اخبار روز

۱۰۰ روستای رودبار مشکل آب شرب دارند

۱۰۰ روستای رودبار مشکل آب شرب دارند

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

۱۰۰ روستای رودبار مشکل آب شرب دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد گودرزوند چگینی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: همانند رسانه‌ها و خبرنگاران، وظیفه مطالبه گری داریم و پیگیر مشکلات و مسائل هستیم.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با تاکید بر اینکه مطالبه گری رسانه‌ای را به سمت دستگاه‌های اجرایی ببرید، افزود: نقش نماینده قانون گذاری است و کار اجرایی باید از سوی دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقای ردیف بودجه این شهرستان از ۱۲ به ۴ بیان کرد: ارتقای ردیف بودجه رودبار در دراز مدت منجر به توسعه و پیشرفت شهرستان می‌شود.

گودرزوند چگینی با اشاره به ارتقای ردیف بودجه‌ای شهرستان رودبار اضافه کرد: ریل گذاری خوبی برای آینده شهرستان صورت گرفته است که سال‌های آینده در توسعه و پیشرفت آن قابل لمس است.

وی با اشاره به وعده وزیر راه در خصوص اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای ترمیم رانش سندس، افزود: از ۱۰ میلیارد تومان وعده وزیر، یک ریال هم به شهرستان اختصاص داده نشد اما پیگیری‌ها سنگ بنای اجرای این پروژه شد.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس مخالف هرگونه افزایش قیمت‌ها است، گفت: هر لایحه‌ای که دولت برای کاهش قیمت‌ها و کاهش تورم به مجلس بیاورد مورد تأیید قرار می‌گیرد.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه سد دیورش

گودرزوند چگینی از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه سد دیورش خبر داد و اضافه کرد: از سال ۹۲ تا ۹۹ کل پیشرفت فیزیکی سد دیورش کمتر از ۱۰ درصد بود اما اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه سد دیرش تأمین کننده آب شرب ۵ شهر و ۲۸ روستای شهرستان رودبار است، افزود: ایستگاه‌های پمپاژه و خطوط انتقال سد دیورش بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نماینده رودبار از افتتاح سد دیورش برای ۳ سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد دیورش مصوب شده است و از طرفی دیگر این پروژه در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است.

چگینی با اشاره به اینکه ۱۰۰ روستای رودبار مشکل آب شرب دارند، گفت: ۲۱ روستا در پروژه محرومیت زدایی آب قرار دارد.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف آبفای شهرستان رودبار، افزود از آب و فاضلاب راضی نیستم، بعد از زلزله آب شهرستان را اورژانسی انجام دادند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف جدی ورود زباله به جنوب گیلان هستیم، گفت: بنده، اعضای شورای تأمین، فرماندار و ائمه جمعه مخالف ورود زباله استان به جنوب گیلان هستیم.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه مسئله پسماند باید در همان سراوان حل شود، تصریح کرد: حل مسئله در باید شهرستانی شود و هر شهرستانی مسئولیت ساماندهی زباله خودش را عهده دار شود.

وی با بیان اینکه کجا گفته‌اند برای دفع زباله ۲۰۰ کیلومتر زباله را حمل کنید، افزود: آثار و شیرابه دپوی زباله در شهرستان رودبار، سفیدرود را آلوده می‌کند.

انتقال زباله به جنوب گیلان پاک کردن صورت مسئله است

نماینده رودبار با بیان اینکه انتقال زباله به جنوب گیلان پاک کردن صورت مسئله است، گفت: عده‌ای نه کارشناس هستند نه مطالعات دارند، یک عده هم مطالعات سفارشی انجام می‌دهند انتقال زباله به جنوب گیلان از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه نیست.

گودرزوند چگینی با انتقاد از حواشی انتخاب یک مدیر برای ارشاد رودبار، اضافه کرد: اداره ارشاد متولی دارد، چرا عده‌ای صبح تا شب بیانیه می‌دهند! بروند ببیند ضعف کجاست.

وی با تاکید بر اینکه به ارشاد نباید نگاه سیاسی شود، افزود: شهرستان رودبار ظرفیت نگاه سیاسی بدون پشتوانه را ندارد.

نماینده رودبار با انتقاد از بلاتکلیفی ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه اضافه کرد: تعیین و تکلیف ۸ کیلومتر باقیمانده آزاد راه بسیار اهمیت دارد و جزو مطالبات مردم این شهرستان است.

چگینی با بیان اینکه ترافیک روزهای تعطیل مردم رودبار را آزار می‌دهد، گفت: متولیان امر گفته‌اند که پروژه ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین – رشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود اما بعید می دانم این اتفاق بیافتد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا