزه توسط جوایز جامعه منتقدان فیلم لاس وگاس بدست آورده و نامزد چند جایزه شناخته شده دیگر نیز شود.

10 فیلم عاشقانه ترسناک برتر

۵- The Fly (1986)

فیلم The Fly قطعاً یکی از مشهورترین فیلم های کالت کلاسیک و بدون شک یکی از بهترین فیلم های ترسناک رمانتیک است. کلاسیک علمی تخیلی ترسناک دیوید کراننبرگ در مورد دانشمندی به نام سث براندل با بازی جف گلدبلوم و یک روزنامه نگار به نام رانی کویف با بازی جینا دیویس است که رابطه ای بین آن ها شکل می گیرد، بعد از اینکه سث از رانی می خواهد که تازه ترین اختراع او را پوشش رسانه ای دهد. اما یکی از آزمایشات او به شکل هولناکی بد پیش رفته و نتیجه ای ترسناک و غیرمنتظره در پی دارد که رابطه این دو را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که این دو در اوج عشق و عاشقی هستند، رانی مجبور می شود نظاره گر دگردیسی ترسناک سث و تبدیل شدن او به یک هیبرید انسان/مگس غول پیکر و ترسناک باشد. داستان عاشقانه تراژیک این دو هسته اصلی شاهکار ترسناک کراننبرگ است و فیلم آنقدر مشهور و موفق بود که هم یک دنباله داشت و هم یک سری کتاب کمیک از روی آن نوشته شد. فیلم The Fly جایزه اسکار بهترین میکاپ را نیز بدست آورد و علاوه بر یک اسکار، توانست جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول برای گلدبلوم، بهترین میکاپ و بهترین فیلم ترسناک را در جوایز Saturn بدست آورد.

10 فیلم عاشقانه ترسناک برتر

۴- Thirst (2009)

این فیلم ترسناک کره ای که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد در مورد شخصیت سانگ هیون با بازی سونگ کانگ هو در نقش یک کشیش شناخته شده و دیندار رومی-کاتولیک است که به دلیل اشتباه خودش، به خون آشام تبدیل می شود و داستانی که در ادامه این ماجرا روایت می شود، Thirst را به یکی از منحصربفردترین و بهترین فیلم های ترسناک عاشقانه تبدیل می کند. سانگ یهون در ادامه با زنی به نام تائه جو آشنا شده و عاشق او می شود، در شرایطی که تلاش دارد با هویت خون آشامی تازه اش کنار بیاید. رابطه بین تائه جو و سانگ هیون نشان می دهد که چطور آن ها از لحاظ عقاید و اخلاقیات و رویکردشان به زندگی با هم تفاوت دارند. چیزی که در این فیلم می بینیم، مطالعه رابطه بین دو شخصیت کاملاً متفاوت است که با هم سرنوشتی مشابه دارند. فیلم Thirst برنده ۱۱ جایزه سینمایی شد که در فستیوال فیلم کن، جوایز سینمایی هنری چونسا و جوایز سینمایی بلو دراگون بود.

۱۰ فیلم عاشقانه ترسناک برتر تاریخ سینما؛ از Sun Don’t Shine تا The Fly

۳- Bram Stoker’s Dracula (1992)

اقتباس فرانسیس فورد کوپولا از رمان دراکولای برام استوکر در سال ۱۹۹۲ به عشق و وحشت منبع اصلی وفادار مانده و یکی از بهترین فیلم های ترسناک رمانتیک را خلق می کند. دراکولا با بازی گری اولدمن که هرگز نتوانسته با مرگ همسر محبوبش الیزابتا کنار بیاید، دختری به نام مینا موری با بازی وینونا رایدر را پیدا می کند که به باور او روح همسر درگذشته اش در وی حلول کرده است. در یکی از مشهورترین داستان های ترسناک خون آشامی، این دراکولای ترسناک و قدرتمند از هیچ تلاشی برای بدست آوردن عشق این زن زیبا فروگذار نمی کند. در کنار بیرحمی و سوءاستفاده گری دراکولا، این فیلم داستانی از عشق بی پایان را روایت می کند که حتی بعد از مرگ نیز ادامه دارد. فیلم Bram Stoker’s Dracula برنده سه جایزه اسکار در بخش بهترین طراحی لباس، بهترین صداگذاری و بهترین میکاپ شد. همچنین این فیلم ۹ جایزه Saturn Awards را بدست آورد و در این مراسم تاریخ ساز شد.

۱۰ فیلم عاشقانه ترسناک برتر تاریخ سینما؛ از Sun Don’t Shine تا The Fly

۲- Thelma (2017)

فیلم ترسناک ماوراءالطبیعه نروژی Thelma که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد در مورد شخصیت تلما با بازی ایلی هاروب است که برای حضور در دانشگاه به اسلو نقل مکان می کند و نتیجه یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ترسناک است. او پس از آشنایی با یک همکلاسی به نام آنجا با بازی کایا ویلکینز ، از زندگی انزواگرایانه خود در خوابگاه فرار می کند. او رفته رفته در می یابد که علاقه ای خاص به آنجا دارد اما رفته رفته اتفاقات فاجعه بار و بدون توضیح بسیاری در اطراف او رخ می دهد. تلما بعد از اینکه به شکلی غیرطبیعی شیفته آنجا شده و قدرت های که بدست آورده و توان کنترلشان را ندارد، وارد قلمرویی ناآشنا می شود. تلما همزمان خودش و دنیای خطرناک قدرت های ماوراءالطبیعه را بیشتر و بهتر می شناسد. فیلم Thelma به شدت مورد تحسین منتقدان و سینماروها قرار گرفته و توانست ۱۳ جایزه سینمایی مختلف را بدست آورد که شامل جوایزی در مراسم Amanda Awards، فستیوال بین المللی فیلم نروژ، انچمن منتقدان سینمایی سن دیگو و چند مراسم دیگر بود.

۱۰ فیلم عاشقانه ترسناک برتر تاریخ سینما؛ از Sun Don’t Shine تا The Fly

۱- Let The Right One In (2008)

فیلم ترسناک سوئدی Let The Right One In یک درام نوجوانانه رمانتیک لطیف در مورد دو نوجوان منزوی و متفاوت ۱۲ ساله است که آرامش را در رابطه با هم پیدا می کنند و نتیجه یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ترسناک تاریخ سینماست. این فیلم داستان اسکار را روایت می کند که با دختر نوجوان همسایه به نام الی آشنا می شود و این دو رفته رفته با هم دوست می شوند. علیرغم این واقعیت که الی از خون انسان ها تغذیه کرده و اسکار در مورد قتل رویاپردازی می کند، این دو نوجوان رابطه ای معصومانه و لطیف را شکل می دهند که به هر دوی آن ها حس تعلق می دهد. یک اقتباس آمریکایی از این فیلم با نام Let Me In ساخته و در سال ۲۰۱۰ منتشر شد که نقش اول آن را کلویی گریس موترز بازی می کرد. نسخه اورجینال سوئدی بیش از ۳۰ جایزه مختلف در فستیوال ها و مراسمات سینمایی به دست آورد، از جمله Saturn Awards، فستیوال فیلم تریبکا، Empire Awards و بسیاری دیگر.

منبع:روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا