اخبار روز

کیفرخواست متهمان شهادت سردار سلیمانی صادر شد

کیفرخواست متهمان شهادت سردار سلیمانی صادر شد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

کیفرخواست متهمان شهادت سردار سلیمانی صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مصدق پیش از پنجشنبه در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در گرگان اظهار کرد: کیفرخواست متهمان شهادت حاج قاسم سلیمانی شامل رئیس جمهور آمریکا و برخی از افراد وابسته صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه صادر شده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

معاون اول قوه قضائیه افزود: از همه نهادهای بین المللی مدنی بی طرف برای حضور در این دادگاه دعوت می‌کنیم تا با حضور در دادگاه با اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا شوند.

مصدق گفت: در هفته گذشته جلساتی برای هماهنگی بیشتر با دستگاه عدلیه عراق به انجام رسیده تا این محاکمه به صورت همزمان انجام شود.

وی به تبیین حقوق بشر آمریکایی و حمایت از تجزیه طلبی و اشغالگری پرداخت و گفت: آمریکا از یک طرف خود را حامی حق تعیین سرنوشت ملت‌ها می‌داند و از بسیاری از گروه‌های تجزیه‌طلب حمایت می‌کند، در حالی که همین حق را برای ملت فلسطین انکار کرده است.

معاون قوه قضائیه افزود ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر و در راستای سیاست‌های تجزیه طلبانه در منطقه طرحی موسوم به خاورمیانه جدید را در سیطره از مراکش تا مغولستان ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا بر اساس این سیاست در نظر دارد با کوچک کردن کشورهای منطقه و ضعیف کردن حکومت‌ها به هدف اصلی خود که همانا تجزیه قدرت‌های تأثیرگذار منطقه است، دست یابد.

وی گفت: دولت آمریکا طراحی خاورمیانه جدید در مباحث و اتفاقاتی مانند قضیه بالکان یوگسلاوی عراق و سوریه هم چنین رویکردی را عملیاتی کرده است.

معاون قوه قضائیه گفت: این سیاست تجزیه طلبانه آمریکا در پوشش حمایت از حقوق بشر، طرفداری از تعیین حق سرنوشت اقوام و قومیت‌ها، دموکراسی، دفاع از حقوق زنان و استقلال طلبی مطرح می‌شود.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری با حضور میهمانان داخلی و خارجی به مدت ۲ روز در گرگان در حال برگزاری است.

این کنفرانس به میزبانی سازمان جوانان حقوق بشر ایران و جامعه المصطفی گلستان برگزار شده است.

برای این کنفرانس ۲۰۷ مقاله ارسال شده که آثار دریافت شده از سوی پژوهشگرانی ۳۰ کشور جهان و در چهار حوزه زبانی ارائه شده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا